کد خبر : 72899
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰

نشست ستاد پاسداشت صدمین سالگرد شهادت میرزاکوچک جنگلی در رشت برگزار شد

نشست ستاد پاسداشت صدمین سالگرد شهادت میرزاکوچک جنگلی در رشت برگزار شد

نشست ستاد پاسداشت‌های مردمی صدمین سالگرد شهادت میرزاکوچک جنگلی در رشت برگزار شد.

به گزارش گیلانستان، نشست مطبوعاتی ستاد پاسداشت‌های مردمی صدمین سالگرد شهادت میرزاکوچک جنگلی پیش از ظهر امروز با حضور پدر فرمانده نابغه جبهه مقاومت شهید مدافع حرم “مرتضی حسین‌پور شلمانی” در رشت برگزار شد.

پدرِ فرمانده نابغه جبهه مقاومت شهید مدافع حرم “مرتضی حسین‌پور شلمانی” در این نشست به ضرورت ترویج نهضت مقاومت در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: قیام میرزا کوچک کاملاً اسلامی و منش و مبارزات او در مسیر اسلام بود.

محمد‌ حسین‌پور با بیان اینکه جرقه تشکیل شاکله حکومت اسلامی از سال ۵۷ زده شد تصریح کرد: با وجود گذشت یک قرن اما هنوز درباره قیام میرزاکوچک جنگلی صحبت می‌شود و این به معنای زنده بودن این شخصیت در دل تاریخ است.

وی با اشاره به اینکه میرزاکوچک باید به درستی به جوانان معرفی شود ابراز داشت: شهید مرتضی حسین پور همانند میرزا مقابل دشمنان ایستاد و در مدت مبارزات خود ۱۳۲ عملیات را در عراق فرماندهی کرد و نهضت اسلام و انقلاب را ادامه داد.

پدرِ فرمانده نابغه جبهه مقاومت شهید مدافع حرم “مرتضی حسین‌پور شلمانی” با بیان اینکه میرزاکوچک جنگلی به هیچ قدرتی از جمله روسیه و رضاخان وصل نبود افزود: میرزاکوچک تمام خواسته‌های مادی خود را کنار گذاشت و مسیر مبارزه را ادامه داد و در این راه به شهادت رسید.

حسین‌پور با اشاره به اینکه رشادت‌ها و روحیه مبارزه‌گری سردار سلیمانی باید در جامعه بیان شود تصریح کرد: شهید قمی هم در شهر خود ناشناخته است و انصاف نیست که قهرمانانی مانند میرزاکوچک، شهید قمی و املاکی بین مردم مظلوم و ناشناخته باشند.

یکی از شاعران گیلانی نیز در این نشست با بیان اینکه نهضت مقاومت تا زمان ریشه‌کنی ظلم پابرجا است اظهار داشت: اسناد و نامه‌های زیادی از میرزا به جای مانده است که باید به صورت یک مجموعه چاپ شود.

رسول شریفی با اشاره به وظایف اهل قلم و هنرمندان جهت ترویج نهضت مقاومت خاطرنشان کرد: هنرمندان باید به نهضت مقاومت بپیوندند و ایثار و فداکاری رزمندگان و قهرمانان را به تصویر بکشند.

وی با بیان اینکه دشمن در کمین است و در طول تاریخ به تحریف چهره و شخصیت بزرگان پرداخته است افزود: میرزا کوچک جنگلی یک اسطوره ملی است و باید آثار وی تحت یک مجموعه چاپ و در اختیار مردم قرار گیرد.

محمد حسین‌پور فرمانده نابغه جبهه مقاومت شهید مدافع حرم “مرتضی حسین‌پور شلمانی” دبیر افتخاری ستاد پاسداشت‌های مردمی صدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی را بر عهده دارد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار