کد خبر : 23945
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1396- 27: 19

نظام اسلامی باید به اموال مسئولان رسیدگی کند

نظام اسلامی باید به اموال مسئولان رسیدگی کند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کسی که مسئولیت نظام اسلامی را بر عهده دارد نه خواب و نه خوراک باید داشته باشد و باید دور آقایی خود را خط بکشد والا باید منتظر آتش جهنم باشد.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله سید علی حسینی اشکوری امروز در جلسه درس خارج فقه خود، رسیدگی بر اموال مسئولان را مورداشاره قرار داد و اظهار داشت: مبنا و رویه نظام اسلامی برای مسئولان از بالاترین نهاد تا کوچک‌ترین و پایین‌ترین مسئول خوردن و بردن نیست بلکه مسئولیت امانتی است که باید به دست امانت‌دار سپرده شود و به نحو احسن امانت‌داری انجام گیرد.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در رابطه با امانت‌داری در انجام مسئولیت‌ها گفت: بر اساس این روایت، برای مدیریت جامعه باید فکر جدی کرد و رسیدگی به امور مردم داشت، برای کسانی که پیرو اهل‌بیت(ع) هستند حضرت می‌فرمایند که باید شاکر باشید که خداوند مسئولیت را از روی دوش شما برداشته است چرا که اگر مدیریت و مسئولیت داشتید در مضیقه بودید.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: در نظام جمهوری اسلامی به برکت امام راحل، همت علما، بزرگان و ملت بزرگوار ایران حکومت اسلام تشکیل و به دست مسئولان افتاده است، اما کسی که مسئولیت نظام اسلامی را بر عهده دارد نه خواب و نه خوراک باید داشته باشد و باید دور آقایی خود را خط بکشد والا باید منتظر آتش جهنم باشد.

حسینی اشکوری خاطرنشان کرد: ما به مقدار کافی عبادت می‌کنیم و مشغول کارهای خود هستیم، مردم عادی که مسئولیت ندارند بسیار بهتر و راحت‌تر از مسئولان نظام و کسانی که متصدی امور هستند و کسانی که مسئولیت امور را بر عهده ندارند باید خداوند را شاکر باشند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولیت مسئولان امانتی از جانب خداوند بر عهده آنان است، ابراز کرد: مسئولان باید حواس خود را در ارتباط با مسئولیت‌های خود جمع کنند، اینکه آیا نظام اسلامی می‌تواند نسبت به اموال مسئولانی که در رده‌های بالای نظام هستند رسیدگی کند؟ برخی می‌گویند بر اساس آنچه قانون اساسی مقرر کرده رسیدگی شود اما می‌توان به اموال نمایندگان مجلس، قضات و سایر مسئولان که دارای مقام هستند رسیدگی کرد و درخواست رسیدگی اموال را در آغاز و پایان مسئولیت داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: غالباً رسیدگی به اموال همه مسئولان نمی‌شود برای نمونه کسانی که در نظافت شهر دخیل هستند را نمی‌شود موردبررسی قرار داد بلکه باید به اموال مسئولانی که در رده‌های بالا قرار دارند رسیدگی صورت گیرد./ انعکاس آزاد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار