کد خبر : 66637
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1400- 46: 15

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

نشای ۹۸ درصدی شالیزارهای گیلان/ شالیکاران رودباری مراحل نشای برنج خود را سرعت بخشند

نشای ۹۸ درصدی شالیزارهای گیلان/ شالیکاران رودباری مراحل نشای برنج خود را سرعت بخشند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی از نشای ۹۸ درصدی شالیزارهای گیلان خبر داد و گفت: بر اساس آمار ۱۱۹ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان معادل ۵۰ درصد وجین شده است.

به گزارش گیلانستان، سید علی موسوی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نشای برنج در گیلان کماکان در حال انجام است، اظهار کرد: تولید برنج یکی از سخت‌ترین شغل‌ها در گیلان بوده و اغلب مردم این استان به کار تولید برنج مشغول هستند.

وی با گله‌مندی از کمبود منابع آبی در گیلان به‌منظور نشای برنج گفت: با توجه به کاهش میزان بارندگی و ذخیره‌سازی آب در پشت سد سفیدرود، شالی‌کاران گیلانی برای نشای برنج با مشکل مواجه شدند که این مشکل تا حد بسیار زیادی برطرف شده است، ولی با این حال از کشاورزان درخواست دارم از شرایط مطلوب آب و هوایی استفاده بهینه کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از نشای ۹۸ درصدی شالیزارهای گیلان خبر داد و افزود: بر اساس آمار ۱۱۹ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان معادل ۵۰ درصد وجین شده است.

موسوی با درخواست از شالیکاران رودباری در خصوص سرعت بخشیدن به نشای شالیزارهای خود بیان کرد: به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی در هنگام خزانه گیری نشاء شالیزارهای گیلان با سرعت در حال انجام است ولی نشاء برنج در رودبار هنوز به اتمام نرسیده است.

وی با اشاره به کشت بخش اعظمی از شالیزارهای گیلان به‌صورت ماشینی تصریح کرد: در گیلان نشا برنج به دو روش سنتی و ماشینی انجام‌شده و به گفته مسؤولان مربوطه ۱۷۰ هزار هکتار از شالیزار‌های استان به روش ماشینی کشت می‌شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار