کد خبر : 16699
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵

میزان تکثیر ماهیان خاویاری در استان گیلان به “صفر” رسید

میزان تکثیر ماهیان خاویاری در استان گیلان به “صفر” رسید

مدیرکل شیلات استان گیلان گفت: میزان تکثیر ماهیان خاویاری در استان گیلان به صفر رسید.

به گزارش گیلانستان، اسحاق شعبانی ظهر امروز در نشست شورای اقتصاد مقاومتی در رشت با بیان اینکه استان گیلان در سال گذشته 65 هزار تن  تولیدات آبزی پروری و ماهی از دریا داشته است اظهار داشت: استان گیلان با تولید 46 هزارتن ماهی گرم آبی در سال رتبه نخست تولید ماهی گرمابی را در کشور دارد.

مدیرکل شیلات استان گیلان با بیان اینکه تولید و پرورش ماهیان گرمابی در استان گیلان به‌طور مستقیم برای بیش از 4 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است خاطرنشان کرد‌: سال گذشته 4 هزار و 300 تن ماهی سردآبی در استان گیلان تولید شد که میزان مذکور نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

شعبانی با بیان اینکه تکثیر ماهیان خاویاری در دریای خزر به صفر رسیده و اگر غفلت شود این امر در ماهیان استخوانی تکرار می‌شود تصریح کرد: امسال 15 هزارتن ماهی استخوانی از دریای خزر توسط صیادان گیلانی صید شده است.

وی از رهاسازی 170 میلیون قطعه بچه ماهی در روخانه‌های استان گیلان و تالاب انزلی خبر داد و با بیان اینکه این امر توسط 3 مرکز آبزی‌پروری استان گیلان انجام شده است افزود: سرانه مصرف گوشت ماهی در استان گیلان 15 کیلوگرم است.

مدیرکل شیلات گیلان با تاکید بر اینکه شیلات استان گیلان 28 طرح اقتصاد مقاومتی را در استان گیلان دنبال می‌کند گفت: پروژه پرورش ماهی در قفس از طرح‌های مهم و ویژه شیلات در استان گیلان محسوب می‌شود و مهم‌ترین دغدغه اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان گیلان پرداخت تسهیلات است./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار