کد خبر : 12329
تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 اردیبهشت 1396- 05: 12

نرم افزار “العبد” در استان گیلان رونمایی می‌شود

نرم افزار “العبد” در استان گیلان رونمایی می‌شود

مسئول سازمان فضای مجازی سراج در استان گیلان گفت: نرم افزار”العبد” محصول مشترکی از سازمان فضای مجازی سراج و ستاد بزرگداشت حضرت آیت‌الله العظمی بهجت فومنی است که به‌ مناسبت سالگرد رحلت این عالم ربانی رونمایی می‌شود.

به گزارش گیلانستان سجاد ستوده در گفت‌وگویی،با اشاره به تولید نرم افزار”العبد” اظهار داشت: به‌مناسبت رحلت آیت‌الله بهجت(ره) نرم افزار “العبد” مبتنی بر تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) در دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج تولید شد.

مسئول سازمان فضای مجازی سراج در  استان گیلان تصریح کرد: نرم افزار “العبد” نخستین و تنها نرم افزار واقعیت افزوده (AR) پیرامون حضرت آیت الله بهجت فومنی (ره) است که به‌منظور بزرگداشت این عالم ربانی طراحی و تولید شده است.

ستوده درباره محتوای نرم افزار”العبد”گفت: این نرم افزار بر اساس تکنولوژی جدید واقعیت افزوده طراحی و تولید شده است و علاوه بر گرافیک ویژه و خاص، کاربر می‌تواند از نصایح صوتی و منتخب این عالم فرزانه بهره مند شود.

مسئول سازمان فضای مجازی سراج در گیلان در تشریح واقعیت افزوده (Augmented Reality) بیان داشت: واقعیت افزوده، تکنولوژی جدیدی است که در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است و محصولات مختلف و متنوعی بر پایه این تکنولوژی تولید شده است.

وی با بین اینکه واقعیت افزوده یک پل ارتباطی بین دنیای واقعی و دنیای مجازی است افزود: واقعیت افزوده در معنا به روش‌هایی گفته می‌شود که به واقعیت موجود، امکانات و ویژگی‌های بیشتری اضافه می‌کند و موجب درک و سرعت عمل بیشتری در کاربر می‌شود.

مسئول سازمان فضای مجازی سراج در استان گیلان تصریح کرد: مخاطب پس از دریافت و نصب نرم افزار، گوشی اندرویدی، می‌تواند خود را به سمت تمثال مشخص آیت الله بهجت (ره) گرفته و از امکانات تعبیه شده در آن استفاده کند.

وی افزود: پس از نصب دوربین گوشی به‌عنوان ورودی، اطلاعات اولیه به نرم افزار واقعیت افزوده وارد می‌شود و پس از پردازش آنی، اطلاعات دیجیتالی شامل پوستر متحرک و پویانمایی شده در دو قالب و طرح مختلف به همراه نصایح صوتی به کاربر ارائه می‌شود.

ستوده بیان داشت: نرم افزار”العبد” محصول مشترکی از سازمان فضای مجازی سراج و ستاد بزرگداشت حضرت آیت‌الله العظمی بهجت فومنی (رضوان الله علیه) است که توسط موسسه اصحاب رسانه پویا منتشر شده است.

به گزارش گیلانستان نرم افزار”العبد” عصر روز پنجشنبه، ۱۴ اردیبهشت ماه همزمان با مراسم بزرگداشت حضرت آیت‌الله العظمی محمد تقی بهجت فومنی (ره) رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار