کد خبر : 6520
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵

نرخ بیکاری اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران در مورد گیلان واقعی نیست

نرخ بیکاری اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران در مورد گیلان واقعی نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به آمار ارائه شده از سوی استاندار گیلان درباره کاهش نرخ بیکاری در استان گفت: نرخ بیکاری اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران در مورد گیلان واقعی نیست.

به گزارش گیلانستان، سیدکاظم دلخوش ظهر امروز در گردهمایی مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت در استانداری گیلان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی موضوع مطرح و قابل توجه در چند سال اخیر بوده است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی را در 10 سال اخیر به شیوه‌های مختلف مطرح کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در این ایام توصیه‌های مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی سبب توجه به سرمایه‌گذاری‌ در استان‌ها شده است، افزود: اقدامات انجام شده قابل قبول نیست و باید به شیوه‌ای گام برداریم تا تمامی مشکلات در حوزه اشتغال و بیکاری برطرف شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اقدامات دولت را در عرصه صنعتی و رفع موانع تولید گسترده عنوان کرد و افزود: دولت اقدامات ویژه در زمینه اصلاح ساختار پولی و مالی، ممنوع الورود و خروج‌ها و رفع موانع تولید انجام داده است و این اقدامات به وضوح قابل مشاهده است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی اقدامات مذکور را ستودنی دانست و خاطرنشان کرد: تلاش‌ها و فعالیت‌های گسترده دولت در حوزه‌های مختلف از کسی پوشیده نیست.

دلخوش با ابراز اینکه گیلان در 37 سال گذشته به واسطه سرسبزی و طبیعت زیبای خود مورد کم توجهی‌های عمده‌ای قرار گرفته است، تصریح کرد: گیلان در اکثر حوزه‌ها با مشکل مواجه است.

وی بیان کرد: در دهه 60 صنعت را از گیلان گرفتند و این اقدام سبب بروز مشکلات عدیده در استان شد و گیلان به معنای واقعی اشتغال و اقتصاد در بخش‌های مختلف را از دست داد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مشکلات موجود در گیلان از دیگر استان‌ها کمتر نیست، خاطرنشان کرد: نباید وضعیت کنونی استان را به شیوه گل و بلبل بیان کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه روزانه بالغ بر 60 جوان با سواد بیکار سرپرست خانوار به نمایندگان در زمینه مشکلات ناشی از بیکاری مراجعه و گلایه می‌کنند، تصریح کرد: برطرف کردن مشکلات عموم مردم در حوزه اقتصادی باید سرعت بیشتری به خود گیرد.

دلخوش با تاکید بر اینکه اقدامات جهت رفع مشکلات اقتصادی در کشور یکسان نیست، افزود: مشکلات در استان به خوبی قابل لمس است و گیلان در بخش مسائل اقتصادی و اشتغال مشکل عمده دارد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی استان را نیازمند استفاده درست از فرصت‌ها دانست و افزود: موضوع مالیات بر ارزش افزوده و اصلاح مالیات واحد‌های صنعتی در دستور کار مجلس است و به طور ویژه از سوی اینجانب پگیری می‌شود.

وی تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده را در دوره هفتم مجلس دانست و با بیان اینکه مشکلات در این حوزه قابل قبول نیست، گفت: مسئله مذکور نیازمند اصلاحات ویژه است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای  اسلامی اصلاح قاتون بر ارزش افزوده را  توسط وزارت صنعت معدن و تجارت موثر برشمرد و اعلام کرد: با پیگیری قانونگذاران، قانون به درستی در کشور پیاده می‌شود.

دلخوش با انتقاد از ارائه آمار و نرخ بیکاری از سوی استاندار گیلان  افزود: از مرکز آمار ایران به دلیل اعلام این نرخ از آمار بیکاری در استان به شدت منتقد هستیم زیرا در استان یک ساعت کار روزانه به‌عنوان اشتغال محسوب شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی محاسبه سن افراد شاغل بر اساس 10 تا 50 سال را در کشور نادرست عنوان کرد و افزود: محاسبه مذکور به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

دلخوش با تاکید بر اینکه آمار نرخ بیکاری اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران در مورد گیلان واقعی نیست، خاطرنشان کرد: عدم ارائه آمار درست اقدامات مجلس را منحرف می‌کند.

وی با اشاره به آمار ارائه شده از سوی استاندار تصریح کرد: بیان این آمار موجب تمسخر می‌شود زیرا بیکاری در استان روز به روز بیشتر احساس می‌شود.

منبع:تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار