کد خبر : 52052
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵

نرم‌افزار اندرویدی «چلچراغ» ویژه سرداران و فرماندهان گیلانی دفاع مقدس رونمایی شد

نرم‌افزار اندرویدی «چلچراغ» ویژه سرداران و فرماندهان گیلانی دفاع مقدس رونمایی شد

نخستین نرم‌افزار تخصصی تلفن همراه سرداران و فرماندهان شهید استان گیلان با عنوان چلچراغ با هدف ترویج یاد و خاطره این سرداران در رشت رونمایی شد.

به گزارش گیلانستان مراسم رونمایی از نخستین نرم‌افزار تخصصی تلفن همراه سرداران و فرماندهان شهید استان گیلان با عنوان چلچراغ ظهر امروز با حضور فرمانده سپاه قدس استان گیلان، خانواده‌های معزز شهدا و تعدادی از فعالان فضای مجازی در سالن جلسات ستاد کنگره ۸ هزار شهید استان گیلان برگزار شد.

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه قدس گیلان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: اطلاعات و خاطرات مربوط به ۴۴ شهید استان گیلان از همه رده‌های فعال در دفاع مقدس اعم از بسیج، سپاه ارتش، جهاد سازندگی، آموزش و پرورش، مسئولان سیاسی، دانشجو، روحانی و فرهنگی در نرم‌افزار چلچراغ قرار دارد.

سجاد ستوده با اشاره به شاخصه‌های نرم‌افزار اندرویدی «چلچراغ» گفت: این نرم‌افزار دارای قابلیت‌ها و امکانات بسیار است و یکی از قابلیت‌ها این است که اگر مخاطب عکس یا خاطره‌ای از یکی از این شهدا را داشته باشد می‌تواند از طریق این نرم‌افزار محصول را در اختیار نهادهای متولی قرار دهد و تا به مخاطب عرضه شود.

وی با بیان اینکه مخاطبان در این نرم‌افزار می‌تواند به‌راحتی با سبک و سیره شهدا آشنا شوند تصریح کرد: فعالان فضای مجازی گیلان همواره تلاش می‌کنند که با استفاده از الگوهای جدید و تکنولوژی‌های نوین، بستر مراجعه آسان افراد برای بهره‌گیری و آشنایی با سیره شهدا را فراهم کنند.

ستوده با اشاره به اینکه این مرکز همواره تلاش کرده تا در یک پروسه سه ساله، سیره، زندگی فرماندهان و شهدای اثرگذار دوران دفاع مقدس را در قالب‌های جدید تهیه و به جامعه ارائه دهد ابراز داشت: گیلان دارای گنج‌های ناشناخته بسیاری است که هنوز جوانان با آن آشنا نیستند و می‌توانیم این بستر را فراهم کنیم که جوانان را بیشتر با سیره شهدا آشنا کنیم.

در پایان مراسم، نرم‌افزار اندرویدی «چلچراغ» که شامل زندگینامه، خاطرات، وصیتنامه و محتوای رسانه‌ای مربوط به ۴۴ شهید استان گیلان است با حضور خانواده‌های معزز شهدا رونمایی شد.

در این نرم‌افزار اندرویدی اطلاعات شهدای منتخب از رده‌های فعال در دفاع مقدس شامل بسیج، سپاه، ارتش، جهاد سازندگی، آموزش و پرورش، مسئولین سیاسی، دانشجو، روحانی، فرهنگی و تمام اقشاری که در جنگ حضور فعال داشتند قرار داده شد.

استفاده از آخرین متدهای طراحی و کدنویسی، فضایی کاربرپسند و به روز در محیط نرم‌افزار از جمله ویژگی‌های نرم‌افزار چلچراغ است و همچنین نخستین نرم‌افزار اندرویدی پیرامون زندگی شهدای شاخص و فرماندهان نظامی و مسئولان سیاسی گیلان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار