کد خبر : 65022
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹

نابغه علمی که شهادت را به سفر اروپا ترجیح داد

نابغه علمی که شهادت را به سفر اروپا ترجیح داد

نابغه علمی گیلانی که قصد داشت جهت ادامه تحصیل به خارج اعزام شود، از تصمیم خود منصرف شد به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و برای دفاع از ملت جان شیرین خود را تقدیم کرد.

به گزارش گیلانستان، شهید کامران حلوایی در چهارم فروردین‌ماه ۱۳۴۰ در خانواده‌ای مؤمن و مذهبی اما ازنظر مالی متوسط در شهرستان آستانه‌اشرفیه دیده به جهان گشود.

 او با توجه به اینکه در هنگام کودکی‌اش وضعیت اقتصادی خانواده بسیار ضعیف بود و پدرش لباس‌فروش دوره‌گرد بود در کار روزانه پدر به او کمک می‌کرد و به‌نوعی کمک‌خرج خانواده بود.

کامران  تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و دوران متوسطه  خود را در دبیرستان بوعلی سینا شهرستان آستانه‌اشرفیه با موفقیت پشت سر گذاشت و از همان دوران کودکی پایش به مجالس و محافل مذهبی باز شد و پس از مدتی خود یکی از گردانندگان این‌گونه کلاس‌ها شد.

کامران با شرکت در جلسات قرآنی و معارف اسلامی و آشنایی با روحانیون برجسته شهر ازجمله دکتر آیت‌الله ضیائی (ره) به رشد معنوی و علمی قابل‌توجه ای دست‌یافت که در بین هم‌سن‌های خود نمونه بود.

از آنجایی که دوران آخر متوسطه این شهید با اوج‌گیری مبارزات مردمی علیه ر‍رژیم مستبد پهلوی بود وی به همراه چند تن از نوجوانان هم سن و سال خود در راهپیمایی‌ها و تظاهرات شرکت می‌کرد و شب‌ها نیز به توزیع و پخش پوستر می‌پرداخت.

بعد از اخذ دیپلم چون کشور با توجه به فروپاشی نظام دیکتاتوری شاه و پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل انقلاب فرهنگی که پیرو آن دانشگاه‌ها از پذیرفتن دانشجو معذور بودند وایشان نتوانستند ادامه تحصیل دهند خانواده ایشان تصمیم گرفتند که برای ادامه تحصیل او را به یکی از مراکز دانشگاهی خارج از کشور بفرستند اما شهید به علت اعتقاد به آرمان‌ها و پایبندی به ارزش‌های اسلامی از ادامه تحصیل در خارج از کشور منصرف شد زیرا نتوانست دوستان انقلابی و پرشور خود را تنها بگذارد.

بهار انقلاب با فداکاری‌های جوانانی همچون کامران به پیروزی رسید و با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وی برای پاسداری انقلاب جمهوری اسلامی ایران به جمع سپاهیان محمد رسول‌الله (ص) پیوست.

 وی اوقات فراغت خود را به مطالعه و قرائت قرآن می‌پرداخت و در زمینهٔ ورزش نیز توانایی خوبی داشت و در رشته تنیس روی‌میز طی مسابقه‌ای در شهرستان و سپس در استان به‌عنوان قهرمانی رسید، او علاوه بر تنیس روی‌میز به رشته فوتبال نیز علاقه داشت و به علت اخلاق و رفتار حسنه‌ای که داشت از محبوبیتی خاصی بین دوستان خود برخوردار بود.

 با آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعث صدام علیه ملت ایران او نیز همچون دیگر پاسداران اسلام راهی دیار عشق و ایثار شد و مردانه در برابر اهریمن و دشم متجاوز ایستاد و انقلاب و ملت دفاع کرد.

کامران در مرخصی‌های خود اغلب به سرکشی از پایگاه‌های مقاومت و تقویت روحیۀ بسیجیان می‌پرداخت و حتی خود مدتی مسئولیت ستاد بسیج بخش کیاشهر شهرستان آستانه‌اشرفیه را بر عهده داشت.

 او در میان خانواده و آنان که ادعای شناخت وی را دارند به‌عنوان فردی منضبط، مرتب، معروف و زبانزد بود و اهالی منطقه او را یکی از جوانان مخلص منطقه می‌نامیدند زیرا همواره به تهیدستان و فقیران یاری می‌رساند.

 وی به عشق شهادت در راه خدا و زیارت حضرت دوست هیچ‌گاه صحنه کارزار و پیکار حق علیه باطل ترک نگفت و در کنار برادران پاسدار و بسیجی به رزم بی‌امان در برابر متجاوزان پرداخت.

 شهید کامران حلوایی در عملیات‌های همچون فتح المبین، مسلم بن عقیل (ع) و محرم شرکت کرد و در این مدت سه بار از قسمت‌های مختلف بدن مجروح شد و بیمارستان منتقل شد.

کامران در ماه شعبان سال ۱۳۶۱ بنا به سنت رسول اکرم (ص) در روز سوم شعبان مقارن با تولد امام حسین (ع) و روز پاسدار تصمیم به تشکیل خانواده گرفتند و مراسم عروسی خود را برگزار کردند.

 شهید کامران حلوایی سرانجام به شوق دیدن روی دوست بی‌سروپا شد و هنوز یک ماه از ازدواجش نگذشته بود که در تاریخ ۱۵ آبان ۱۳۶۱ در عملیات محرم براثر اصابت تیر مستقیم به چشم به دیدار معبود شتافت و به خیل شهدا پیوست.

پیکر پاک و مطهر شهید کامران حلوایی پس از تشییع باشکوه مردم شهیدپرور دیار سلطان آقا سید جلال‌الدین اشرف (ع) در گلزار شهدای آستانه‌اشرفیه به خاک سپرده شد.

فرازهایی از وصیت‌نامه شهید کامران حلوایی:

ای برادران و خواهران ایثارگر، پشتیبان ولایت‌فقیه باشید و از یاران امام در همه موارد دفاع حمایت کنید، همه خط‌های انحرافی را افشا کنید و همه‌کسانی که خود را طرفدار اسلام جا زده‌اند رسوا سازید.

همیشه در راه قرآن باشید و قرآن را بخوانید و به گفته‌های آن عمل کنید که شما را به عبودیت و قدرت الهی خواهد رساند، عزیزانم در زندگی همیشه به فکر معاد باشید، که شما را از گناهان بازمی‌دارد راه شهیدان و جنگ را فراموش نکنید و به یاد بودن جنگ همچون غذا خوردن جز زندگی خود قرار دهید.
انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار