کد خبر : 62101
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 بهمن 1399- 23: 18

جلسه شورای شهر رشت؛

نبود استحکام در ساخت و سازهای زمین های نسقی رشت/ دستگاه قضا ورود کند

نبود استحکام در ساخت و سازهای زمین های نسقی رشت/ دستگاه قضا ورود کند

جلسه شورای شهر رشت برگزار و اعضا با اشاره به وضعیت نابسامان ساخت و سازها در زمین های نسقی شهر رشت و عدم استحکام بناها خواستار ورود دستگاه قضا شدند.

به گزارش گیلانستان، فاطمه شیرزاد امروز (چهارشنبه) در صد و هشتاد و دومین جلسه شورای شهر رشت با تسلیت وفات حضرت ام البنین (س)، گفت: امروز روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده که نشان دهنده نقش محوری زنان ایرانی در ایثار است.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه، نگارش کتاب «مادران شهدا» در حال اتمام است، افزود: حاشیه نشینی و محلات کم برخوردار از نظر خدمات بهداشتی و عمرانی در شهر رشت باید در بودجه ۱۴۰۰ مورد توجه بیشتری قرار بگیرند.

وی با اشاره به قول‌های داده شده در زمینه احداث زمین‌های ورزشی، گفت: در بحث افزایش خدمات بهداشت، سلامت و عمران و فاضلاب باید مورد توجه قرار گیرند و اداره آب و فاضلاب باید در اعتبارات سال آینده خود مبالغی برای این موضوع پیش بینی کند.

شیرزاد با بیان اینکه برنامه ریزی مناسبی برای آسفالت معابر در پایان سال داشته باشیم، اضافه کرد: به رغم تلاش‌های انجام شده فضای سبز و پارک‌های شهر رشت حال و هوای خوبی ندارد.

وی با اشاره به اینکه در بودجه ۱۴۰۰ تکلیف پیمانکاران نیز باید مشخص شود، ادامه داد: پیمانکارانی که در حوزه فضای سبز هستند قدرت مالی خوبی ندارند و ناراضی هستند.

شیرزاد به عدم پرداخت حقوق دی ماه کارگران شهرداری اشاره کرد و افزود: این در حالی است که حقوق ماه‌های بعد هم باید پرداخت شود شهردار رشت باید برنامه ریزی انجام دهند تا حقوق‌های با یک زمان بندی درست پرداخت شود.

دستگاه قضائی در زمینه زمین‌های نسقی ورود کند

امیر حسین علوی یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه تأکید کرد: از رئیس کل دادگستری و دادستان گیلان درخواست می‌کنم در موضوعاتی که دغدغه شهروندان است ورود می‌کنند یک گزارشی به مردم داده شود.

وی به موضوع ساماندهی املاک نسقی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و دستگاه قضا اشاره کرد و افزود: این موضوع امروز در رشت بسیار نگران کننده شده است.

علوی در ادامه همچنین به برخی موضوعات فرهنگی اشاره و با بیان اینکه دوستداران حوزه تاریخ و فرهنگ رشت امروز نگران برخی مسائل پیش آمده در زمینه ابنیه های تاریخی هستند، گفت: برای شهر رشت دیگر چیزی فرهنگ و تاریخ باقیمانده نمانده که این دلیل نگرانی دوستداران این دو بخش است.

وی با اشاره به پیگیری موضوع مرمت دانشسرای رشت، گفت: قطعاً نقش دادستان و رئیس کل دادگستری در پیگیری این موضوعات بسیار اثر گذار خواهد بود.

علوی با گلایه از توقف پروژه G۵، تأکید کرد: استاندار و معاون عمرانی استانداری باید در این زمینه ورود کنند.

شورا در زمینه ابنیه های تاریخی شهر رشت دست بسته است

بهراد ذاکری عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه در مورد زمین‌های نسقی رعایت اصول شهرسازی مورد توجه قرار نمی‌گیرد افزود: ساخت و سازهای انجام شده در این زمینه از استحکام لازم برخوردار نبوده و قطعاً با یک زلزله حادثه جبران ناپذیر رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از پرونده‌های ماده ۱۰۰ مربوط به ساخت و سازها در این زمینه‌ها است، تأکید کرد: نماینده رشت در مجلس به جای توجه به مسائلی که در اولویت قرار ندارند بهتر از به این موضوع بپردازنند.

ذاکری با بیان اینکه شورا در زمینه ابنیه های تاریخی شهر رشت دچار محدودیت است، گفت: بارها به موضوع دانشسرای رشت اشاره شده اما دست شورا رد این زمینه بسته بوده و ما هیچ قدرتی نداریم.

وی با اشاره به اینکه سامانه ۱۳۷ کارایی مناسب و کیفیت لازم برای خدمات دهی به مردم ندارد، افزود: این سامانه اگر دارای اپلیکیشن بوده بهتر عمل می‌کرد. شهرداری باید مکلف شود در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام و اجرایی کند.

مکاتبات با شهرداری رشت بدون پاسخ می‌ماند

حجت جذب عضو دیگر شورای شهر رشت در این جلسه با بیان اینکه در ارتباط با دو مناقصه انجام شده به شهرداری نامه زده و خواستیم مستندات را ارائه دهند که متأسفانه با گذشت ۱۰ روز از این مکاتبه هنوز پاسخی دریافت نشده است، اظهار کرد: در زمینه سایر مکاتبات نیز وضعیت به همین صورت است.

وی همچنین به مکاتبه‌ای در زمینه عملکرد یک ماه و نیم شهرداری رشت نیز اشاره کرد و افزود: سرنوشت این نامه نیز همانند مکاتبات دیگر است.

جذب با اشاره به وجود دیون فراوان در کمیسیون ماده ۳۸ شهرداری رشت، گفت: تاکنون در این زمینه نیز شهرداری رشت هیچ اقدام مناسبی انجام نداده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار