کد خبر : 43826
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 آبان 1398- 16: 14

مبتنی بر منظومه فکری مقام معظم رهبری

نشست تخصصی ناجا و جامعه اسلامی در گیلان برگزار شد + تصاویر

نشست تخصصی ناجا و جامعه اسلامی در گیلان برگزار شد + تصاویر

همايش ناجا و جامعه اسلامی مبتنی بر منظومه فکري مقام معظم رهبري (مدظله العالی) در سالن تالار حکمت دانشکده علوم انساني دانشگاه گيلان برگزار شد.

به گزارش گیلانستان به نقل از روابط عمومي عقيدتي سياسي فرماندهي انتظامي استان گيلان، صبح امروز همزمان با هفته وحدت همايش  ناجا و جامعه اسلامي مبتني بر منظومه فکري مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در سالن همايش حکمت ؛ دانشکده علوم انساني دانشگاه گيلان برگزار گرديد.

در اين نشست که با حضور مسئولين کشوري ، لشگري ، جامعه روحانيت ، اساتيد و حضور پرشور دانشجويان و حوزويان برگزار گرديد در ابتدا جناب سرگرد جهانديده معاون تبليغات و روابط عمومي عقيدتي سياسي فرماندهي انتظامي استان گيلان و دبير همايش ، ضمن تبريک ايام ميلاد با سعادت نبي مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت ؛ از مشارکت و حضور همه اساتيد علمي و حوزوي و  نهادهاي پشتيبان در همکاري و همراهي در ارسال مقالات پيرامون محورهاي هفتگانه تشکر کرده و برنامه هاي اين همايش را براي حاضران تشريح نمود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمين شمشاد رئيس عقيدتي سياسي فرماندهي انتظامي استان و رئيس ستاد اجرايي اين نشست ضمن خير مقدم به حضار ؛ به ارايه گزارشي درخصوص محورهاي همايش پرداخت و خاطرنشان کرد: اين نشست به همت عقيدتي سياسي فرماندهي انتظامي استان گيلان برگزار گرديد که تعداد۷۵ مقاله به دبيرخانه نشست واصل و آثار خوبي نيز پس از داوري به دبيرخانه همايش ملي که در سازمان عقيدتي سياسي ناجاست ارسال خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمين شمشاد در ادامه گفت : اين همايش داراي محور هايي نظير مباني نظري، رويکردها و ابعاد جامعه اسلامي ؛ نقش و جايگاه ناجا در تحقق جامعه اسلامي ؛ نقش و جايگاه سازمانن ها ، نهاد ها ، ارگان هاي نظامي و انتظامي و فرهيختگان استان در تحقق جامعه اسلامي ، جايگاه جامعه اسلامي در بيانيه گام دوم انقلاب و نقش ناجا در تحقق آن ، راهبرد هاي نيل به جامعه اسلامي در منظومه فکري مقام معظم رهبري (مدظله العالي) ، نقش ناجا در عرصه فضاي مجازي و تبيين انديشه هاي انتظامي ، امنيتي مقام معظم فرماندهي کل قوا را از محور هاي برگزاري مراسم برشمرد.

رئيس عقيدتي سياسي فرماندهي انتظامي استان گيلان ضمن اشاره به  مطالبات مقام معظم رهبري (مدظله العالي) از ناجا گفت: در نظر ايشان  ناجا بايد در کنار دولت و جامعه اسلامي بوده و بايد پليس در تراز جمهوري اسلامي  داشته باشيم که در تحقق اين جهت ؛ يکي از اهداف سازمان عقيدتي سياسي از برگزاري اين همايش؛ گسترش فضاي انقلابي در مجموعه نيروي انتظامي مي باشد.

رئيس ستاد اجرايي نشست تخصصي ناجا و جامعه اسلامي در پايان ضمن بيان اينکه ايجاد نهضت نرم افزاري در راستاي تحقق رسالت ديني ، ملي و سازماني حائز اهميت است خاطرنشان کرد: هدف اصلي و نهايي برگزاري همايش حرکت به سمت جامعه اسلامي مطلوب در کنار ساير نهاد ها با بهره مندي از ظرفيت هاي مادي و معنوي پليس مي باشد.

ميهمان و سخنران بعدي اين نشست دکتر سعيد صادقي رئيس دانشگاه پيام نور استان گيلان بود که پس از حضور در جايگاه  ضمن تشکر از و تقدير از برگزاري اين همايش مهم و وزين و تبريک به ناجا در برگزاري موفق اين همايش عنوان داشت: براي پيشبرد اهداف يک جامعه و رسيدن به يک اقتصاد دانش بنيان بايد نهضت توليد علم مستمر باشد و اين استمرار پيشرفت علم در ايران اسلامي مشهود است.

وي با بيان اينکه يکي از مهمترين امور در هر سازماني هدف‌گذاري آن سازمان است افزود: تبيين اهداف سازمان و شناخت جوانب مختلف آن، در پيشرفت و شکوفايي سازمان نقش بسزايي دارد.

رئيس دانشگاه پيام نور استان گيلان افزود: در منظومه فکري مقام معظم رهبري(مدظله العالي) آرمان‌هاي بلندي نهفته است و ايجاد تمدن نوين اسلامي يکي از مهمترين اين آرمان‌ها است.

در ادامه دکتر سعيد صادقي نيز به نقش انقلاب‌ها در جوامع بشري پرداخت و گفت: کمتر پديده‌اي به اندازه انقلاب در امور سياسي و اجتماعي جوامع تحول آفرين بوده است و انقلاب اسلامي ايران در اين بين جزو انقلاب‌هاي شاخص تاريخ بشري است.

وي با بيان اينکه بسياري از انقلاب‌ها از جمله انقلاب کبير فرانسه پس از مدت کوتاهي از شعار اصلي خود فاصله گرفتند و دچار انحراف شدند افزود: ۵ مرحله انتخابات در يک سال، پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران در سال ۵۸ و نظر موافق مردم در خصوص ساختار تشکيل حکومت در هيچ انقلابي در طول تاريخ سابقه ندارد.

رئيس دانشگاه پيام نور استان گيلان به مسئله نفوذ غرب در تهي کردن تمدن اسلامي صدر انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: به وجود آوردن تمدن نوين اسلامي در امتداد اهداف جمهوري اسلامي ايران موضوعي است که اهداف و چشم انداز کشور را مشخص مي‌کند.

در ادامه هيئت داوران در جايگاه حاضر شده و دکتر قاسمي روشن دبير علمي همايش گزارشي از چگونگي داوري مقالات و نحوه امتياز دهي را براي حاضران تشريح نمود.

در ادامه و پس از پخش کليپي از فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص جوهره جامعه اسلامي سه نفر از مقاله نويسان که حائز رتبه هاي برتر اين نشست شده بودند به نام هاي دکتر حجت الاسلام کريميان ؛ دکتر زين العابدين و جناب سرگرد دکتر قنبردوست به ارائه مقالات خود پرداخته و حاضرين در جلسه نيز اشکالات و نقد خود را بر مقالات آنها ايراد که پاسخ لازم داده شد.

در پايان نيز نفرات اول و دوم مقالات در هفت محور ابلاغي دعوت و از آنها با اهداي لوح تقدير و جايزه تقدير شد.

از برنامه هاي جانبي مي توان به پخش دو کليپ مستند از فرمايشات مقام معظم رهبري ؛ توزيع بسته هاي فرهنگي ؛ پذيرايي و حضور پرشور دانشجويان دانشگاه گيلان در اين نشست اشاره کرد  بگونه اي که پس از تکميل ظرفيت صندلي هاي تالار اصلي به ناچار سالن ديگري ميزبان حضور ساير افراد حاضر بوده که از طريق تصوير و صدا اين نشست را دنبال نمودند.

گفتني است در اين نشست تعداد ۷۵ مقاله واصل که پس از داوري تعداد ۲۶ مقاله حائز رتبه قابل قبول شدند که در هفت محور ابلاغي ؛ مقالات نفرات اول و دوم هرمقاله ضمن تقدير جهت شرکت در همايش اصلي که در اواخر سالجاري در تهران برگزار خواهد شد ؛ تحويل ديبرخانه اصلي همايش به سازمان عقيدتي سياسي ناجا ارسال گرديد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار