کد خبر : 72770
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸

امروز انجام شد؛

میزبانی ماسوله از خانواده شهید گمنام تازه شناسایی شده«رسول قاسمی»

میزبانی ماسوله از خانواده شهید گمنام تازه شناسایی شده«رسول قاسمی»

مردم و مسئولان شهرستان فومن و شهر تاریخی ماسوله از خانواده شهید گمنام «رسول قاسمی» که به تازگی از طریق آزمایش DNA هویت وی شناسایی شده استقبال کردند.

به گزارش گیلانستان، از ساعات ابتدایی صبح امروز (یکشنبه) شهرستان فومن به ویژه شهر تاریخی ماسوله شور و حال عجیبی داشت و شاید خاطره سال ۹۳ بار دیگر برای مردم این منطقه تکرار شد همان زمان که این شهر تاریخی میزبان پیکر مطهر دو شهید گمنام بود شاید در آن روز کمتر کسی فکر می‌کرد که بعد از هفت سال هویت یکی از این شهدا مشخص و آنها از خانواده معظم این شهید بزرگوار پذیرایی کنند.

شهید «رسول قاسمی» که در زمان شهادتش تنها ۱۸ سال سن داشت از سال ۹۳ به عنوان شهید گمنام در شهر تاریخی ماسوله آرمیده بود که بعد از تطبیق آزمایش DNA شناسایی و امروز خانواده اش بعد از حدود ۳۵ سال به دیدارش آمده‌اند. هر چند که پدر و مادر این شهید بزرگوار غم فراق را تحمل نکردند و امروز در کنار این شهید بزرگوار حضور دارند. اما برادران و خواهران شهید «رسول قاسمی» در کنار مزار برادر آمدند از غم دوری و چشمان منتظر پدر و مادر خود گفتند.

مردم فومن و شهر تاریخی ماسوله هم الحق که رسم میزبانی را به خوبی به جا آورده و به استقبال این خانواده رفتند و این حضور گسترده آنها این پیام را به خانواده این شهید بزرگوار داد که اگر چه شما سال‌ها در فراق و دوری برادر خود سوختید و ساختید اما در چند سال گذشته آنها تلاش کردند تا این شهید بزرگوار غم دوری را احساس نکند.

میزبانی ماسوله از خانواده شهید گمنام تازه شناسایی شده«رسول قاسمی»مدیون مردم فومن هستیم

خواهر شهید قاسمی با تشکر و قدردانی از استقبال و مهمان نوازی مردم شهرستان و به ویژه ماسوله، اظهار کرد: از همه کسانی که هم امروز در این مراسم حضور یافتند و هم در این سال‌ها پذیرای برادر شهیدم بودند تشکر می‌کنم

وی به سال‌های دوری و فراق از برادرش اشاره کرد و افزود: رسول ما بسیار پسر با ادب و مظلومی بود با توجه به اینکه پدرمان از روحانیون بود در تربیت تک تک ما خواهرها و برادرها توجه ویژه ای داشت.

خواهر شهید قاسمی با اشاره به زمان اطلاع از شناسایی هویت برادرش، گفت: سال‌های دوری و فراق از برادر برای پدر و مادرمان بسیار سخت بود و زمانی که از شناسایی پیکرش خبردار شدیم از خوشحال به هم تبریک می‌گفتیم.

میزبانی ماسوله از خانواده شهید گمنام تازه شناسایی شده«رسول قاسمی»شهید «رسول قاسمی» فرزند غلامعلی متولد ۱۳۴۹ اصفهان از لشکر ۸ نجف اشرف از نجف آباد اصفهان به جبهه اعزام شد و ۱۰ خرداد ۱۳۶۷ در تک دشمن در فاو به شهادت رسید.

پدر و مادر شهید رسول قاسمی در قید حیات نیستند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار