کد خبر : 50661
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 اردیبهشت 1399- 18: 19

فعال سیاسی اجتماعی:

جایگاه شایسته سالاری در انتصاب مدیران گیلان کجاست؟!/ فشار حزبی نوبخت برای مدیرکل شدن فردی که هیچ سابقه مدیریتی ندارد!

جایگاه شایسته سالاری در انتصاب مدیران گیلان کجاست؟!/ فشار حزبی نوبخت برای مدیرکل شدن فردی که هیچ سابقه مدیریتی ندارد!

.

به گزارش گیلانستان / نقی هدایتی:شنیده ها حاکی است که با فشار دوستان اداری و حزبی دکتر نوبخت ، قرار است فردی که هیچ سابقه موثر مدیریتی ندارد و با احتساب دوره سربازی اش کمتر از ده سال سابقه اجرایی دارد، به عنوان مدیرکل سازمان مهم میراث فرهنگی، گردش گری و صنایع دستی منصوب شود و نامزدهای شایسته و ذی صلاح تصدی این پست با رزومه موثر در پشت لابی ها و مداخلات حزبی و سیاسی، معطل و استان گیلان از خدمات این افراد بی نصیب می ماند ؛ در همین خصوص لازم می دانم مواردی را خدمت آقای دکتر نوبخت، وزیر میراث فرهنگی . گردشگری، استاندار گیلان، نماینده ولی فقیه ، نمایندگان مردم و افکار عمومی مطرح کنم :
• سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یک سازمان فرهنگی ، فرابخشی و بسیار حساس است و هر فردی نمی تواند در راس این دستگاه اجرایی مهم قرار گیرد . متاسفانه طی سال های اخیر افرادی بر مدیریت این دستگاه تحمیل شدند که جز پسرفت در صنعت گردشگری و صنایع دستی و میراث فرهنگی استان ، نتیجه ای نداشته است .
• من به شخصه بعید می دانم دکتر نوبخت راسا برای تحمیل یک فردی که هیچ رزومه ای جز خدمت در دستگاه زیرمجموع ایشان در گیلان ندارد به وزیر گردشگری فشار بیاورد و یا وزیر مربوطه هم تن به این انتصاب بدهد اما قابل انکار نیست که دوستان دکتر نوبخت با لابی شدید و مایه گذاشتن از حیثیت ایشان در حال تحمیل یک فرد بی سابقه بر مهم ترین و حساس ترین دستگاه اجرایی استان هستند.
• پست های مدیریتی غنائمی نیستند که بایستی آن را بین کسانی تقسیم کرد؟! . نمی شود صلاحیت های فکری و سیاسی و شایستگی، تخصص، لیاقت، توان مدیریتی را نادیده گرفت و یا آن را به مطالبات گروهی و جناحی تنزل داد . این مناصب حق الناس است و میراث هیچ حزب و قوم و مدیری نیست.
• بدون شک یکی از بزرگ ترین مشکلات استان گیلان، وجود مدیران نا کارآمد در راس دستگاه ها بوده که بر اساس رابطه و رانت و منافع سیاسی و حزبی و قومی منصوب می شوند. افرادی که فاقد صلاحیت های لازم فکری و مدیریتی هستند را نباید وارد سیستم مدیریتی استان کرد و هزینه های مردم و دولت را افزایش داد. این روش نادرست و غیر منطقی معضلات زیادی را در استان ایجاد کرده است.
• از محضر حضرت آیت الله فلاحتی نماینده محترم ولی فقیه ، نمایندگان منتخب مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی، دستگاه های نظارتی، فعالان بخش گردشگری و رسانه های جمعی استان انتظار می رود که اجازه ندهند سرنوشت دستگاه های اجرایی به صورت لابی و مداخلات رانتی تعیین شود .
• اگر فردی که با لابی یاران اداری و حزبی دکتر نوبخت، منصوب شود افکار عمومی مسئولیت این انتصاب را متوجه دکتر نوبخت ، وزیر گردشگری و میراث فرهنگی ، استاندار گیلان و نمایندگان منتخب می داند. امید است فردی واجد شرایط و متخصص و متعهد و آگاه به مختصات فرهنگی ، میراثی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در راس مدیریت میراث و گردشگری استان قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار