کد خبر : 39801
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 مرداد 1398- 06: 11

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

نبود زیرساخت‌های گردشگری سرمایه‌گذاران را برای ورود به این صنعت بی‌رغبت می‌کند

نبود زیرساخت‌های گردشگری سرمایه‌گذاران را برای ورود به این صنعت بی‌رغبت می‌کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری را از تکالیف دولت خواند و گفت: نبود و یا وجود نقص در زیرساخت‌های گردشگری سرمایه‌گذاران را برای ورود به این صنعت بی‌رغبت می‌کند.

به گزارش گیلانستان محمود شکری با بیان اینکه نقاط مختلف استان گیلان به ویژه‌ شهرستان‌های تالش، ماسال و رضوانشهر دارای جاذبه‌های توریستی فراوانی است اظهار داشت: نبود و یا وجود نقص در زیرساخت‌های گردشگری سرمایه‌گذاران را برای ورود به این صنعت اشتغالزا بی‌ انگیزه می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس فراهم آوردن امکاناتی نظیر راه دسترسی، آب، برق و سایر خدمات این چنینی توسط دولت را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: فرصت‌های گردشگری بی‌نظیری در کشور وجود دارد که می‌توان با تبدیل آن‌ها از حالت بالقوه به بالفعل زمینه لازم برای توسعه صنعت گردشگری را فراهم کرد.

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس با بیان اینکه مکان‌های گردشگری موجود در این سه شهرستان بسیار منحصر به فرد هستند تصریح کرد: آن‌چه که این فرصت را از گردشگران و مسافران گرفته و امکان توسعه شهرستان‌های تالش، ماسال و رضوانشهر را سد می‌کند نقص در امکانات زیرساختی و رفاهی است.

شکری نبود امکانات اقامتی مناسب برای پذیرایی از گردشگران و حتی کمبود امکانات اولیه در بسیاری از نقاط استان گیلان را مورد انتقاد قرار داد و ابراز داشت: در جلساتی که در شهرستان‌ها برگزار می‌کنیم برای تمام این موارد و نقص‌ها راهکارهای قانونی ارائه می‌شود اما دستگاه‌های ذیربط در مرحله اجرا کم‌کاری می‌کنند.

وی عدم به نتیجه رسیدن طرح گردشگری در منطقه گیسوم به مدت حدود ۱۰ سال را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: به علت مشکلات بزرگ و کوچکی که برخی مسئولان و دستگاه‌های متولی استان مطرح می‌کنند اجرای طرح گردشگری این منطقه هنوز به ثمر نرسیده است و سرمایه‌گذران از ورود به آن خودداری می‌کنند.

نماینده مردم تالش‌، ماسال و رضوانشهر در مجلس مسئله رانش بخشی از بام سبز ماسال را نیز متذکر شد و ضمن انتقاد از دستگاه‌های ذیربط دخیل در این امر اظهار داشت: به علت عدم برنامه‌ریزی درست و اصولی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و کم‌کاری دستگاه‌های متولی مشکلات این‌چنینی دائماً در استان گیلان به وقوع می‌پیوندد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تخصیص اعتبارات مناسب برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و تکلیف دستگاه‌های اجرایی ذیربط در این زمینه را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: کوتاهی‌های بسیار زیادی در اجرای طرح‌های آبخیزداری استان گیلان انجام شده که لازم است مسئولان برای اصلاح این وضعیت فکری اساسی بیاندیشند.

شکری با بیان اینکه حجم بسیار عظیمی از سرمایه‌های کشور سالانه توسط مردم برای گردشگری به خارج کشور انتقال داده می‌شود تصریح کرد: باید بستر و زمینه‌های قانونی برای حضور سرمایه‌گذار فراهم شود تا آنان مطمئن باشند در صورت انجام سرمایه‌گذاری برای یک پروژه گردشگری سرمایه‌های آنان از بین نمی‌رود.

وی تضمین برگشت سود و سرمایه را از مهم‌ترین مؤلفه‌های لازم برای جذب و ایجاد رغبت در سرمایه‌گذاران دانست و خاطرنشان کرد: مجلس تمام تلاش خود را برای تسهیل در این امر از طریق قانونگذاری انجام می‌دهد اما بخش عمده‌ای از این کار به نحوه عملکرد دولت و دستگاه‌های اجرایی تحت مدیریت آن بر می‌گردد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار