کد خبر : 61792
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 دی 1399- 29: 16

نشان لیاقت تجاری روسیه ازآن تاجر گیلانی/ چرا استاندار به سفیر روسیه در گیلان بی‌مهری کرد؟

نشان لیاقت تجاری روسیه ازآن تاجر گیلانی/ چرا استاندار به سفیر روسیه در گیلان بی‌مهری کرد؟

گرچه دریافت نشان لیاقت تجاری یک تاجر گیلانی برای فعالین خصوصی ایران و روسیه اقدامی خوشایندی بود اما به‌نظر می‌رسد کم‌کاری مسؤولان ملی و استانی در این راستا قابل‌تأمل و نیازمند بهسازی در مشی مدیریتی است.

به گزارش گیلانستان، روز گذشته همایشی در منطقه آزاد انزلی به‌منظور افتتاح دومین شرکت مدیریت صادرات در منطقه آزاد برگزار و در پایان این همایش، سید جلیل جلالی فر، تاجر گیلانی و فعال اقتصادی کشور با حضور فعالانه خود در حوزه اقتصادی و تجاری فدراسیون روسیه طی سال‌های اخیر، نشان ملی دولت این کشور را توسط سفیر این کشور در ایران دریافت کرد.

فعال اقتصادی و تاجر موفق کشور روسیه مطرح کرد که عاشق توسعه و پیوند جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها ازجمله روسیه است و در این راستا تلاش می‌کند.

جلالی فر گفت که باید بخش خصوصی یکپارچه با برنامه‌های اقتصادی کشور همسو و همدل بوده و البته در این مسیر مطالبه گر بود چراکه برخی از موانع در کشور ساختگی هست و بعضاً برخی از امور به افراد ضعیفی سپرده‌شده که به اقتصاد کشور خیانت می‌کنند.

فعال اقتصادی بازارهای اوراسیا با اشاره به تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا و استکبار جهانی علیه ایران معتقد است باید در حوزه اقتصادی قوی شویم. جلالی فر می‌گوید در حوزه نظامی پیشرفت‌های قابل‌توجهی از آن کشور شده که اکنون هیچ‌کس جرئت تعدی و تجاوز به کشور را نمی‌کند و همین محور باید در حوزه اقتصادی نیز دنبال شود.

وی معتقد است باید باروحیه مطالبه گری در همه عرصه‌ها حاضر شد و اگر کسی در حوزه اقتصادی و تجاری نیز برای فعالانش مانع‌تراشی کرد باید در مقابلش ایستاد و آن را کنار زد.

جلالی فر به دریافت نشان ملی لیاقت تجاری دولت روسیه به خود اشاره می‌کند و می‌گوید به دولت روسیه افتخار و اقدامشان را تحسین می‌کنم چراکه به من خارجی، فکر و ایده من اعتماد کرد در حالیکه من در داخل کشور فریاد می‌زنیم که راه اشتباه هست و ایده‌های فراوان می‌دهیم اما کسی قبول نمی‌کند.

این فعال اقتصادی و تاجر موفق فدراسیون روسیه در بخش دیگری از گفت‌وگوهای صمیمی خود گفت که رفتارهای دیپلماتیک روسیه را در کنار اهمیت‌های اقتصادی‌شان می‌شناسد و فرهنگ اجتماعی و از قابلیت‌های آن‌ها و ما نیز در کنار فرصت‌های بازارهای فراهم‌شده کاملاً آگاه است.

وی می‌گوید حضور فعالانه در بازار روسیه نیاز به اتحاد و هم‌اندیشی دارد و باید از خود گذشت و به موفقیت‌های ارزشمند پیوست.

جلالی فر سردار شهید سلیمانی را نمونه بارزی از شجاعت و مقاومت می‌داند و می‌گوید حماسه‌آفرینی‌ها و اقتدار امروز کشور مرهون شجاعت و مقاومت‌های ایجادشده سردار شهید اسلام، حاج قاسم سلیمانی است.

فعال اقتصادی کشور معتقد است در داخل کشور نیز ما سردار سلیمانی‌هایی داریم که در عرصه‌های مختلف فعال هستند که باید قدر آن‌ها را دانست.

وی به حوزه فعالیت خود و ناکارآمدی برخی از سازمان‌های مرتبط با آن اشاره می‌کند و می‌گوید در کشور ما سازمان توسعه تجارتی وجود دارد که به نظر می‌رسد رئیس آن توانایی لازم برای اداره‌اش را ندارد.

جلالی فر که تمامی هم و قمش توسعه روابط تجاری ایران با کشورهای همسایه است می‌گوید من از دولت جمهوری اسلامی مدال افتخار و نشان نمی‌خواهم و تنها دغدغه‌ام این است که افراد شایسته و متعهد و متخصص که نیازمندی و استراتژی کشور را می‌شناسند و از ظرفیت‌های ۱۵ کشور همسایه ایران را نیز درک کافی دارند باید استفاده کند.

به‌راستی باید امور کشور ازجمله در حوزه اقتصادی در شرایطی که سخت‌ترین تحریم‌ها شامل حال ایران و ایرانی می‌شود، مدیران و مسئولان حوزه اقتصاد باید از توانایی‌های ایران و ظرفیت‌های آن در کنار توانایی و ظرفیت‌های کشورهای همسایه مطلع بوده و از آن‌ها استفاده کند تا با تلفیق اشتراکات یکدیگر توسعه تجاری و صادراتی موفقی در کشور رقم بخورد.

البته توسعه اقتصادی در کشور با بهره‌گیری از ظرفیت‌های سایر کشورها مرهون همدلی و وحدت  کلمه است. همان نقطه و تکیه‌گاهی که جلالی فر، عضو هیئت‌رئیسه اتاق ایران و روسیه به آن انتقاد دارد.

کسی که نشان لیاقت تجاری دولت روسیه را اکنون دارد می‌گوید در مراسم روز گذشته سفیر کشور روسیه در ایران حضور داشت اما استاندار و معاونانش حضور نداشتند بماند که مدیرکل صمت استان و بنادر نیز جایشان در مراسم خالی بود.

جلالی فر می‌گوید استاندار به‌عنوان نماینده عالی دولت در استان با عدم حضورش در مراسمی که سفیر یک کشوری مثل روسیه در آن حضورداشته یک بی‌احترامی دیپلماتیک را در جمهوری اسلامی رقم‌زده است.

پاسخ این سؤال که چرا استاندار گیلان در مراسم روز گذشته منطقه آزاد انزلی حضور نداشت و یا اینکه چرا حداقل معاونان و مدیران کل مرتبط با همایش نیز حضور نداشتند، کلاف سردرگمی است که در پیچ‌وتاب تنش‌های اقتصادی کشور و تلاش شبانه‌روزی فعالان این حوزه باید روشن شود تا نه‌تنها به افکار عمومی پاسخ روشنی باشد بلکه به انگیزه‌ای برای تلاش مضاعف بخش خصوصی و فعالان آن در ایران و کشورهای همسایه تبدیل شود.

وی همچنین به شانه خالی کردن سازمان توسعه تجارت نیز اشاره می‌کند و می‌گوید در راستای توسعه روابط تجاری ایران و یک کشور خارجی می‌طلبد نهاده‌ای متولی در این رابطه حضورداشته باشند این در حالی است که رئیس سازمان توسعه تجارت نیز علیرغم دعوت حضور نیافت و این برای فعالان بخش خصوص ایران بسیار نگران‌کننده است.

اکنون با تمام نامهربانی‌هایی که جلالی فر مدعی است به بخش خصوصی در ایران می‌شود، وی نشان ملی لیاقت تجاری دولت روسیه بر سینه‌اش را امانتی در دستش قلمداد می‌کند و معتقد است از این مزیت حتماً در آینده در راستای اعتلای کشورش استفاده خواهد کرد.

گفتنی است جلالی فر، سال‌های مدیدی در توسعه روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با فدراسیون روسیه فعال بوده و در عضویت موقت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا نقش به سزایی داشته است.

گفته می‌شود با نقش فعالانه جلالی فر، عضو هیئت‌رئیسه اتاق ایران روسیه، روابط جمهوری اسلامی ایران در ابعاد اقتصادی، لجستیکی و تجاری توسعه فعالی داشته است.

ناگفته نماند راه‌اندازی شبکه مویرگی فروش کالای ایرانی، تسهیل روابط تجاری و اقتصادی فعالان ایران در روسیه و همچنین ایجاد بازارهای مشترک در برخی از کشورهای حاشیه کاسپین و قفقاز از دیگر اقدامات این فعال و تاجر گیلانی است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شکری چهارشنبه , ۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶

سلام زمین مستعد به مساحت ۱۱۰۰۰ مترمربع برای پرورش شتر مرغ در شهرستان بیله سوار مغان فروش یا مشارکت ۰۹۱۴۳۵۳۹۸۴۹

رفتن به نوار ابزار