کد خبر : 39557
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مرداد 1398- 35: 11

مسئول ستاد اقامه نماز استان گیلان:

نماز جمعه تریبونی برای آگاه سازی مردم از مسائل مهم روز دنیا است

نماز جمعه تریبونی برای آگاه سازی مردم از مسائل مهم روز دنیا است

مسئول ستاد اقامه نماز گیلان با اشاره به اینکه امروز نمازجمعه در ۳۰ شهر این استان اقامه می شود، گفت: نماز جمعه تریبونی برای آگاه سازی مردم از مسائل روز دنیا است.

به گزارش گیلانستان حجت الاسلام سید ابوطالب حجازی با اشاره به سالروز آغاز برگزاری نخستین نماز جمعه توسط آیت الله طالقانی، اظهار کرد: امام خمینی (ره) با نگاهی عالمانه، نماز جمعه را تریبونی برای آگاه سازی مردم از مسائل روز جامعه اعلام کردند.

مسئول ستاد اقامه نماز استان گیلان با اشاره به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب مبنی بر آگاه سازی مردم از مسائل روز جامعه داخلی و بین المللی از طریق برگزاری نماز جمعه، گفت: نماز جمعه پیش از انقلاب به صورت تشریفاتی نیز برگزار می‌شد.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نخستین نماز جمعه در تهران توسط آیت الله طالقانی و در سایر شهرستان‌های کشور توسط نمایندگان امام راحل و در حال حاضر نیز توسط نمایندگان ولی فقیه برگزارمی شود.

اقامه نماز جمعه در ۳۰ شهر استان گیلان

حجت الاسلام حجازی با بیان اینکه ساخت مصلا در شهرهای مختلف کشور محلی برای اجتماع معنوی و سیاسی مردم در نماز جمعه و سایر مناسبت‌ها است، درباره اقدامات شورای سیاستگذاری نماز جمعه کشور و استان گیلان گفت: نماز جمعه در گذشته تنها در ۱۴ شهرستان گیلان برگزار می‌شد که امروز شاهد برگزاری این نماز وحدت آفرین در ۳۰ شهر از استان گیلان هستیم.

وی با تأکید بر اینکه نماز جمعه یک نماز سیاسی و عبادی است، تصریح کرد: عبادی بودن نماز جمعه به جهت اقامه دو رکعت نماز است و بیان دو خطبه درباره مسائل روز جامعه نشان دهنده سیاسی بودن آن است.

مسئول ستاد اقامه نماز استان گیلان در پایان تصریح کرد: امام خمینی (ره) همواره به حضور مسئولان در نماز جمعه تأکید داشتند زیرا زمینه احساس همدلی و نزدیکی مردم با مسئولان و نیز الگوبرداری مردم برای شرکت در نماز جمعه را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار