کد خبر : 65134
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 اردیبهشت 1400- 17: 11

مدیرکل هواشناسی گیلان:

نفوذ سامانه خنک و بارشی به گیلان/ احتمال بارش تگرگ وجود دارد

نفوذ سامانه خنک و بارشی به گیلان/ احتمال بارش تگرگ وجود دارد

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به نفوذ سامانه خنک و بارشی از فردا به استان، گفت: کاهش دما و افزایش ابر و احتمال بارش تگرگ برای گیلان پیش بینی شده است.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس با اشاره به آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی، اظهار کرد: بررسی الگوهای حاکم نشان دهنده استقرار جوی غالباً پایدار تا فردا در استان گیلان است.

وی افزود: در این مدت به ویژه طی ساعات بعد از ظهر و شب به سبب شکل گیری ناپایداری‌های محلی و موقتی، افزایش ابر و احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده دور از انتظار نیست.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه به تدریج از سه شنبه با نفوذ توده هوای ناپایدار و خنک به منطقه، روند افزایش ابر و کاهش نسبی دما در استان شکل می‌گیرد، اضافه کرد: در این مدت در بعضی ساعات شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد و احتمال تگرگ تا روز پنجشنبه پیش بینی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه برای امروز (دوشنبه) آسمان اکثر نقاط استان گیلان صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و گاهی افزایش ابر پیش بینی شده است، گفت: از فردا تا روز پنجشنبه با نفوذ سامانه خنک شاهد کاهش دمای ۶ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا خواهیم بود.

دادرس با اشاره به اینکه دریا برای امروز آرام پیش بینی شده است، ادامه داد: از فردا به تدریج بر ارتفاع موج دریا افزوده و برای انجام فعالیت‌های مرتبط نامناسب خواهد بود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار