کد خبر : 9871
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵

ناجا گیلان با خاطیان چهارشنبه آخر سال شدیدترین برخورد را می‌کند

ناجا گیلان با خاطیان چهارشنبه آخر سال شدیدترین برخورد را می‌کند

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی گیلان با تاکید بر اینکه حداکثر برخورد را با خاطیان چهارشنبه آخرسال داریم گفت: هیچگونه مکانی جهت ترقه اندازی و روشن کردن آتش برای چهارشنبه آخر سال تعبیه نشده است.

به گزارش گیلانستان ، سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه در گفت‌وگویی درباره  معضل چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: در چند سال اخیر موضوع چهارشنبه آخر سال یک دردسر بزرگ برای پلیس، نیروهای امنیتی و خانواده‌ها از طرف عده‌ای اراذل و اوباش بوده است.

با بیان اینکه پلیس اقدامات و جلسات درون و برون سازمانی خود را با سازمان‌های آتش نشانی، اورژانس، دادگستری، مراجعه قضایی و شهرداری در قالب کمیته عملکرد روانی انجام داده است گفت: تمهیدات ویژه‌ای برای چهارشنبه آخرسال پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه نیروهای انتظامی در چهارشنبه آخرسال آماده باش کامل هستند افزود: نگاه پلیس به چهارشنبه آخر سال یک نگاه کاملاً اجتماعی است و با روش‌ها و اقدامات اجتماعی با اراذل اوباش و کسانی که مخل آسایش شهروندان شوند برخورد می‌کنیم.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه عملکرد پلیس در چهارشنبه آخر سال به‌صورت کوچه محوری و حداکثر محله محوری است بیان کرد: پلیس اجازه ایجاد ترافیک و مسدود کردن خیابان و خسارت به اموال دولتی را به افراد نمی‌دهد.

سرهنگ جعفری خیرخواه خاطرنشان کرد: افرادی که در این روز حقوق شهروندی را رعایت نکنند دستگیر می‌شوند و تا پایان تعطیلات زندانی هستند.

وی با اشاره به حضور کارشناسان اجتماعی در مدارس سطح استان گیلان و شهر رشت گفت: کارشناسان در مدارس توصیه‌ها و هشدارهای لازم را از طرف پلیس به دانش آموزان و والدین دانش آموزان در جلسات اولیا و مربیان داده‌اند.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه پلیس تعامل خوبی را با در مورد چهارشنبه آخرسال با رسانه ملی داشته است ابراز داشت: از روز جمعه هشدارها و توصیه‌های پلیس با حضور کارشناسان، معاون اجتماعی و جانشین فرماندهی از طریق صدا و سیما پخش می‌شود.

وی ساخت مستند و نصب و تولید بروشورها و بنرهای آموزشی در رابطه با چهارشنبه آخر سال را از دیگر اقدامات پلیس دانست و گفت: از همه خانواده‌ها توقع داریم نظارت و کنترل کامل بر فرزندان و وسایل شخصی فرزندانشان داشته باشند و در این شب حتی المقدور از منازل خود خارج نشوند.

سرهنگ جعفری خیرخواه با تاکید بر اینکه حداکثر برخورد را با خاطیان چهارشنبه آخر سال داریم تصریح کرد: هیچگونه مکانی جهت ترقه اندازی و روشن کردن آتش برای چهارشنبه آخرسال تعبیه نشده است و پلیس مخالف سرسخت این موضوع است.

معاون اجتماعی فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه پلیس مخالف جشن و شادی مردم نیست اظهار داشت: وظیفه پلیس تولید و ایجاد آرامش و امنیت است که این امر، مشارکت مردم، سازمان‌ها و نهادها را می‌طلبد.

جعفری خیرخواه خاطرنشان کرد: پلیس هر کجا که به اموال دولتی و خصوصی خسارت وارد شود و حقوق شهروندی افراد زیر سئوال برود ورود کرده و برخورد قاطعی با متخلفان انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در این شب شاهد ترددهای بی‌مورد وسایل نقلیه هستیم گفت: پلیس حداکثر برخورد را با خودروها و موتورسیکلت‌هایی که در این شب قوانین را رعایت نکرده و یا با حرکت‌های بی‌مورد ایجاد ترافیک می‌کنند را دارد و وسایل نقلیه این افراد توسط پلیس راهور و نیروی انتظامی متوقف و به پارکینگ ارجاع  داده می‌شود./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار