کد خبر : 22039
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲

نخستین شاخصه منتظران مهدی(عج) تقوای الهی است

نخستین شاخصه منتظران مهدی(عج) تقوای الهی است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هدف در ترویج معارف دین نباید شهرت طلبی باشد زیرا برای شهرت طلبی آفاتی وجود دارد که منتج به نتیجه نیک نخواهد شد، گفت: نخستین شاخصه منتظران مهدی(عج) تقوای الهی است.

به گزارش گیلانستان، جلسه اخلاق جمعی از برادران و خواهران هیئت و کانون منتظرین المهدی (عج الله تعالی فرجه الشریف) آل یاسین رشت با حجت الاسلام والمسلمین مدنی از روحانیون برجسته استان گیلان برگزار شد.

این استاد حوزه و دانشگاه در این جلسه اظهار کرد: روزگار امروزمان روزگار سختی است و از هر طرف دشمنان دین و امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) مسائل مربوط به دین و مهدویت را مورد خدشه قرار می‌دهند تا جائی که مسئله مهدویت را  مهدویت نوعی تفسیر کرده‌اند.

 وی خطاب به مجموعه‌های مذهبی با بیان اینکه کار کردن در مجموعه‌ها‌ی ارزشی باید از روی صداقت باشد و این یک ضرورت و واجب عقلی و شرعی است، افزود: ما ضمن تشخیص وظیفه باید همت خودمان را به مسئله جلب رضایت خداوند و ولی پروردگار سوق دهیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ویژگی‌های منتظران حضرت مهدی(عج الله تعالی فرجه الشریف)، گفت: ما مدعیان انتظار در وهله اول باید به خودمان بپردازیم و همت خود را در خود سازی قرار دهیم  هرگاه اعمال ما با اقوال ما سازگار شد، خود به خود حرف ما بر طرف مقابل تاثیر می‌گذارد.

حجت‌الاسلام مدنی با اشاره به اینکه هدف نباید شهرت  طلبی باشد زیرا برای شهرت طلبی  آفاتی وجود دارد، تصریح کرد: تنها هدف باید جلب رضایت خداوند باری تعالی و خواندن بسوی او باشد.

وی با بیان اینکه جلب رضای خداوند هم در سمتی که او امر کرده و نیز ترک آن را خواسته است، می باشد، خاطرنشان کرد: نخستین و مهمترین شاخصه منتظران مهدی (عج الله تعالی فرجه الشریف) تقوای الهی است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تقوا باید در همه مسائل زندگی از جمله تقوای در زبان، چشم، سیاست، فرهنگ لقمه و … مشهود و خالصانه باشد، اظهار کرد: هر مکروهی که مورد پسند امام عصر(عج الله تعالی فرجه الشریف) نیست نباید انسان منتظر آن را انجام دهد، بلکه در هر نفسش باید در جهت رضای مولایش گام بردارد. / شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار