کد خبر : 28876
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶

نمایشگاه‌های عرضه مستقیم لوازم‌التحریر در سه نقطه گیلان ‌برپا شد

نمایشگاه‌های عرضه مستقیم لوازم‌التحریر در سه نقطه گیلان ‌برپا شد

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان ‌صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان گفت:‌ نمایشگاه‌های عرضه لوازم‌التحریر،‌ کیف و کفش همزمان در سه شهرستان گیلان ‌در حال برگزاری هستند.

به گرارش گیلانستان محمود خانزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ با همت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت و اتاق اصناف گیلان،‌ نمایشگاه‌های عرضه لوازم‌التحریر،‌ کیف و کفش و لوازم جانبی در سه شهرستان رشت،‌ لاهیجان و صومعه‌سرا ‌در حال برگزاری است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان ‌صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان عنوان کرد:‌ این سازمان هر ساله همزمان با فرا رسیدن ایام بازگشایی مدارس و با کمک اتاق اصناف استان گیلان جهت رفاه حال مردم اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان می‌کند.

خانزاده تاریخ آغاز به کار نمایشگاه‌های امسال را 16 شهریور و تاریخ پایان آن‌ها را 26 شهریور اعلام کرد و افزود:‌ در نمایشگاه‌ بین‌المللی رشت بیش از 200 غرفه فعال هستند که در آن‌ها به عرضه کالاهایی نظیر پوشاک،‌ کیف و کفش،‌ لوازم‌التحریر،‌ مواد غذایی و مواد پروتئینی اقدام شده است.

وی ساعات بازدید از نمایشگاه بین‌المللی رشت را نیز برشمرد و اظهار داشت:‌ علاقمندان و خانواده‌ها می‌توانند جهت خرید اقلام و وسایل مورد نیاز دانش‌آموزان خود همه روزه از ساعت 10 تا 22 از این نمایشگاه بازدید به عمل آورده و اجناس مورد نظر خود را با تخفیف ویژه خریداری کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان ‌صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان ابراز داشت:‌ سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به کمک اتاق اصناف استان تمهیداتی را اندیشیده‌اند تا در سایر شهرستان‌های دیگر که نمایشگاه در آنان دایر نیست فروش‌های فوق‌العاده توسط صنوف برگزار شود.

خانزاده از افزایش قیمت انواع لوازم‌التحریر در نمایشگاه‌های پائیزه امسال خبر داد و بیان داشت:‌ به علت افزایش نرخ ارز و واردات مواد اولیه از خارج کشور،‌ قیمت انواع لوازم‌التحریر دچار افزایش شده است به طوری که در نمایشگاه امسال با افزایش 20 تا 30 درصدی آن‌ها مواجهیم.

وی از فعالیت‌های کمیته نرخ گذاری در نمایشگاه‌های عرضه لوازم‌التحریر سخن گفت و تصریح کرد: ‌کارشناسان اتحادیه‌ها،‌ نماینده اتاق اصناف گیلان و نماینده سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان بر نحوه قیمت‌گذاری کالاهای قابل عرضه در نمایشگاه‌های پائیزه گیلان نظارت می‌کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان ‌صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان اظهار داشت:‌ نمایندگان کمیته قیمت‌گذاری با مشاهده و رصد فاکتورهای خرید هر کدام از غرفه‌داران حاضر در این نمایشگاه‌ها و مطابقت آن با هم،‌ تمامی اجناس را با حداقل 15 درصد زیر قیمت بازار نرخ‌گذاری می‌کنند.

خانزاده با تأکید بر اینکه در گیلان تاکنون مواردی در خصوص احتکار لوازم‌التحریر رخ نداده است عنوان کرد:‌ با اینکه در گیلان تنها چند واحد تولیدی در این حوزه فعالیت می‌کنند اما با نظارت‌های دقیق بازرسان و همکاری متقابل تمامی صنوف مشکلی در این زمینه ایجاد نشده است.

وی به موضوع الزام تولیدکنندگان داخلی جهت استفاده از نمادهای ایرانی در محصولاتشان نیز اشاره کرد و گفت:‌ طبق مصوبه 407 شورای عالی انقلاب فرهنگی،‌ تولیدکنندگان داخلی باید به‌دنبال استفاده از نمادهای ایرانی باشند و از به‌کارگیری نمادهای خارجی بر روی کالاهای خود پرهیز کنند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار