کد خبر : 23670
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 اسفند 1396- 53: 16

نظام مقدس جمهوری اسلامی ثمره مبارزه مردم تحت لوای ولایت فقیه است

نظام مقدس جمهوری اسلامی ثمره مبارزه مردم تحت لوای ولایت فقیه است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، نظام مقدس جمهوری اسلامی را ثمره یک عمر مبارزه مردم ایران تحت لوای ولایت فقیه دانست و افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی موهبتی الهی است که باید شکرگزار آن بود.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان در نشست هماهنگی بزرگداشت یوم الله ۱۲ فروردین،روز جمهوری اسلامی، با بیان اینکه یوم‌الله ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۷ یکی از روزهای مهم و سرنوشت‌ساز تاریخ کشور است،گفت:مردم انقلابی ایران در این روز بزرگ با رای ۹۸.۲ درصدی به «جمهوری اسلامی» طومار سلطنت ۲۵۰۰ ساله طاغوت را در هم پیچیدند.

وی با بیان اینکه یوم‌الله ۱۲ فروردین روز استقرار نظامی مردمی مبتنی بر احکام مترقی اسلام بر کشور است،اظهار کرد:ملت ایران همه ‌ساله این روز بزرگ را به میمنت تثبیت نظامی اسلامی جشن می‌گیرند و خداوند را برای این موهبت بزرگ الهی سپاس می‌گویند.

حجت الاسلام اشجری،با بیان اینکه امام خمینی(ره) یوم‌الله ۱۲ فروردین را عید ملت ایران اعلام کردند،متذکر شد:انتخاب واژه عید برای روز ۱۲ فروردین انتخابی دقیق بود، زیرا در این روز بزرگ مردم به اصل خود بازگشتند و حکومتی را بر مبنای احکام اسلامی پایه‌ریزی کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، نظام مقدس جمهوری اسلامی را ثمره یک عمر مبارزه مردم ایران تحت لوای ولایت فقیه دانست و افزود:نظام مقدس جمهوری اسلامی موهبتی الهی است که باید شکرگزار آن بود و برای پاسداری از آن از هیچ کوششی دریغ نورزید.

وی یوم‌الله ۱۲ فروردین را سرآغاز احیای اسلام ناب محمدی(ص)در عصر دنیاطلبی و مال‌پرستی بشریت و بن‌بست معنویت دانست که سعادت و آرامش را برای انسان‌ها به ارمغان آورده است.

حجت الاسلام اشجری،با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ثمری بود که تنها پنجاه روز پس از یوم‌الله ۲۲ بهمن سال ۵۷، با درایت امام خمینی(ره) و حماسه ۹۸.۲ درصدی مردم ایران به بار نشست، گفت: رای آری ۹۸.۲ مردم به جمهوری اسلامی، حلاوت پیروزی انقلاب اسلامی را دوچندان کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان،با بیان اینکه مردم ایران با رای قاطع خود به جمهوری اسلامی، به ندای معمار کبیر انقلاب اسلامی لبیک گفتند، تصریح کرد:ملت ایران با مشارکت بالا در همه‌پرسی ۱۲ فروردین سال ۵۷، خواستار حاکمیت دین نجات‌بخش اسلام در کشور شدند.

وی عنوان کرد:با آرای قاطع ملت به «جمهوری اسلامی»، شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» انقلاب اسلامی تحقق یافت.

حجت الاسلام اشجری،با بیان اینکه مردم انقلابی ایران با رای «آری» به «جمهوری اسلامی» خط بطلانی بر سیطره نظام‌های لائیک و مدافعان تئوری جدایی دین از سیاست کشیدند،گفت:ملت آزاده ایران با انتخاب نظام «جمهوری اسلامی»، نظامی جامع ملهم از تعالیم الهی و قوانین نجات‌بخش دین مبین اسلام را به جهانیان معرفی کردند که با پاسخگویی کامل به نیازهای معنوی و مادی انسان امروز، الگوی زندگی جدید و سعادت‌بخشی را به جوامع بشری ارائه می‌دهد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، با تشریح اوضاع کشور در سال اول پیروزی انقلاب اسلامی که بحث تعیین نظام سیاسی کشور پس از سرنگونی رژیم فاسد پهلوی داغ بود، تصریح کرد: عده‌ای عناوینی همچون «جمهوری ایران»، «جمهوری دمکراتیک»، «جمهوری دموکراتیک اسلامی» و… را مطرح می‌کردند که معمار کبیر انقلاب اسلامی براساس خواست مردم و شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی»، بر «جمهوری اسلامی؛ نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر» تاکید فرمودند.

وی با بیان اینکه رای مردم آگاه و انقلابی ایران به «جمهوری اسلامی»، آغاز حیات طیبه تحت ولایت امام خمینی(ره) بود، اظهار کرد:ملت ایران با رای به جمهوری اسلامی، زمینه رویش‌ها، طراوت‌ها و آبادانی میهن اسلامی را فراهم کردند.

حجت الاسلام اشجری،با بیان اینکه ملت ایران با رای «آری» به «جمهوری اسلامی» از آزمون بزرگ انقلاب اسلامی سرافراز بیرون آمدند، خاطرنشان کرد:امروز وظیفه نسل جوان پاسداری از میراث گرانبهای معمار کبیر انقلاب اسلامی است تا جمهوری اسلامی را از گزند دشمنان اسلام در امان دارند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان،دو اصل «جمهوریت» و «اسلامیت» را از اصول جدایی‌ناپذیر انقلاب اسلامی دانست و افزود:ملت آزاده ایران برای استقرار،استمرار و تداوم جمهوری اسلامی هزینه‌های بسیاری را متحمل شده‌اند و شهدای بسیاری را تقدیم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)و تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایران تنها یک تغییر و تحول داخلی و انتقال ساده قدرت نبود، تاکید کرد:انقلاب اسلامی تاثیرات بسیاری در جهان به‌ویژه در منطقه گذاشت و با بیداری ملت‌ها اهداف شوم و منافع کشورهای استعمارگر را به خطر انداخت.

حجت الاسلام اشجری،با بیان اینکه حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی در طی چهل سال عمر با برکت انقلاب اسلامی، برای مردم مسلمان ایران بی‌هزینه نبود، یادآور شد:ملت انقلابی با بصیرت و هوشیاری خود در سایه رهبری پیامبرگونه مقام معظم رهبری از استقلال و آزادی میهن اسلامی خود دفاع کرده و هرگز از توطئه‌ها و دسیسه‌هایی همچون جنگ تحمیلی، ترور شخیصت‌های سیاسی و دانشمندان هسته‌ای، تحریم اقتصادی و ایجاد موانع در دست‌یابی به فناوری هسته‌ای نهراسیده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان،با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت یوم‌الله ۱۲ فروردین در تمامی شهرستان‌ها، اظهار کرد: مراسم استانی در غروب روز شنبه، ۱۱ فروردین ۹۷ مقارن با شام ولادت حضرت امام علی(ع) در میدان شهدای ذهاب(شهرداری) رشت و روز یکشنبه، ۱۲ فروردین ۹۷ پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در جوار آرامگاه سردار جنگل، بقعه سلیمانداراب رشت برگزار خواهد شد./ ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار