کد خبر : 7686
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۹:۳۸

نقش فضای مجازی در پرونده‌های طلاق بسیار پررنگ است

نقش فضای مجازی در پرونده‌های طلاق بسیار پررنگ است

مدیرکل دادگستری گیلان با بیان اینکه امروز بخش عمده‌ای از بداخلاقی‌های اجتماعی در فضای مجازی دیده می‌شود گفت: نقش فضای مجازی در قسمت عمده‌ای از پرونده‌های طلاق و مشکلات خانوادگی پررنگ است.

به گزارش گیلانستان ، احمد سیاوش‌پور در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه گیلان در مقایسه با سایر استان‌ها در وقوع جرم وضعیت مطلوبی دارد اظهار داشت: جرایمی چون سرقت‌های مسلحانه، آدم ربایی، قتل‌های عمد و تجاوز به عنف از جرایم خشن محسوب می‌شود و گیلان وضعیت مناسبی در وقوع این جرایم دارد.

مدیرکل دادگستری استان گیلان درگیری‌های فیزیکی، توهین و افترا، ایراد ضرب و جر و سرقت‌های خرد را از نخستین فراوانی جرم در گیلان برشمرد و افزود: باید با دید روانشناسی، درک مفاهیم و فرهنگ سازی مسیر جامعه را به سوی آرامش سوق دهیم.

سیاوش‌پور با تاکید بر اینکه در 9 ماهه گذشته مجموع پرونده‌های وارد شده به دادگستری استان گیلان 329 هزار و 55 فقره پرونده بوده است خاطرنشان کرد: از میزان مذکور 106 هزار و 626 پرونده وارد دادسرای گیلان شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه 125 هزار و 497 فقره پرونده وارد دادگاه‌های بدوی استان شده است  بیان کرد: در دادگاه انقلاب استان در مجموع در 9 ماه نخست امسال 11 هزار و 548 فقره وارد شده است.

مدیرکل دادگستری گیلان تعداد پرونده‌های تجدید نظر استان گیلان را 24 هزار و 144 پرونده عنوان کرد و افزود: در دادگاه کیفری استان که پرونده‌های بسیار مهم بررسی و پیگیری می‌شود در 9 ماه نخست سال 621 فقره وارد شده است.

سیاوش‌پور تعداد پرونده‌های اجرای احکام کیفری را در استان 40 هزار و 52 فقره اعلام کرد و گفت: 20 هزار و 567 فقره پرونده در 9 ماه سال 95 اجرای احکام مدنی در استان گیلان بوده است.

وی ورودی پرونده‌های جدیدالورود به دادگستری استان گیلان در سال 95  را 220 هزار پرونده در 9 ماه نخست سال دانست و خاطرنشان کرد: ورود پرونده‌های جدید در سال 95 نسبت به 9 ماه سال 94 در استان گیلان 3 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل دادگستری استان گیلان با اشاره به لزوم فرهنگ استفاده از تکنولوژی و فضای مجازی در جامعه بیان کرد: امروز بخش عمده‌ای از بداخلاقی‌های اجتماعی در فضای مجازی دیده می‌شود و این امر در استان گیلان هم مشهود است.

سیاوش‌پور با تاکید بر اینکه در قسمت عمده‌ای از پرونده‌های طلاق و مشکلات خانوادگی، نقش فضای مجازی بسیار پررنگ است گفت: کلاهبرداری در شبکه‌های اینترنتی و فضای مجازی به‌صورت چشمگیری اتفاق می‌افتد و مردم با هوشیاری و آگاهی باید مانع از این پدیده‌ها شوند./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار