کد خبر : 41734
تاریخ انتشار : شنبه 23 شهریور 1398- 49: 16

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان:

نخستین بخش نگهداری از نسخ خطی در آستانه اشرفیه راه‌اندازی می شود

نخستین بخش نگهداری از نسخ خطی در آستانه اشرفیه راه‌اندازی می شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان گفت: نخستین بخش نگهداری از نسخ خطی موجود در کتابخانه‌های عمومی گیلان در شهر آستانه اشرفیه راه اندازی می شود.

به گزارش گیلانستان پریسا کرمی ظهر شنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی آستانه اشرفیه که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: حضور همه اعضای انجمن در این جلسه نشان‌دهنده علاقه و تفکر فرهنگی در شهرستان آستانه اشرفیه است.

وی با بیان اینکه با اختصاص فضای مناسب به کتابخانه اهل بیت آستانه اشرفیه این کتابخانه به تنها فضای نگهداری استاندارد نسخ خطی در استان گیلان مجهز می شود، افزود: بر همین اساس می توانیم تمام نسخ خطی موجود در کتابخانه‌های عمومی استان گیلان را در این فضا به صورت استاندارد نگهداری کنیم

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به همکاری و حضور فعال شهرداری آستانه اشرفیه در حوزه فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی، گفت: امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

وی با بیان اینکه شاخص و ملاک توسعه فرهنگی هر جامعه توجه به حوزه کتاب و کتابخوانی است، تصریح کرد: توجه به این حوزه از بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها در سطح جامعه جلوگیری کرده و در راستای ارتقای فرهنگ جامعه تأثیرگذار است.

کرمی در ادامه همچنین با اشاره به اینکه در بسیاری از کتابخانه‌های عمومی استان گیلان دوره‌های آموزشی به صورت رایگان برگزار می‌شود، تاکید کرد: در صورت تمایل جامعه فرهنگی آستانه اشرفیه نهاد کتابخانه‌های عمومی گیلان آمادگی برگزاری این دوره‌ها را در این شهرستان دارد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه توسعه فضاهای فرهنگی تاکیدی بر ساخت و ساز نیست، بیان کرد: با استفاده از فضاهای موجود می‌توانیم با برنامه‌ریزی درست فعالیت‌های فرهنگی خوبی انجام دهیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان به طرح روستای دوستدار کتاب نیز اشاره وبا بیان اینکه یکی از طرح‌های قابل اجرا در آستانه اشرفیه است، اظهار کرد: اگر بتوانیم یکی از روستاها را به عنوان پایلوت هدف گذاری کنیم می‌توانیم با همکاری و تعامل یکدیگر زمینه لازم برای انجام این کار را فراهم کرده و از برگزیدگان این طرح در سطح کشور باشیم.

وی با اشاره به اجرای طرح توسعه فضای کتابخانه‌ ۲۲ بهمن کیاشهر، افزود: در صورت تکمیل و بهره‌برداری از این طرح این کتابخانه دومین کتابخانه استاندارد استان برای ارائه خدمات خواهد شد زیرا از تمامی بخش ها برخوردار خواهد شد.

کرمی به موضوع نذر کتاب نیز اشاره کرد و گفت: در زمینه نذر کتاب نیز باید در سطح شهرستان و استان فرهنگ‌سازی شود در این مورد ائمه جمعه نقش مهمی ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار