کد خبر : 61879
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲

رئیس شورای شهر رشت:

نخستین درمانگاه تخصصی بیماران هموفیلی گیلان دهه فجر افتتاح می‌شود

نخستین درمانگاه تخصصی بیماران هموفیلی گیلان دهه فجر افتتاح می‌شود

رئیس شورای شهر رشت گفت: نخستین درمانگاه تخصصی بیماران هموفیلی گیلان در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

به گزارش گیلانستان، احمد رمضانپور اظهار داشت: ساخت نخستین درمانگاه تخصصی بیماران هموفیلی گیلان با درخواست کانون هموفیلی ایران و قویدل مدیرعامل کانون هموفیلی ایران انجام شد.

رئیس شورای شهر رشت خاطرنشان کرد: ساختمان درمانگاه تخصصی هموفیلی گیلان در یک زمین اهدایی از مرحوم آذربانی به ایجاد شده و در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

رمضانپور با بیان این که این درمانگاه می‌تواند یکی درمانگاه‌های مهم و تخصصی بیماران هموفیلی در کشور باشد گفت: صفر تا ۱۰۰ ساخت این درمانگاه با شهرداری رشت بوده و کار آن در مراحل پایانی است.

وی افزود: نامه‌ای که خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نوشته شد تا تجهیزات مورد نیاز این درمانگاه تخصصی به‌زودی تأمین شود و امیدواریم که این تجهیزات توسط دولت و یا دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأمین شود.

رمضانپور درباره تخریب تدریجی نخستین دانشسرای ملی رشت در محله ساغری‌سازان گفت: در ماه اخیر گزارشاتی مبنی بر وضعیت نامطلوب و در حال تخریب این ساختمان قدیمی به دست ما رسید.

رئیس شورای شهر رشت ابراز داشت: در این راستا مسئولان بازدیدهایی از ساختمان این دانشسرای ملی به عمل آورده و گزارشی را به شورای شهر رشت تحویل دادند.

وی گفت: در این راستا جلسه‌ای با مدیران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیران شهرداری، شهردار منطقه و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین نماینده خاندان صاحب مجموعه دانشسرا برگزار شد.

رمضانپور عنوان داشت: در نهایت طرحی تهیه شد و در شورای شهر رشت به تصویب رسید و طبق آن شهرداری رشت مکلف شد تا نسبت به خرید این ساختمان در چارچوب مقررات اقدام کند.

رئیس شورای شهر رشت تصریح کرد: این امر ابلاغ شده اما چون خرید این ساختمان زمان‌بر است مجدداً جلساتی با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شهرداری برگزار شد.

رمضانپور خاطرنشان کرد: در این جلسه برآورد هزینه‌ها ۶۰۰ میلیون تومان بوده که ۳۰۰ میلیون را میراث فرهنگی و مابقی را شهرداری رشت پرداخت می‌کند.

وی گفت: فردی که مسئول بازسازی و سربندی این ساختمان است نیز عنوان کرده که مبلغ مذکور را به‌صورت نقدی دریافت نکرده و شهرداری می‌تواند در عوض آن ارائه خدمات داشته باشد؛ نامه‌های مربوطه به شهردار رشت ابلاغ شده است.

رمضانپور با بیان این که این ساختمان ملی با قدمت بسیار بالا و رزومه‌ای که در پرونده خود دارد به‌ عنوان یکی از هویت‌های رشت به شمار می‌رود عنوان کرد: در آینده شاهد خرید این ساختمان از جانب شهرداری رشت هستیم.

رئیس شورای شهر رشت خاطرنشان کرد: شهرداری رشت با توجه به تجربیات تلخ گذشته در هنگام بارش برف سنگین اکنون آمادگی کامل را در زمان وقوع بحران برف پیدا کرده است.

وی افزود: اگر برف و باران سنگینی داشته باشیم شهرداری‌های مناطق مختلف آمادگی‌های لازم اعم از سرویس کردن ماشین آلات و تهیه تجهیزات را دارند.

رمضانپور گفت: همچنین به مناطق مختلف مجوز داده شده که در زمان وقوع بحران و بارش برف در صورت نیاز بتوانند تعداد ماشین‌آلات مورد نیاز منطقه را اجاره کنند.

رئیس شورای شهر رشت اظهار داشت: با اقدامات انجام شده و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این حوزه شاهد ایجاد مشکل در زمان وقوع بحران برف نباشیم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار