کد خبر : 71754
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ - ۷:۰۲

رئیس مجمع نمایندگان گیلان:

نبود زیرساخت کافی در حوزه گردشگری گیلان/ تنش آبی در گیلان مورد توجه دولت باشد

نبود زیرساخت کافی در حوزه گردشگری گیلان/ تنش آبی در گیلان مورد توجه دولت باشد

به گفته رئیس مجمع نمایندگان گیلان، استان سرسبز گیلان با وجود اینکه بسیار گردشگرپذیر است هنوز زیرساخت کافی و مناسبی در حوزه گردشگری ندارد و نیازمند توجه ویژه دولت در توجه به استعدادهای طبیعی و انسانی است.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام‌والمسلمین محمد صفری صبح امروز در مراسم معارفه استاندار جدید در سالن غدیر استانداری با بیان اینکه گیلان سرزمین استعدادها است، اظهار کرد: برخی از این استعدادها شکوفا شده و برخی نیز بالقوه باقی مانده و از آن‌ها استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه برای برون رفت از مشکلات نگاه درستی تبیین نشده است، افزود: ما یک نمونه کار در حوزه گردشگری نداریم و زیر ساخت مناسب گردشگری برای استانی که چنین میزان گردشگرپذیر است، نداریم و هنوز بهره‌وری درستی نداشتیم.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به مشکلات حوزه اجرایی در استان گفت: متأسفانه در استان گیلان یک نگاه امنیتی وجود دارد، ما باید بتوانیم در حوزه منابع طبیعی بهره‌وری داشته باشیم، ساحل نشینان و مردم ساکن حاشیه جنگل نباید با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم کنند.

صفری با اشاره به درصد گسترده مردم گیلان که تخت پوشش نهادهای حمایتی هستند، بیان کرد: در حوزه اجرا نیازمند عزم ویژه مدیران هستیم، استانی که سرشار از استعدادهای انسانی و طبیعی است نباید از رشد باز بماند و نتواند قدر و سهم خود را از دولت بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه تشکیل دولت قوی پشتوانه‌ای همچون مجلس قوی می‌خواهد، افزود: مردم گیلان امروز دچار یأس و نا امیدی می‌شوند و باید از ظرفیت‌های استانی استفاده شده و منابع انسانی نخبه گیلان مورد استفاده قرار بگیرند.

مغفول ماندن مشکلات گیلان در سایه سرسبزی

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به شرایط ژئوپلیتیکی استان گیلان اظهار کرد: سرسبزی گیلان باعث شده عقب ماندگی‌ها مورد توجه قرار نگرفته و مغفول باشد.

مهرداد گودرزوند چگینی با اشاره به دپوی زباله و مشکلات زباله در گیلان افزود: اگر یکصد میلیارد تومان به بحث زباله استان اختصاص یابد شاید بتوان مشکلات پسماند را در گیلان حل کرد.

وی با بیان اینکه رانش در اکثر راه‌های روستایی گیلان موضوع مهمی است، گفت: بسیاری از روستاهای ما به دلیل همین رانش در حال تخلیه هستند و هنوز ساخت برخی صدها به این دلیل تکمیل نشده است.

نماینده رودبار در مجلس با اشاره به مشکل کم آبی و تنش آبی در حوزه کشاورزی گیلان بیان کرد: نجیب بودن مردم گیلان است که با این شرایط کمتر آمده و سخنی نمی‌گویند اما از دولت می‌خواهیم به استان گیلان توجه ویژه کند

چگینی برنج، چای و زیتون را سه محصول استراتژیک استان دانست و افزود: متأسفانه در خصوص این محصولات غفلت صورت گرفته و با اینکه قابلیت برند شدن را داشتند مغفول واقع شده و باید مورد توجه ویژه دولت قرار بگیرد.

درخواست برای تشکیل کارگروهی برای پیگیری نیازمندی‌های استان گیلان

نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به نیازمندی‌های استان گیلان اظهار کرد: ما می‌خواهیم کارگروهی تشکیل شود تا در قانون برنامه در لایحه دولت قبل از آمدن به مجلس اقدام و موضوعات استان را پیگیری کنیم.

سید کاظم دلخوش با اشاره به مشکلات تالاب و رودخانه‌ها و پسماند در گیلان گفت: اگر لازم است نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی و خبرگان حضور داشته باشند تا بتوانیم به این مشکلات بپردازیم.

وی با بیان اینکه وزیر کشور در نوک پیکان نظام قرار دارد، افزود: مشکلات معیشتی مردم باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد، ما نمایندگان مردم هستیم و باید حرف مردم را بزنیم، مردم روزانه با افزایش قیمت اقلام اساسی مواجه هستند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی از استاندار جدید گیلان خواست تا با جدیت در کار و حضور درست در جاهایی که ضرورت دارد حضور به هم رساند و مشکلات مردم را پیگیری کند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار