کد خبر : 34295
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 اسفند 1397- 03: 12

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس:

نحوه اجرای پروژه راه کلاچای به رحیم‌آباد و قزوین قابل قبول نیست

نحوه اجرای پروژه راه کلاچای به رحیم‌آباد و قزوین قابل قبول نیست

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با گله‌مندی از نحوه عملکرد مسئولان استان گیلان و اداره کل راه و شهرسازی گفت: نحوه اجرای پروژه راه کلاچای – رحیم‌آباد – قزوین‌ به‌هیچ عنوان مطلوب نیست.

به گزارش گیلانستان اسدالله عباسی اظهار داشت: نحوه اجرای پروژه راه کلاچای – رحیم‌آباد – قزوین‌ به هیچ عنوان مطلوب نیست و از مسئولان استان گیلان به ویژه اداره کل راه و شهرسازی انتظار داریم برای تسریع در روند اجرای این طرح تصمیمی عاجل اتخاذ کنند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه اجرای پروژه سد پلرود به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد عنوان کرد: در صورت عدم تکمیل پروژه بزرگ سد پلرود در موعد مقرر هزینه‌های ساخت طرح به مقدار زیادی افزایش پیدا می‌کند و اعتبارات فعلی دیگر جوابگوی نیازها نیست.

عضو هیئت رئیسه مجلس از برگزاری جلسه‌ای با مسئولان و فرماندهان قرارگاه خاتم‌النبیاء(ع‌) با هدف بررسی چالش‌های موجود در روند اجرای پروژه سد پلرود خبر داد و بیان داشت: در این رایزنی‌ها مقرر شد پیمانکار طرح برای تسریع در روند انجام کار تعداد دستگاه‌ها و ماشین‌آلات را افزایش دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس روند پیشرفت ساخت سد پلرود را بسیار کند اعلام کرد و ابراز داشت: این پروژه ملی در حال حاضر حدود ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار بود طبق برنامه اواخر امسال یا در اوایل سال ۹۸ به صورت موقت آبگیری شود که این موضوع تاکنون تحقق پیدا نکرده است.

عباسی با اشاره به اینکه ساکنان ۹ روستا در حوزه انتخابیه وی از مسیر شلمان‌رود آب کشاورزی خود را تأمین می‌کنند افزود: با برطرف شدن خسارت‌هایی که امسال بر اثر جاری شدن سیل به تأسیسات زیربنایی مناطق رودسر و املش وارد شده بود اندکی از نگرانی‌های مردم به‌خاطر تأمین آب کشاورزی رفع شد.

وی ساماندهی آب‌بندان‌های موجود در رودسر و املش توسط شرکت آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی گیلان را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: اجرای لاینینگ کردن انهار و اقداماتی از این دست علاوه بر فراهم آوردن امکان استفاده بهینه‌ از آب به جلوگیری از هدر رفت منابع آبی نیز کمک شایانی کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس به ساخت تصفیه‌خانه رحیم‌آباد و کم‌کاری‌هایی که در این زمینه انجام شده است اشاره کرد و اظهار داشت: به علت روند کند اجرای این پروژه که از دوره مجلس هشتم آغاز شده است از وزارت نیرو درخواست کردیم در صورت صلاحدید اجرای آن را به شرکت آبفار واگذار کند.

انتهای پیام/‌تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار