کد خبر : 18917
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۹:۵۱

نباید خانه احزاب دست‌ساخت دولت‌های مستقر باشد و بر اساس سیاست‌های آن‌ها پیش رود

نباید خانه احزاب دست‌ساخت دولت‌های مستقر باشد و بر اساس سیاست‌های آن‌ها پیش رود

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خانه احزاب را مجموعه‌ای تأثیرگذار در پویایی سیاسی کشور نام برد و گفت: نباید خانه احزاب دست‌ساخت دولت‌های مستقر باشد و یارانه آن در اختیار حزبی خاص قرار بگیرد.

به گزارش گیلانستان، جبار کوچکی نژاد در گفت‌وگویی با اشاره به وجود تأثیرگذار خانه احزاب در کشور اظهار کرد: خانه احزاب مجموعه‌ای تأثیرگذار در پویایی سیاسی کشور محسوب می‌شود.

وی با انتقاد از روند فعلی اداره خانه احزاب در کشور افزود: نباید احزاب در کشور با فرارسیدن انتخاباتی همانند یک مغازه بازشوند و آب و جارو در مقابلش انجام بگیرد اما پس از انتخابات کرکره آن پایین کشیده شود.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: نباید خانه احزاب دست‌ساخت دولت‌های مستقر باشد و بر اساس سیاست‌های آن‌ها پیش برود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خاموش و روشن شدن چراغ احزاب با روی کار آمدن دولت‌ها با تفکرهای سیاسی متفاوت بیان کرد: با سیاسی شدن خانه احزاب و دست‌مایه شدن آن برای دولت‌ها، حزب‌هایی که چراغ خاموش بودند با آمدن دولتی نمایان می‌شوند و چراغ احزاب دیگر خاموش می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید یارانه و اعتبارات دولتی خانه احزاب در اختیار حزبی خاص قرار بگیرد، بیان کرد: با یک‌جانبه هدایت شدن خانه احزاب یارانه، اعتبارات و پول‌ها در اختیار حزب نزدیک دولت قرار می‌گیرد که این ساختاری اشتباه در سیستم خانه احزاب و نحوه مدیریت آن است و این چرخه با تغییر دولت‌ها ادامه پیدا می‌کند.

کوچکی نژاد با اذعان به اینکه متأسفانه خانه احزاب مشی ارتباط سنجی سیاسی و اجتماعی واحد برای اداره خود ندارند و نمی‌توان فعالیت احزاب را سنجید، تصریح کرد: تا زمانی که روندی ثابت برای ارتباط سنجی بین حزب‌های فعال کشور وجود نداشته باشد همیشه شاهد نوساناتی در بین خانه احزاب هستیم.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار