کد خبر : 25229
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 اردیبهشت 1397- 52: 16

میلیارد تومان وام به چای‌کاران شمالی پرداخت می‌شود

میلیارد تومان وام به چای‌کاران شمالی پرداخت می‌شود

رئیس سازمان چای کشور به تأکید بر اینکه امسال نیز حمایت‌های لازم از چایکاران شمالی استمرار پیدا می‌کند گفت:‌ امسال حدود ۴۰ میلیارد تومان وام با کارمزد ۴ درصد به چایکاران شمالی پرداخت می‌شود.

به گزارش گیلانستان، محمد‌ولی روزبهان در گفت‌و‌گویی اظهار داشت:‌ حمایت از کشاورزان چایکار امسال نیز استمرار پیدا خواهد داشت به طوری‌که از محل صندوق حمایت از صنعت چای کشور پیش‌بینی پرداخت حدود ۴۰ میلیارد تومان وام با کارمزد ۴ درصد به آنان در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان چای کشور عنوان کرد:‌ افزایش و ارتقای هرچه بیشتر محصول تولیدشده از اولویت‌های اساسی سازمان چای کشور است و برای تحقق آن قصد داریم چه در بخش برداشت برگ سبز چای و چه در بخش مربوط به فرآوری چای خشک، محصول با کیفیت‌تری را تولید و روانه بازار مصرف کنیم.

روزبهان خاطرنشان کرد:‌ امسال تلا‌ش خواهیم کرد ۱۰ درصد بر قیمت برگ سبز چای درجه یک اضافه کنیم که با این هدف‌گذاری تدوین شده نه‌تنها سطح درآمدی کشاورزان و میزان سودآوری کارخانجات چایسازی بهبود پیدا می‌کند بلکه بستر و انگیزه لازم جهت ارتقای کیفیت محصول چای فراهم می‌شود.

وی به ضرورت معرفی برند چای ایرانی اشاره کرد و گفت:‌ با توجه به اینکه در فرآیند تولید چای ایرانی از هیچ‌گونه سموم شیمیایی استفاده نمی‌شود قصد داریم برنامه‌های ویژه‌ای را در راستای معرفی چای ایرانی به عنوان برترین برند جهانی از لحاظ کیفیت و ارگانیک بودن به مرحله اجرا درآوریم.

رئیس سازمان چای کشور بیان داشت:‌ علاوه بر تمام این موارد، موضوع سرمازدگی اخیری که در سطح وسیعی از باغات چای شمال رخ داد جدای از مسائل مربوط به کاهش برداشت برگ سبز چای در چین بهاره امسال، در از بین بردن آفات احتمالی باغات و اراضی تأثیر بسیار زیادی داشته است.

روزبهان ‌ابراز داشت:‌ درصد قابل توجهی از چای تولید شده داخلی براساس کیفیت و طعم مطلوبی که دارد قابل رقابت با برترین برندهای چای دنیا است که دلیل اصلی وجود این عطر و طعم ویژه، شرایط خاص اقلیمی،‌ زاویه تابش نور خورشید و طول و عرض جغرافیایی باغات چای شمال است.

وی به روند بیمه باغات چای اشاره کرد و اظهار داشت:‌ امسال نیز همانند سال‌های گذ‌شته موضوع بیمه محصول چای را با پرداخت وام‌های بدون بهره به کشاورزان چایکار انجام خواهیم‌ داد که مبلغ آن از محل برگ سبز چای تحول داده شده توسط کشاورزان به کارخانجات چایسازی تأمین می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور خاطرنشان کرد:‌ یکی از مهم‌ترین مواردی که امسال در دستور ‌کارسازمان چای قرار دارد بحث بیمه تأمین اجتماعی چایکاران است که البته با در نظر گرفتن شرایط تعیین شده و سطح زیرکشت باغات چای هر کدام از کشاورزان نسبت به انجام آن اقدام می‌کنیم./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار