کد خبر : 26748
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸

نقش کم‌رنگ نمایندگان گیلان در جذب اعتبارات برای تجهیز و نوسازی شبکه توزیع برق

نقش کم‌رنگ نمایندگان گیلان در جذب اعتبارات برای تجهیز و نوسازی شبکه توزیع برق

مردم گیلان در روزهای میانی تیرماه، گرم‌ترین روزهای سال را تجربه می‌کنند و باوجوداینکه نگرانی کمبود آب خاطرشان را مشغول کرده، نوسانات برق نیز خسارت‌های مادی و معنوی بسیاری را رقم‌زده است.

به گزارش گیلانستان، مردم بسیاری از مناطق استان ازجمله شهرستان رشت، به دلیل افزایش گرما، قطعی برق درازمدت را تجربه کرده که موجبات نگرانی بسیاری از مردم و اصحاب رسانه شده است ازاین‌رو با گزارشات میدانی خبرگزاری فارس برخی از محلات شهر رشت ازجمله سنگ‌سازی، کوی رسالت و 18 متری انبار نفت، مردم این محلات از ساعت حدوداً یک و 30 دقیقه ظهر تا ساعت 20 شب  بدون برق گرمای غیرقابل‌تحمل رشت را تحمل کردند.

مردم این محلات به بهانه تعویض ترانس از روز گذشته شاهد نوسانات برق آن‌هم از نوع درازمدت بوده که اذهان عمومی را نگران حال مردم شریف این مناطق به‌خصوص بیماران تنفسی و قلبی عروقی کرده بود.

*عدم مدیریت و مشکلات زیرساختی قطعاً غیرقابل‌پذیرش است

قطعاً مردم گیلان کاهش تولید برق به جهت کمبود آب، بالا رفتن مشترکین و نهایتاً افزایش مصرف به دلیل اوج گرما را مدنظر داشته و مثل همیشه صبوری خواهند کرد اما در میان صبوری این مردم نجیب، آزرده سازی به دلیل عدم مدیریت و مشکلات زیرساختی غیرقابل‌پذیرش است.

تصور تحمل این مدت از قطعی برق عذاب‌آور بوده چه رسد به مردم این مناطق که رنج گرما را به دلیل عدم زیرساخت مطلوب و مدیریت نادرست زمان متحمل شدند.

*گرمای هفت‌ساعته بیماران قلبی و تنفسی را دچار مشکل کرده است

یکی از اهالی محله سنگ‌سازی رشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با انتقاد از وضعیت نوسانات برق و قطعی طولانی‌مدت آن اظهار کرد: تحمل گرما در خانه‌های کوچک آپارتمانی و به‌تبع آن قطعی آب این ساختمان‌ها به جهت قطع برق، زندگی عادی مردم این منطقه را دچار اختلال کرده و خاطر سکنه این مناطق را آزرده کرده است.

محمد محمدی با اشاره به آسیب بیمارانی که علاوه بر رنج بیماری و زندگی در خانه‌های کوچک و گرم، تاب گرمای شدید این روزهای تابستان را ندارند افزود: بیماران قلبی و بیماران تنفسی در این ساعات طولانی‌مدت، بسیار رنج‌دیده و سلامتی آن‌ها در معرض خطر قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه بسیاری از سکنه این محله با اداره برق تماس گرفته و زمان مشخصی برای وصل شدن برق از این اداره نمی‌شنیدند گفت: این بی‌خبری و بی تکلیفی مردم این منطقه را کلافه کرده و رنجش خاطر آن‌ها را فراهم کرده است.

محمدی با بیان اینکه تعمیر و افزایش پتانسیل نیروی برق در روزهایی که اوج گرما به سراغ مردم می‌آید غیرمنطقی است افزود: بسیاری از ملزومات زندگی امروز با برق تأمین می‌شود، قطع برق طولانی، قطعاً زندگی مردم را فلج می‌کند.

*پوسیدگی شبکه توزیع برق و تعویض ترانس بهانه‌ای برای خاموشی‌های چندساعته برق

خانم خانه‌دار محله سنگ‌سازی رشت نیز با گلایه شدید از قطع طولانی‌مدت برق اظهار کرد: نوسانات و قطع درازمدت برق نه‌تنها زندگی روزمره را از ریل عادی دور کرده بلکه سلامتی افراد به‌خصوص بیماران قلبی و تنفسی را تحت شعاع خود قرار داده است.

وی با تأکید بر اینکه پوسیدگی شبکه توزیع برق و تعویض ترانس بهانه‌ای برای خاموشی‌های چندساعته برق در محله سنگ‌سازی، کوی رسالت و 18 متری انبار نفت شده است گفت: تحمل چنین وضعیتی بسیار سخت و غیرقابل‌تحمل شده لذا از مسئولین تقاضامندیم رفع نواقص برق را پیش ازسررسید گرم‌ترین روزهای سال قرار دهند تا مردم دیگر مناطق به شکل امروز دچار اذیت و آزار نشوند.

*نقش کمرنگ نمایندگان در عدم جذب اعتبارات برای تجهیز و نوسازی زیرساختی برق

یکی از فرهنگیان ساکن چمارسرای رشت نیز با تأکید بر اینکه مردم رشت در سرما و گرما با مشکل قطعی برق مواجه هستند اظهار کرد: پذیرش قطعی برق در سرما و گرما از سوی شرکت توزیع برق به بهانه فرسودگی شبکه دیگر برای مردم شهر قابل‌قبول نیست.

اکبر غلام‌زاده با اذعان به اینکه کسی منکر زحمات نیروهای شرکت توزیع برق نیست افزود: باید حلقه مفقوده چرایی عدم تجهیز و نوسازی خطوط برق شهرستان برای یک‌بار هم که شده توسط مدیران بالادستی مشخص‌شده تا این مشکل حل شود.

وی با اشاره به اینکه باید متولی خسارت دستگاه‌های الکترونیکی آسیب‌دیده به دلیل قطعی مکرر برق مشخص شود بیان کرد: پسندیده بود نمایندگانی در خوشی‌ها مانور قدرت در شهر می‌داند برای تجهیز و جذب اعتبارات هم گامی اساسی برای شهروندان برمی‌داشتند.

* قطعی برق نوبتی نداشته‌ایم/ ضعف برق‌ به دلیل انجام ساخت‌وسازهای غیررسمی

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان درباره قطعی برق برخی از مشترکان در حاشیه شهر رشت ازجمله حمیدیان، حافظ آباد، جماران، معلولین و غیره اظهار کرد: این محلات جزو منطقه چهار شهر رشت بوده و ضعف برق‌ مربوط در این محدوده از رشت به‌واسطه انجام ساخت‌وسازهای غیررسمی است.

جمشید طالبی با اشاره به اینکه در سال گذشته به همه مشترکین در حاشیه شهر برق‌رسانی شده افزود: حدود پنج هزار خانوار در سال گذشته به مشترکین برق رشت اضافه‌شده و این در حالی است که زیرساخت‌های شهری برایشان فراهم نیست.

وی با بیان اینکه شرکت برق مشترکین خود را رها نکرده و ملزم به ارائه خدمات است گفت: افزایش مصرف برق در مناطق حاشیه‌ای شهر موجب شده تا در این مناطق برق به دلایل فنی از مدار خارج و خدمات‌رسانی به آن‌ها با تأخیر انجام شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان با تأکید بر اینکه تاکنون در این مناطق قطعی برق نوبتی نداشته‌ایم بیان کرد: شرکت برق گیلان ملزم به تأمین برق مشترکان بوده و در حال حاضر ۱۰ تیم امدادی از شهرستان‌های هم‌جوار برای تسریع در امدادرسانی برق مشغول فعالیت هستند.

مسئله پوسیدگی و نیاز به افزایش زیرساخت‌های شبکه برق‌رسانی جزو مسائل و دغدغه‌های امروز نبوده بلکه باوجود پیش‌بینی گرمای شدید گیلان باید در رفع پوسیدگی و جذب اعتبارات لازم تعجیل می‌شد ازاین‌رو انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر در تأمین جذب اعتبار توسط نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی از یک‌سو و انتخاب درست زمان برای تعمیر پوسیدگی زیرساخت‌ها اهتمام ورزیده شود و در پاسخ به گلایه‌ها صرفاً، مسئله پوسیدگی، تعویض ترانس و قطعی سیم‌های فرسوده ملاک سخن مسئولان مربوطه قرار نگیرد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار