کد خبر : 6515
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1395- 43: 20

نعمت‌زاده: هیچ‌کس بهتر از روحانی شایسته ریاست جمهوری نیست

نعمت‌زاده: هیچ‌کس بهتر از روحانی شایسته ریاست جمهوری نیست

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سه سال از فعالیت دولت یازدهم گذشته و مدت پنج سال دیگر باید جلو برویم و در این زمینه تردید نداریم، هیچ‌کس بهتر از روحانی شایسته ریاست جمهوری نیست.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا نعمت‌زاده صبح امروز در گردهمایی مدیران ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت در سالن غدیر استانداری گیلان با قدردانی از استاندار و مردم گیلان اظهار کرد: هماهنگی بسیار خوبی بین دولت و مجلس وجود دارد و باید مکمل همدیگر در توسعه و آبادانی کشور باشند.

وی با بیان اینکه امسال از چند جهت قابل توجه است، نخست موضوع را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل دانست و افزود: از ابتدای انقلاب اقدام‌های خوبی انجام شده اما اقتصاد مقاومتی چکیده فعالیت‌ها در این زمینه است.

وزیر صنعت و معدن با اشاره به اینکه تلاش بسیاری برای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انجام شده و دارای ۲۴ بند است، تصریح کرد: سال گذشته احساس کردیم مقام معظم رهبری در عرصه عمل راضی نیست بنابراین ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل شده است.

وی گفت:  در سال جاری برنامه‌های اقتصاد مقاومتی عملیاتی شده و شش مورد در وزارت صنعت آغاز شده و در برخی از موارد جلو هستیم.

img_3038

نعمت‌زاده سفر رئیس بانک مرکزی به استان‌ها را تاثیرگذار دانست و افزود: اقدام‌هایی در حال انجام بوده و مسؤولان و مجلس باید در مسایل صنعتی شناخت پیدا کنند ضمن اینکه دولت در عرصه‌های مختلف تلاش کرده است.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون اساسی تصمیم‌هایی که در عرصه‌های مختلف گرفته می‌شود، مسؤول هستیم، اظهار کرد: هنوز از بازدید در استان‌ها رضایت نداریم و استانی که بیشترین بازدیدکننده از طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی را داشته باشد مد نظر ما است.

وزیر صنعت و معدن با بیان اینکه مردم متدین و مسلمان هستند، خاطرنشان کرد: برخی رسانه‌ها منتقد دولت هستند اما دین ما همه را به اعتدال دعوت کرده است.

وی تشکیل کارگروه رفع موانع تولید به ریاست استانداران را بسیار تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: بعضی از استان‌ها شادابی لازم در این زمینه را ندارند و اگر استانداران ما آگاه باشند در برطرف کردن مشکلات بهتر گام بر می‌دارند و اعتقاد ما بر این است که باید کمک کنیم و کمک بگیریم.

نعمت‌زاده با بیان اینکه تمام مدیران تکلیف خود را می‌دانند و باید تصمیم بگیریم در عرصه اقتصاد اقدام و عمل داشته باشیم و مسؤولان باید کار خود را انجام دهند و هر قدر مسؤولان از کار خود لذت ببرند در کار خود نیز موفق‌تر می‌شوند.

هیچ‌کس بهتر از روحانی شایسته ریاست جمهوری نیست

وی اضافه کرد: سه سال از فعالیت دولت یازدهم گذشته و مدت پنج سال دیگر باید جلو برویم و در این زمینه تردید نداریم، هیچ‌کس بهتر از روحانی شایسته ریاست جمهوری نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اطاعت رئیس جمهور از رهبری را بی‌بدیل خواند و اظهار کرد: در مورد برجام رئیس جمهور به ظریف گفت اگر حتی برجام به‌هم بخورد باید منویات مقام معظم رهبری در توافق لحاظ شود.

این مسؤول با تأکید بر اینکه مسؤولان بلندمدت و راهبردی فکر کنند، یادآور شد: برنامه‌ریزی‌ها باید بلندمدت باشد و از فضای به وجود آمده در برجام بیشترین بهره‌برداری را داشته باشیم ضمن اینکه هیأت‌های مختلفی از کشورها به ایران سفر می‌کنند.

نعمت‌زاده تصریح کرد: به هیأت‌های خارجی اعلام کردیم سال‌ها تحریم بودیم اما کار خود را پیش بردیم و نیازی به پول دیگران نداریم اما نیاز به توانایی و دانش شرکت‌های خارجی داریم.

وی با اشاره به اینکه مبلغ ۱۱ میلیارد دلار برای پتروشیمی وام گرفتیم، متذکر شد: باید به دنیا صادرات داشته باشیم.

منبع: فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار