کد خبر : 45998
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

گیلانستان گزارش می‌دهد؛

نماینده‌‌‌‌ای که با “پنج” بند رد صلاحیت شد!/ بجای عوام‌فریبی، نامه فرمانداری را منتشر کنید+ جزئیات

نماینده‌‌‌‌ای که با “پنج” بند رد صلاحیت شد!/ بجای عوام‌فریبی، نامه فرمانداری را منتشر کنید+ جزئیات

برخی از افراد رد صلاحیت شده بمنظور فرافکنی؛ خود را اهل نماز و روزه معرفی میکنند و گمان می دارند که با انجام نماز و روزه صلاحیت آنان احراز می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان، با اتمام زمان بررسی صلاحیت ها توسط هیات های نظارت بر انتخابات استان ها ؛تعداد قابل توجهی از داوطبان تایید وبرخی نیز عدم احراز و تعدادی رد صلاحیت شدند.

دربررسی ابتدایی صلاحیت داوطلبان توسط هیات های اجرایی شهرستان ها واضح بود که این هیات ها علاقه چندانی به رد صلاحیت داوطلبان نداشته و میل قلبی آنها بر واگذاری این امر مهم به شورای نگهبان است.
در این بین تعدادی از هیات های اجرایی حوزه های انتخابیه شهرستان های استان گیلان تمامی داوطلبان را تایید صلاحیت نموده وبرای هیچ یک ازآنان حتی به عدم احراز نیز رای ندادند.
پس از اعلام اسامی افراد رد صلاحیت شده در حوزه های انتخابیه شهرستانهای استان گیلان توسط فرمانداری ها؛ مشاهده شد که افراد متعددی با گرایش های سیاسی متفاوت به دلایل مشکلات مالی اخلاقی و احیانا ضدیت با نظام جمهوری اسلامی وارکان آن، صلاحیت حضور در عرصه انتخابات را ندارند.
از بین داوطلبان رد صلاحیت شده استان گیلان اسم دو تن از نمایندگان کنونی مجلس شورای اسلامی نیز اعلام شد. اخبار دریافتی حاکی از رد صلاحیت یکی از این دو نماینده به پنج بند از مواد قانون انتخابات بود!

بند ۲ ماده ۲۸ (شرایط ایجابی)
التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.

بند ۴ ماده ۲۸ (شرایط ایجابی)
ابراز وفاداری به ولایت فقیه و قانون اساسی

بند ۶ ماده ۲۸ (شرایط ایجابی)
نداشتن سوء شهرت در حوزه انتخابیه

بند ۳ ماده ۳۰ (شرایط سلبی)
وابستگی تشکیلاتی به سازمان ها و گروههای غیر قانونی

بند ۶ ماده ۳۰ (شرایط سلبی)
مشهورین به فساد و متجاهرین به فسق

بدون تردید رد صلاحیت با مواد یاد شده نمیتواند بدون مستندات کافی و دلائل لازم باشد. این در حالی است که برخی از افراد رد صلاحیت شده بمنظور فرافکنی؛ خود را اهل نماز و روزه معرفی میکنند و گمان می دارند که با انجام نماز و روزه صلاحیت آنان احراز می‌شود.
پیشنهاد ما به نماینده پر مدعای رد صلاحیت شده ؛بارگذاری و انتشار نامه ارسالی از سوی فرمانداری مبنی بر عدم صلاحیت در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی است تا افکار عمومی آگاهی بیشتری را در این زمینه پیدا کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار