کد خبر : 38438
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 تیر 1398- 43: 10

با حضور ورزشکاران و علاقه مندان به حوزه کتاب؛

نشست کتاب خوان «فرهنگ پهلوانی و مبارزه با مواد مخدر» برگزار شد

نشست کتاب خوان «فرهنگ پهلوانی و مبارزه با مواد مخدر» برگزار شد

نشست کتاب خوان «فرهنگ پهلوانی و مبارزه با مواد مخدر» با حضور ورزشکاران و علاقه مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی در رشت برگزار شد.

به گزارش گیلانستان عصر چهارشنبه نخستین نشست تخصصی کتابخوان با موضوع «فرهنگ پهلوانی و مبارزه با مواد مخدر» با حضور ورزشکاران و علاقه مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی در زورخانه پوریای ولی رشت برگزار شد.

در این نشست پریسا کرمی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، آرمان حداد هیمالیانورد گیلانی، غلامرضا یوسفی مربی پیشکسوت ورزش‌های باستانی، امین قاسمی‌پور بوکسور مطرح گیلانی، جواد ذوقی مسئول روابط عمومی هیئت ورزش‌های باستانی استان گیلان، فاطمه جماعتی ورزشکار رشته دو و میدانی، ابراهیم نوبهار نوجوان باستانی‌کار جمعی از مسئولان و کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان رشت، ورزشکاران، اصحاب رسانه و علاقمندان به ورزش های باستانی و فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به بررسی نقش مطالعه و ورزش در کاهش آمار اعتیاد در جامعه پرداختند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه یکی از اهداف برگزاری این نشست پاسداشت مقام پهلوانی و اطلاع‌رسانی درباره آسیب‌های جبران‌ناپذیر مصرف مواد مخدر در بین جوانان است، افزود: معرفی کتاب به مخاطبان نهاد کتابخانه‌های عمومی ما را در رسالت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یاری می‌کند.

پریسا کرمی به جایگاه فرهنگ و ورزش در تاریخ و تمدن ایرانی، اسلامی اشاره و اظهار کرد: فرهنگ نقش اساسی در شکل گیری یک تمدن دارد و ورزش‌های باستانی ایرانی آمیخته با فرهنگ و اخلاق‌مداری است.

وی با بیان اینکه در فرهنگ ایرانی از گذشته تاکنون همیشه توجه خاصی به فرهنگ پهلوانی شده است، گفت: یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه نهادینه کردن فرهنگ پهلوانی و توجه به ورزش است.

کرمی با تأکید بر لزوم افزایش آگاهی جامعه در زمینه آسیب های مصرف مواد مخدر، بیان کرد: ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی زمینه افزایش آگاهی جامعه درباره موضوعات مختلف به ویژه آسیب های مصرف مواد مخدر را فراهم کرده و از بروز آسیب های اجتماعی جلوگیری می کند.

در ادامه هر کدام از ورزشکاران حاضر در این برنامه با معرفی کتاب به معایب و آسیب های فراوان مصرف مواد مخدر در جامعه و لزوم توجه بیشتر به ورزش پرداختند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار