کد خبر : 22661
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 بهمن 1396- 31: 1

نمایشگاه‌های دانش‌آموزی “مدرسه انقلاب” در مدارس استان گیلان برپا می‌شود

نمایشگاه‌های دانش‌آموزی “مدرسه انقلاب” در مدارس استان گیلان برپا می‌شود

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ‌گیلان با بیان اینکه ششمین دوره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی “مدرسه انقلاب” در مدارس استان گیلان برپا می‌شود گفت: این‌نمایشگاه‌ها به‌مناسبت ایام مبارک دهه فجر در استان برپا می‌شود.

به گزارش گیلانستان، یاسر تقوی ظهر امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه همه ساله به‌مناسبت پیروزی انقلاب برنامه‌های گسترده‌ای در مدارس اجرا می‌شود اظهار داشت: همزمان با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر ششمین دوره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب در مدارس استان برپا می‌شود.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ‌گیلان خاطرنشان کرد: این جشنواره با شعار “انقلابی می‌مانیم” در مدارس متوسطه دوم به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و مشارکت سایر تشکل‌های دانش‌آموزی در مدارس برپا می‌شود.

تقوی تصریح کرد: در نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب گروه‌های دانش‌آموزی با انتخاب موضوعی به مطالعه، تحقیق و تولید محصولات نمایشگاهی بر پایه ابتکارات دانش‌آموزی پرداخته و در نهایت با افتتاح نمایشگاه، دانش‌آموزان به روایتگری موضوع و محصولات تولیدی خود می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه همه ساله این‌ نمایشگاه‌ها از سوی دانش‌آموزان با استقبال گسترده‌ای مواجه است تاکید کرد: انگیزه بخشی و حساسیت آفرینی، بصیرت آفرینی و معرفت بخشی و رفتارسازی و تجربه آفرینی سه راهبرد اصلی این طرح و نمایشگاه است.

تقوی با بیان اینکه این اقدامات موجب افزایش سطح توانمندی، فکری، فرهنگی و عملی دانش‌آموزان می‌شود گفت: ارتقاء سطح انگیزه و تعلق نوجوان نسبت به جبهه حق علیه باطل، آشناسازی با شخصیت و آرمان حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی تقویت روحیه انقلابی و انگیزه در دانش‌آموزان، تقویت بینش دانش آموزان نسبت به هویت اسلامی و تقویت ایمان آنها به مبانی اسلام و انقلاب را از دیگر اهداف این طرح بیان کرد و افزود: برانگیختن خلاقیت و توانمندی دانش‌آموزان در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و هنری از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ‌گیلان با بیان اینکه دانش‌آموزان با شرکت در این طرح علاوه بر توانمندی به ارتقاء بینش سیاسی و فرهنگی خود می‌افزایند تصریح کرد: نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در سه بخش “”دیروز ما”، “امروز ما” و “فردای ما” در مدارس برگزار می‌شود.

تقوی با اشاره به اینکه بخش “دیروز ما” به بررسی و نمایش فساد اقتصادی، سیاسی، وابستگی و سلطه پذیری دوران پهلوی می‌پردازد افزود: بررسی شخصیت، زندگی‌نامه، مبارزات، آثار و اندیشه‌های شخصیت‌های انقلابی، شهدا و شخصیت های بومی موثر در انقلاب اسلامی از مباحث مربوط در بخش “دیروز ما” است.

وی خاطرنشان کرد: بررسی سوابق و اقدامات انقلابی مردم استان گیلان و نقش آنان در پیروزی انقلاب اسلامی، بررسی ترورها و عملیات‌های تروریستی دهه شصت، بررسی نقش منافقان در ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران از مباحث مربوط به بخش “دیروز ما” در نمایشگاه مدرسه انقلاب است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ‌گیلان مباحث مربوط در بخش “امروز ما” را تبیین جایگاه ولایت فقیه و نقش مقام معظم رهبری در مسیر انقلاب عنوان کرد و گفت: تبیین دستاورد های انقلاب اسلامی در زمینه‌های علمی و فناوری، فرهنگی، اجتماعی و معنوی از دیگر مباحث این بخش است.

تقوی بیان کرد: از دیگر مباحث این بخش می‌توان به شناخت عرصه‌های نفوذ دشمن و راه‌های مقابله با آن، خیزش‌های مردمی، تبیین وظایف نسل چهارم انقلاب و موفقیت‌های کسب شده، تببین فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی و معرفی شخصیت‌های انقلابی و شرح ویژگی‌های شهدای مدافع حرم اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در محور و بخش سوم این طرح دانش‌آموزان به ترسیم سیمای حکومت اسلامی در عصر ظهور و تشکیل یک جامعه نمونه اسلامی و دولت اسلامی جهت ارائه یک الگوی موفق به سراسر دنیا می‌پردازند گفت: دانش‌آموزان در این بخش قصد معرفی دولت و حکومت اسلامی به‌معنای واقعی را دارند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ‌استان گیلان با تاکید بر اینکه این نمایشگاه از بخش ویژه‌ای هم برخوردار است تصریح کرد: موضوع بررسی انواع ترورها و راهکارهای مقابله با آن با عنوان “جهان، بدون ترور” بخش ویژه این نمایشگاه‌ها است.

وی تشکیل گروه سرود و تئاتر، برپایی هیئت انصارالمهدی(عج)، اجرای مسابقات متنوع فرهنگی و ورزشی، برگزاری حلقه علمی معرفتی را از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: برگزاری تریبون آزاد، اکران فیلم های جشنواره مردمی عمار و برپایی جشن‌های پیروزی انقلاب از برنامه‌های دیگر ششمین دوره نمایشگاه دانش‌آموزی مدرسه انقلاب در استان گیلان است./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار