کد خبر : 45432
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 دی 1398- 21: 17

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس گیلان:

نخستین مدرسه کانتینری کشور در گیلان به بهره‌برداری رسید

نخستین مدرسه کانتینری کشور در گیلان به بهره‌برداری رسید

نخستین مدرسه کانتینری کشور که ویژه مناطق کم برخوردار است ظرف مدت ۴۵ روز در استان گیلان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گیلانستان نخستین مدرسه کانتینری کشور در مدت زمان ۴۵ روز در استان گیلان به بهره‌برداری رسید که برای تحصیل دانش‌آموزان در مناطق صعب‌العبور و محروم که در شرایط سختی زندگی و تحصیل می‌کنند و از کمبود امکانات رنج می‌برند بسیار سودمند است.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان گیلان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مدرسه ۳ کلاسه «امید آینده» در روستای میانده شهرستان تالش توسط یک نهاد خیر مدرسه ساز احداث شد اظهار داشت: در ابتدا برای ساخت چنین مدرسه‌ای تردید داشتیم اما با کسب اطلاعات بیشتر دریافتیم که این نوع مدارس می‌‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسند.

سید احمد قدسی خرسند‌ با تاکید بر اینکه مدارس باید ساختمان‌های امنی داشته باشند تا دانش آموزان بتوانند در شرایط استاندارد به کسب علم مشغول باشند بیان کرد: مدت زمان آماده شدن ساختمان یک مدرسه نیز بسیار مهم است که این نسل از مدرسه‌ها در زمان کوتاهی آماده می‌شوند و مکانی امن و راحت هستند.

وی با بیان اینکه در ساخت این نوع از مدارس موارد ایمنی و استانداردها کاملاً رعایت شده است تصریح کرد: برای ساخت این مدرسه از بهترین تجهیزات و امکانات استفاده شده است و در فرآیند تکمیل ساختمان آن موارد ایمنی به‌طور کامل لحاظ شد و از همه خیران دعوت می‌کنیم که برای ساخت چنین مدارسی فعالیت کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان گیلان با اشاره به بارزترین ویژگی مدارس کانتینری خاطرنشان کرد: در شرایط عادی ساخت مدرسه یک سال زمان نیاز دارد در حالیکه این مدارس در کوتاه‌ترین زمان ممکن یعنی یک ماه و نیم به بهره‌برداری می‌رسند.

قدسی خرسند ابراز داشت: مدارس کانتینری در زمانی کوتاه و بسیار آسان نصب شده و به بهره‌برداری می‌رسند و از تمامی خیران و مدرسه‌سازان برای مشارکت در ساخت این نوع مدارس دعوت می‌کنیم زیرا در اینصورت جمعیت زیادی از دانش‌آموزان می‌توانند به‌راحتی تحصیل کنند.

بدنه و سازه اصلی مدرسه کانتینر به طول ۱۲ متر، عرض ۲.۴ متر و ارتفاع ۲.۶۸ است و در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی، سرمایش و گرمایش اسپلیت و شوفاژ برقی، آبگرمکن برقی، ۵ چشمه سرویس بهداشتی و روشویی با کف سرامیک از دیگر ویژگی‌های مدارس کانتینری است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار