کد خبر : 82327
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵

نباید سود فروش برنج به جیب دلالان برود

نباید سود فروش برنج به جیب دلالان برود

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه از کشاورزان این شهرستان خواست از فروش یک باره برنج به واسطه ها در شالیکوبی ها خودداری کنند و گفت:همه تلاش ما این است که سود فروش برنج به جای واسطه ها به جیب کشاورز برود.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایسنا، مهرداد محمدی در گفت و گویی از آغاز برداشت راتون در شهرستان آستانه اشرفیه خبر داد و اظهار کرد: امسال در شهرستان آستانه اشرفیه پرورش این محصول بیش از سال گذشته بوده و به این ترتیب بر حجم برنج سفید آستانه در کشور افزوده شده است.

 

وی با بیان اینکه به طور میانگین در شهرستان آستانه اشرفیه ۶۸ تا ۷۰ هزار تن برنج سفید تولید می‌شود که بیشتر از نوع هاشمی است، ادامه داد: به دلیل آبرفتی بودن خاک شالیزارهای آستانه محصول این مزارع یکی از بهترین و با کیفیت ترین برنج های کشور است.

 

محمدی افزود: آستانه برندی معتبر برای برنج گیلان است انتظار می‌رود در این خصوص تدابیری اندیشیده شود تا فقط برنج های تولید شده در این شهرستان به نام برنج آستانه فروخته شود. این در حالیست که در حال حاضر در مواردی مشاهده می‌شود که برنج برخی از شهرستان‌ها با نام آستانه فروخته می شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: علاوه بر هاشمی رقم صدری نیز در شهرستان آستانه اشرفیه تولید می‌شود اما از آنجاییکه برنج دیررسی است، در سال های اخیر بیشتر کشاورزان ترجیح می‌دهند که به جای صدری، هاشمی بکارند.

 

وی خاطرنشان کرد: همه تلاش ما این است که برنجکاران از تولید محصولشان سود ببرند و از رفتن سود هنگفت فروش برنج به جیب دلالان جلوگیری کنیم.

 

محمدی اضافه کرد: برخی از کشاورزان آستانه‌ای به دلیل نداشتن انبار برنج یا جایی برای نگهداری از این محصول، طبق عرفی که در برخی از مناطق این شهرستان وجود دارد برنج را تحویل شالیکوبی ها می دهند.

 

مدیر جهاد کشاروزی آستانه اشرفیه یادآور شد: برنج های کشاورزان در شالیکوبی ها نگهداری و خرید و فروش می‌شود که این امر به نفع کشاورز نیست و به کشاورزان توصیه می‌کنیم تا برنج هایشان را به خانه یا انبار خود ببرند و طبق قیمت روز و به تدریج برنج‌هایشان را بفروشند و از فروش یک باره برنج به واسطه ها خودداری کنند.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار