کد خبر : 2360
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹

نامزدهای انتخاباتی به نفع اصلح کناره‌گیری کنند

نامزدهای انتخاباتی به نفع اصلح کناره‌گیری کنند

امام جمعه موقت رشت با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت: کاندیداها اگر افراد بهتر و شایسته‌تر از خود را شناسایی می‌کنند باید به نفع اصلح کنار بروند و این روش اسلامی است و اگر کنار نروند به خود و مسلمانان خیانت کرده‌اند.

به گزارش درگیلان، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت با تسلیت رحلت پیامبر(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع)، اظهار کرد: در زمان هارون الرشید کشور اسلامی بسیار گسترده بود.

وی ادامه داد: در شمال شرق ایران شورش شد و هارون‌الرشید تصمیم گرفت آن را سرکوب کند و پس از آن در طوس بیمار شد و درگذشت.

خطیب موقت رشت با اشاره به اینکه پس از مرگ هارون‌الرشید، امین و مأمون ادعای خلافت کردند، افزود: مأمون نقشه‌ای کشید و از امام رضا(ع) دعوت کرد به ایران بیاید.

وی شیعه شدن مردم ایران را از برکات حضور امام رضا(ع) دانست و تصریح کرد: از برکات حضور امام رضا(ع) این است که شیعه در منطقه گسترش یافت و اکنون امام رضا(ع) در ایران غریب نیست و مردم ارادتمند این امام بزرگوار هستند.

شفیعی‌زاده گفت: ورود امامزاده‌ها و علویان به ایران از برکات حضور امام رضا(ع) در منطقه ایران بود و 12 هزار نفر علوی وارد ایران شدند که باید گفت، ولایتمداری مردم ایران مدیون حرکت و حضور امام رضا(ع) است.

امام جمعه موقت رشت با گرامیداشت هفته وقف، گفت: قبل از اسلام ادیان الهی به وقف توجه داشتند و با بعثت پیامبر وقف شکوفا شد و کمک بسیاری در پیشرفت تمدن اسلامی داشته‌است.

وی سنت‌های حسنه وقف را دارای خیر و برکت برای مؤمنان دانست و افزود: مردم به امر اسلامی وقف عمل می‌کنند.

شفیعی‌زاده با اشاره به اینکه سنت وقف نسبت به گذشته کاهش یافته‌است، ادامه داد: هنوز افراد بسیاری هستند که به سنت وقف اهتمام ویژه دارند.

وی اضافه کرد: متصدیان اوقاف بدانند امین مردم هستند و کاری کنند مردم به وقف تشویق شوند و در هزینه‌کرد عواید موقوفات دقت داشته‌باشند.

به گفته امام جمعه موقت رشت، عواید وقف باید در همان مناطق هزینه شود، یعنی نباید بخشی از آن به دیگر مناطق انتقال یابد و موقوفاتی که در گیلان وقف می‌شود باید صرف همین استان شود.

وی در ادامه به برگزاری دو انتخابات اشاره کرد و یادآور شد: در آستانه تحول سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هستیم و کمتر از سه ماه دیگر دو انتخابات را پیش رو داریم و پنجشنبه هفته آینده ثبت‌نام نامزدها آغاز می‌شود.

شفیعی‌زاده اظهار کرد: دو نصیحت به ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات به‌ویژه نامزدهای مجلس شورای اسلامی دارم، ابتدا اینکه کاندیداها اگر افراد بهتر و شایسته‌تر از خود را شناسایی می‌کنند باید به نفع اصلح کنار بروند و این روش اسلامی است و اگر کنار نروند به خود و مسلمانان خیانت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که می‌خواهند خود را در معرض انتخابات قرار دهند باید توانمندی آن را داشته‌باشند.

خطیب موقت رشت با اشاره به اینکه پس از 12 سال دروغگویی آمریکا و رژیم صهیونیستی مشخص شده‌است، گفت: آنها ادعا می‌کردند جمهوری اسلامی به دنبال ساخت سلاح اتمی است.

وی افزود: مقام معظم رهبری فتوا صادر کردند که ساخت بمب اتمی حرام است اما دشمنان تبلیغات می‌کردند و هفته گذشته آمانو اعتراف کرد انحرافی در تأسیسات هسته‌ای ایران وجود ندارد.

شفیعی‌زاده با تصریح بر اینکه ایران دیپلماسی فعال را به راه انداخته‌است، متذکر شد: پس از 12 سال دشمنان خجالت‌زده شدند.

* ایران‌هراسی؛ دلیل دروغگویی غرب در منطقه / دام استکبار برای ترکیه

وی دلیل دروغگویی غرب را ایجاد ایران‌هراسی در منطقه عنوان کرد و یادآور شد: به همین دلیل عربستان دیوانه‌وار به یمن حمله می‌کند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه مسئولان کشور در دادگاه‌های بین‌المللی دروغ مذکور را پیگیری کنند، خاطرنشان کرد: رئیس دولت ترکیه اتهام‌هایی علیه ایران اسلامی بیان کرده‌است.

وی تصریح کرد: ترکیه تاکنون حسن همجواری با ایران را رعایت کرده و تلاش کند این امر پابرجا باشد و توجه داشته‌باشد انسان عاقل تمام پل‌های پشت سر خود را خراب نمی‌کند.

شفیعی‌زاده با محکومیت حمله ترکیه به عراق، گفت: احساس می‌کنیم استکبار دامی را برای ترکیه پهن کرده و مسئولان سیاسی ما این موضوع را به دولتمردان ترکیه گوشزد کنند.

* رئیس جمهور آذربایجان دنباله‌رو امویان نباشد

وی درباره حوادث جمهوری آذربایجان، اظهار کرد: بیشتر مردم کشور جمهوری آذربایجان شیعه هستند و کشتار سران شیعه در «نارداران» و پایین کشیدن پرچم عزاداری امام حسین (ع) قابل قبول نیست.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه امسال 27 میلیون نفر در اربعین حسینی (ع) در کربلا حضور پیدا کردند، یادآور شد: این امر را رئیس جمهور آذربایجان درک کند و دنباله‌رو امویان نباشد./فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار