کد خبر : 58755
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱

نفوذ سامانه ناپایدار به استان گیلان؛ مدیریت بحران استان برای مقابله با خطرات احتمالی هشدار داد

نفوذ سامانه ناپایدار به استان گیلان؛ مدیریت بحران استان برای مقابله با خطرات احتمالی هشدار داد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به نفوذ سامانه ناپایدار به استان گفت: دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها برای مقابله با خطرات احتمالی آمادگی کامل داشته باشند.

به گزارش گیلانستان، امیر مرادی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نفوذ امواج ناپایدار سطح میانی جو به منطقه اظهار داشت: کاهش دما و احتمال تگرگ از پیامدهای این سامانه است و دستگاه‌ها باید آمادگی مقابله با شرایط احتمالی را داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه این سامانه افزایش ابر، باد شدید و رعد و برق و در برخی نقاط استان احتمال تگرگ را به دنبال خواهد داشت افزود: آبگرفتگی منطقه‌ای، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و لغزندگی جاده‌ها دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه احتمال خسارت دیدن سازه‌های سبک، کاهش دید در جاده‌ها، رانش زمین و اصابت صاعقه نیز وجود دارد تصریح کرد: ضروری است که دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها آمادگی کامل برای مقابله با خطرات احتمالی و انجام اقدامات لازم را داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان نیز در این‌باره در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آسمان امروز استان ابری و مه آلود بوده و بارندگی و وزش باد در برخی نقاط شدید است گفت: احتمال رعد و برق نیز وجود دارد و برای اواخر وقت کاهش ابر پیش بینی می‌شود.

محمد دادرس با بیان اینکه آسمان استان گیلان فردا صاف تا قسمتی ابری خواهد بود اظهار داشت: افزایش نسبی دما، احتمال مه و گاهی افزایش ابر و وزش باد برای فردا پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان از نفوذ سامانه ناپایدار از روز سه‌شنبه استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: برای استان گیلان افزایش ابر، کاهش نسبی دما، وزش باد، بارندگی و رعد و برق تا پایان هفته پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار