کد خبر : 83999
تاریخ انتشار : شنبه 12 آذر 1401- 53: 23

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید:

میرزا کوچک بزرگ مردی به گسترده تاریخ ایران است

میرزا کوچک بزرگ مردی به گسترده تاریخ ایران است

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، میرزا کوچک را بزرگ مردی به گسترده تاریخ ایران و گیلان دانست و خاطرنشان کرد: میرزا کوچک سرش را داد، اما ایمانش را نداد و مردم را در مقابل روس و انگلیس حفظ کرد.

به گزارش گیلانستان،  الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری امروز ۱۲ آذرماه در همایش بزرگداشت شهید میرزا کوچک جنگلی و ۱۱ روحانی شهید شهرستان املش، انسان را موجودی انتخابگر دانست و اظهار کرد: شرط اول انتخاب کردن شناختن، فهمیدن، عمق بخشیدن، به کار گرفتن و دوست داشتن برای عمل کردن است.

 

وی با بیان اینکه انسان تحت تاثیر جدی غرایز، عواطف و احساساتش است، افزود: دریافت های انسان از کانال سمع و بصر است و انسان به شدت تحت تاثیر شنیدنی ها و دیدنی ها قرار می گیرد و غرایز و عواطف و احساساتش را با شنیده ها و دیده هایش هماهنگ می کند تا خواست و اراده اش فعال شود و به عمل برسد.

 

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اشتراک انسان با حیوان در غرایز و احساسات، تصریح کرد: دانایی وجه تمایز انسان با حیوان است و انسان می داند تا کجا باید دوست داشته باشد و خوب و بد و حق و باطل و درست و نادرست و خیر و شر را تشخیص می دهد و انتخاب می کند.

 

حجت الاسلام شکری، اختیار را عامل سجده ملائکه به انسان دانست و عنوان کرد: انسانی که به انتخاب خیر دست می زند، آدم می شود. در واقع خیر تحت امر عقل و شر تحت امر نفس است و همه استان ها در جریان امتحان سخت تشخیص خیر و شر قرار دارند.

 

وی با بیان اینکه میرزا کوچک خیر را دوست داشت و لذا به مقام آدمیت رسید و در تنهایی سرش را داد، خاطرنشان کرد: انسانی که خیر را انتخاب می کند، پناهگاه تاریخی بشر می شود، یعنی مال و جان و آبروی انسان ها از دست و زبان او در امان است.

 

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، نفس و جهل را شیطان های بزرگ دانست و بیان کرد: باید دانایی را به پای جامعه بریزیم و شیطان های بزرگ را به مردم معرفی کنیم تا نسبت به شر تنفر و نسبت به خیر محبت داشته باشند.

 

وی با اشاره به هجمه دشمنان به جمهوری اسلامی، اضافه کرد: در طول ۴۳ سال گذشته فقط با هجمه های اقتصادی مواجه نبودیم، بلکه دشمن با پیاده نظام و سواره نظامش به جریان خیر حمله کرده است و از بستر جهل و نفس استفاده می کند.

 

حجت الاسلام شکری، میرزا کوچک را بزرگمردی به گسترده تاریخ ایران و گیلان دانست و خاطرنشان کرد: میرزا کوچک سرش را داد، اما ایمانش را نداد و مردم را در مقابل روس و انگلیس حفظ کرد.

 

وی، انتخاب بین خیر و شر را امتحان سختی دانست و متذکر شد: پیش قراولان آدمیت تنها می شوند و در طول تاریخ بشر هابیل و نوح و ابراهیم و موسی و عیسی و محمد(ص) و علی(ع) و حسین(ع) و… را دیدیم که در نبرد سخت و جانکاه خیر و شر تنها شدند.

 

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، بصیرت را لازمه عبور از گذرگاه های سخت فتنه دانست و بیان کرد: رسالت تاریخی هدایت بشر کار بسیار دشواری است، زیرا اول کار همه هستند، اما آخر کار تنهایی است.

 

وی با بیان اینکه امروز استکبار جهانی غرق در فحشا و منکر و غارتگری است، اما خیر را به جای شر و شر را به جای خیر معرفی می کند، گفت: همانگونه که بعد از ۱۰۰ سال از آزادگی میرزا کوچک سخن می گوییم، سده های آینده نیز از عزتمداری های امامین انقلاب گفته خواهد شد که مانند میرزا کوچک دنبال عزیز شدن ملت بودند.

 

حجت الاسلام شکری با اشاره به مقاومت های بی امان، اما آگاهانه ملت ایران در طول ۴۳ سال گذشته، خاطرنشان کرد: هرچقدر بصیرت یک ملت بیشتر باشد، از ماندگاری بالایی برخوردار می شود لذا باید مانند میرزا کوچک خیر را از شر بشناسیم و درست انتخاب کنیم.

 

وی با بیان اینکه میرزا کوچک به مردم فهماند که جمهوریت باید در مبنای دین و اندیشه و وحدت و عدالت باشد، گفت: میرزا کوچک به بزرگی ایران و گیلان است و امروز که دشمن برای تنها کردن میرزاها تلاش می کند، نباید دوست و دشمن را اشتباه بگیریم.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار