کد خبر : 73441
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400- 56: 7

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت:

میز خدمت برای حل مشکلات مناطق کم برخوردار “رشت” ایجاد می‌شود

میز خدمت برای حل مشکلات مناطق کم برخوردار “رشت” ایجاد می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت گفت: با برگزاری میزهای خدمت، روسای ادارات را برای حل مشکلات محلات کم‌برخوردار رشت پای‌کار آوردیم و در برخی از مناطق تاکنون بخشی از مشکلات برطرف شده است.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ سید اکبر قاسمی درباره اقدامات سپاه در محلات کم‌برخودار رشت اظهار داشت: سپاه از چندین سال گذشته تاکنون با محوریت قرارگاه جوادالائمه(ع) برای حل مشکلات مناطق محروم ورود کرده و امسال نیز با جدیت این کار را دنبال کردیم.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به برگزاری میز خدمت در منطقه معلولان به‌عنوان یکی از ۷ محله کم‌برخودار رشت افزود: چندین میز خدمت در این منطقه برگزار کردیم سپس کارگروه رسانه نتایج میز خدمت را دنبال کرد و دغدغه‌های مردم این منطقه با پای‌کار آوردن مدیران دستگاه‌های اجرایی و پیگیری مدیران محلات در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی اهالی منطقه معلولان جابجایی تیر برق بود گفت: اقدامی که به سادگی می‌توانست انجام شود سال‌های سال به طول انجامید که با اجرای این میز خدمت روسای اداره برق پای‌کار آمدند و بخش عمده‌ای از تیر برق‌ها را جابجا کردند؛ گرفتگی لوله‌ها، مرمت آسفالت، تعبیه سطل زباله از دیگر مشکلات این منطقه بود.

قاسمی با اشاره به اینکه متولیان امر با هماهنگی هم بخشی از مشکلات مربوط به این حوزه را حل کردند خاطرنشان کرد: همچنین یکی از دغدغه‌های اصلی اهالی منطقه معلولان تعویض اسم این منطقه بود که در این راستا جلسات متعددی برگزار شد و مردم اسامی انتخابی خود را به شهرداری اعلام کردند تا به‌زودی نام منطقه تغییر پیدا کند.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با تأکید بر ضرورت توجه ویژه به این منطقه با توجه به تراکم جمعیت و گستردگی آن ابراز داشت: منطقه معلولان وسیع بوده و جمعیتی حدود ۲۰ هزار نفر دارد بنابراین این منطقه نیازمند توجه ویژه‌تری است که از همه مسئولان می‌خواهیم تا حل مشکلات این منطقه را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی مشکلات منطقه سیااسطلخ از دیگر مناطق کم‌برخوردار رشت را یادآور شد و عنوان کرد: از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم منطقه سیااسطلخ، مشکلات آب شرب است که با حضور نمایندگان و روسای دستگاه‌های اجرایی اقدام به برگزاری میز خدمت در این منطقه کردیم که نمایندگان و مدیران شهری قول حل مشکل آب شرب سیااسطلخ را دادند.

قاسمی ابراز داشت: در این راستا در تماس تلفنی که چند روز گذشته با رئیس اداره آب و فاضلاب رشت داشتم امیری عنوان کرد که پایان این ماه حل مشکلات حوزه آبرسانی به خانواده‌های ساکن سیااسطلخ را در دستور کار قرار می‌دهد و قول مساعد داد که ظرف مدت ۴ ماه مشکل آب شرب این منطقه برطرف می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت گفت: دغدغه‌ اصلی دیگری که هم در منطقه سیااسطلخ و هم در منطقه فخب با آن مواجه هستیم موضوع فاضلاب است و فاضلاب‌ها اعم از فاضلاب خانگی و صنعتی به رودخانه‌ها سرریز می‌شود که شهرداری، آب منطقه‌ای، اداره آب و فاضلاب، محیط زیست و بهداشت دستگاه‌های متولی این کار هستند.

وی با بیان اینکه متولیان امر باید هم‌افزایی خوبی جهت حل این مشکل داشته باشند افزود: تأمین اعتبار برای انجام این کار از دیگر دغدغه‌های دستگاه‌های متولی است که در جلساتی که با نمایندگان مجلس داشتیم بنا شد تا این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند تا در یک پروسه زمانی مشخص مشکل سرریز فاضلاب به رودخانه‌ها حل شود.

قاسمی اذعان داشت: این امر نیازمند کارگروه‌های متعدد است که پیگیر آن هستیم و از همه دستگاه‌های اجرایی خواستاریم تا برای حل مشکل سرریز فاضلاب به رودخانه‌ها به‌ویژه زرجوب و گوهررود پای‌کار بیایند چرا که از همین رودخانه‌ها آب‌‌ به مزارع و باغات صیفی‌جات پمپاژ می‌شود که قطعاً سلامت مردم را نیز تهدید می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت تصریح کرد: از دیگر مناطق حاشیه‌نشین و آسیب‌پذیر رشت می‌توان به آج‌بیشه، حمیدیان و جماران اشاره داشت که سپاه در این مناطق نیز ورود پیدا کرده و بنا داریم در دهه بصیرت یا در دهه فجر میز خدمت‌هایی برای مناطق مذکور برگزار کرده و بخشی از مشکلات این مناطق را برطرف کنیم.

وی اظهار داشت: حدود ۲۵ روز گذشته به همراه رئیس آموزش و پرورش رشت از منطقه آج‌بیشه بازدید داشتیم؛ مدرسه موجود در این منطقه به دلیل بارش برف در سال ۸۳ تخریب و کلاس‌های درس به ناچار به کانکس یا پایگاه‌های بسیج انتقال داده شد و از همان زمان تاکنون مدرسه‌ای در منطقه آج‌بیشه ساخته نشده است.

قاسمی گفت: از مدیرکل آموزش و پرورش، مدیرکل نوسازی مدارس گیلان و ریاست آموزش و پرورش رشت خواستاریم که به فکر دانش‌آموزان منطقه آج‌بیشه که روز به روز به سمت حاشیه‌نشینی می‌رود باشند؛ برخی از خانواده‌ها از توان مالی کافی برای تحصیل فرزندان خود در مدارس دیگر برخوردار نیستند از این‌رو باید توجه ویژه‌ای به این موضوع شود.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما جهت توجه ویژه به این مناطق است افزود: سپاه همچنین کمک به حل مشکلات افراد کم برخوردار در محلات محروم رشت را در قالب اعطای وام‌های اقتصاد مقاومتی نیز دنبال می‌کند و با قرارادهایی که با کمیته امداد و بانک‌های عامل منعقد شد این وام‌ها را جهت اشتغال‌زایی در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار