کد خبر : 435
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 تیر 1394- 42: 19

نقدی بر ادعای استاندار گیلان و مرکز آمار دولت/ آیا واقعا رتبه بیکاری استان از دوم به هجدهم رسید!؟

نقدی بر ادعای استاندار گیلان و مرکز آمار دولت/ آیا واقعا رتبه بیکاری استان از دوم به هجدهم رسید!؟

جناب استاندار در آنجا گفته است که گیلان در پاییز سال ۹۲ (ماه های آغازین دولت تدبیر و امید) رتبه دوم کشور در بیکاری را داشته ولی طبق اعلام مرکز آمار در بهار امسال به جایگاه ۱۸ کشور در بیکاری بهبود یافته ایم!

به گزارش در گیلان، خبری عصر روز پنجشنبه در وبسایت رسمی استانداری گیلان از قول محمد علی نجفی منتشر شد که گویا رتبه بیکاری گیلان روز به روز در حال کاهش چشمگیر است و جوانان استان غرق در مشاغل و کسب و کار هستند!

جناب استاندار در آنجا گفته است که گیلان در پاییز سال ۹۲ (ماه های آغازین دولت تدبیر و امید) رتبه دوم کشور در بیکاری را داشته ولی طبق اعلام مرکز آمار در بهار امسال به جایگاه ۱۸ کشور در بیکاری بهبود یافته ایم! بهار ۹۳ نیز رتبه ۸ کشور بودیم که امسال ۱۰ رتبه ارتقا پیدا کردیم.

نجفی نرخ بیکاری در بهار سال گذشته را ۶. ۱۳ درصد دانست و مدعی شد که این نرخ هم اکنون به ۱۰ درصد کاهش یافته است که ۳.۶ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

وی با خوشحالی و ابراز رضایت از این نوع آمارهای باور نکردنی ضمن افتخار گفت: بهبود فضای کسب و کار استان، تثبیت شرایط اقتصادی، کاهش نرخ تورم و سود بانکی و سیاستهای اقتصادی دولت در حمایت از بخش‌های تولیدی به ویژه کشاورزی و صنعت و نیز گردشگری، گیلان را به این جایگاه ارزشمند رسانده است.

bikari

نکته جالب اینجاست که طبق اعلام همین مرکز آمار، از بهار ۹۳ تا بهار امسال ۱۱۷ هزار و ۱۶۸ نفر بیکار به کشور اضافه شده است ولی گویا این آمار مختص گیلان نبوده است!

حال چیزی که مردم و کارشناسان اقتصادی در گیلان حس می کنند این است که اساسا مسئولین استان در این دوسال اخیر، اقدام خاص و موثری درباره حل مسئله بیکاری جوانان، با وجود نگرانی‌های مکرر مطرح شده، انجام نداده و اگر هم کاری شده دستکم خود را در آمارها نشان نمی‌دهد. پس چطور ممکن است از رتبه دوم به هجدهم برسیم؟!

یکی از کارشناسان اقتصادی و صنعتی گیلان در گفتگو با خبرنگار ۸ دی نیوز با خنده دار دانستن این نوع آمارها اظهار کرد: بنده نه آن رتبه دوم را درست میدانم و نه این رتبه هجدهم را؛ چراکه فاصله این آمارها با زندگی مردم استان زمین تا آسمان است.

اگر آقایانی که چنین ادعاهایی مطرح می کنند کمی هم چشمانشان را باز کنند و مشکلات اقتصادی و واقعیت های زندگی مردم را نظاره گر باشند هیچ گاه آمارهایی اعلام نمی کنند که مردم را نسبت به دولت بدبین و موجبات دلخوری آنان را فراهم کنند./۸ دی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار