کد خبر : 52850
تاریخ انتشار : جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹

نظارت ها برای مقابله با گرانی تشدید شود/ مشکل مسکن درد بزرگی است که به اقشار ضعیف جامعه فشار می آورد

نظارت ها برای مقابله با گرانی تشدید شود/ مشکل مسکن درد بزرگی است که به اقشار ضعیف جامعه فشار می آورد

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: خروجی شورای عالی انقلاب فرهنگی را مشاهده نکردیم و از مجلس می خواهیم از دولت بخواهد که شورای عالی انقلاب فرهنگی تقویت شود.

به گزارش گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با اشاره به بمب گذاری منافقین در حرم امام رضا(ع) در سال ۱۳۷۲ اظهار کرد: امروز منافقین ولگردهای آواره هستند و اربابان آنها نیز درمانده شدند.

وی به مناسبت های هفته و تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی توسط امام(ره) اشاره کرد و افزود: هفته آینده مصادف با ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر است و این روز را به گل های معنویت و معرفت تبریک عرض می کنیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از چهار ماه تشکیل جلسه داد، تصریح کرد: خروجی شورای عالی انقلاب فرهنگی را مشاهده نکردیم و از مجلس می خواهیم از دولت بخواهد که شورای عالی انقلاب فرهنگی تقویت شود تا زنان و دختران ما ذلیل نشوند.

آیت الله فلاحتی به تاثیر شبکه های رسانه ای در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر شبکه های رسانه ای در اختیار پاکان دنیا و جامعه باشد آثار و برکات بسیاری دارد اما آنچه دیده ایم آثار شوم بوده و این نشان می دهد نهادهای مربوطه در این عرصه باید تلاش بیشتری داشته باشد.

وی، خواستار ارائه سازوکارهای لازم توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حفظ دختران و زنان جامعه به ویژه در شبکه های مجازی شد و بیان کرد: امیدواریم با مجلس جدید کنترلی در عرصه شبکه های مجازی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان به سناریوی آمریکا و اروپا برای اعمال تحریم ها اشاره کرد و یادآور شد: آمریکایی ها و اروپایی ها عقل مدیریتی سالم انسانی ندارند و در برابر ویروس کرونا ذلیل شدند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به کنترل ویروس کرونا در کشور، خاطرنشان کرد: در سایه متخصصان و مردم آگاه ایران به لحاظ کنترل ویروس کرونا در راس قرار گرفته و این به دلیل رشد فکری و توجه به سلامت مردم است.

وی به فرافکنی آمریکا به منظور نشان دادن ابهت پوشالی خود اشاره کرد و افزود: سیل جمعیت در آمریکا و اروپا قیام کرده و دنیای غرب با امپراطوری رسانه ای که دارد به دنبال فرافکنی است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه آمریکا فرافکنی اقتصادی در برابر چین را انجام می دهد، خطاب به آمریکایی ها اظهار کرد: بیچاره ها، چین غول اقتصادی در مقابل غرب است و شما می خواهید این کشور را به زانو در آورید.

آیت الله فلاحتی، اعمال تحریم ها علیه سوریه را بازی های سیاسی غرب خواند و تصریح کرد: ملت ها متوجه می شوند و این فرافکنی ها نتیجه ای ندارد.

وی با تاکید براینکه تشدید نظارت برای مقابله با گرانی ها مهم است، بیان کرد: دعا می کنیم در مدت باقیمانده از عمر دولت، مسئولین کنونی در برابر گرانی ها موفق باشند به ویژه اینکه مشکل مسکن درد بزرگی است که به اقشار ضعیف جامعه فشار می آورد.

نماینده ولی فقیه در گیلان بر لزوم تشدید نظارت دولت جهت افزایش پیدا نکردن نرخ کالای اساسی تاکید کرد و گفت: تلاش شود به قشر ضعیف و متوسط جامعه فشار نیاید.

آیت الله فلاحتی در ادامه با اشاره به سبکه زندگی در سایه اسلام، خاطرنشان کرد: حیا، عفت و عفاف از موضوع های مهم در سبک زندگی اسلامی محسوب می شود زیرا اگر حیا در انسان نهادینه شود از حیث بهداشت روان، خانواده ها در امنیت کامل به سر می برند.

وی به توجه دین به حیا اشاره کرد و یادآور شد: یکی از اموری که انبیای الهی به آن توصیه کرده و عمل می کردند، حیا است زیرا اگر حیا و شرم در لایه های زندگی باشد بسیاری از مسائل روح و روان انسان برطرف می شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه حیا لباس اسلام است، اظهار کرد: حیا نخستین امر در تربیت دینی و اسلامی است ضمن اینکه حیا موجب آرامش روح و روان انسان می شود.

آیت الله فلاحتی، حیا را دارای بخش های مختلف دانست و بیان کرد: نخستین بخش حیا این است که انسان در محضر خدا حیا داشته باشد زیرا اگر بشر بداند خدا حاضر و ناظر بر رفتار و اعمال اوست، حیا سراسر وجودش را فرا می گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار