کد خبر : 6246
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲

نماینده آستانه یک پزشک است نه مرجع دینی/ کسی که به تذکرات گوش ندهد، شان ولی فقیه را نمی داند

نماینده آستانه یک پزشک است نه مرجع دینی/ کسی که به تذکرات گوش ندهد، شان ولی فقیه را نمی داند

استاد دانشگاه های کشور گفت: سابقه و فداکاری های دوستانی که در قضایای اخیر انتقاداتی داشتند و حرفهایی زدند، آنقدر در انقلاب روشن است که در قد و قواره آقایان نیست که به این افراد خوارج بگویند.

دکتر مظفر نامدار در گفتگویی با اشاره به مصاحبه اخیر و جنجال برانگیز محمدحسین قربانی نماینده آستانه اشرفیه، اظهار کرد: بیان چنین سخنانی در شان یک نماینده مجلس نیست.

وی افزود: نماینده ای که باید به فرموده حضرت امام خمینی(ره) عصاره ای از فضایل مردم باشد، بداند که فضیلت مردم توهین کردن و بی ادبی به دیگران نیست.

مدیر عامل مؤسسه “برهان عقل و اشراق” با بیان اینکه از ایشان که خودشان را فردی باسواد می داند، بعید بود الفاظی را استفاده کند که مخصوص اصحاب قدرت است نه نوکرهای مردم، خاطرنشان کرد: نماینده باید نوکر مردم باشد نه مطیع اصحاب قدرت که بخواهد همواره از موضع قدرت صحبت کند. حرفهای ایشان شاید به خاطر وابستگی های خانوادگی و قومی بوده نه حساسیت ایمانی و دینی.

وی با اشاره به بکار بردن لفظ “خوارج زمانه” در مصاحبه نماینده آستانه خاطرنشان کرد: خب خیلی ها از اتفاقی که برای مسئول دفتر سابق نماینده محترم ولی فقیه در گیلان افتاد ناراحت شدند و اظهار نظر کردند، آقای قربانی هم که نامی نبردند و نگفتند منظورشان از خوارج چه کسانی می باشد، ولی اینکه آقای نماینده به این صراحت کلمه خوارج را به کار بَرد، حرف ساده لوحانه ای است.

دکتر نامدار همچنین تصریح کرد: ایشان که مرجع تشخیص مسائل دینی نیست، بلکه یک پزشک است و تخصصهای وی در حد پزشکی خود است و در حد مسائل دینی تخصصی ندارد که بگوید چه کسی خوارج است و چه کسی جزء گروه ناکثین و مارقین می باشد.

دکتر نامدار بیان کرد: آن نماینده ای که این اظهارنظرها را کرده، ظاهرا تاریخ را هم خوب نخوانده است و نمی داند «خوارج» معنای دینی دارد نه شخصی. این را به حساب وابستگی قومی شان می گذاریم، وگرنه کسی که درد دین داشته باشد، هیچ گاه این حرفها را نمی زند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه دین برای خود معیارهایی دارد، ابراز نمود: معیار هم این نیست که اگر در دفتر کسی که منسوب به نظام است، آقایانی پیدا شدند که کارهای خطا و خلاف می کردند، نباید اظهار نظری در رابطه با آنان کرد.

این فعال سیاسی فرهنگی گیلان در ادامه اذعان داشت: وقتی در دفتر آقای منتظری افرادی پیدا شدند که خطاکار بوده و دستشان به خون مردم آلوده بود، همه کسانی که به انقلاب علاقه داشتند به ایشان تذکر می دادند که مراقب اطرافیان و بیت خود باشد. آیا اینکار به معنای مخالفت با ولی فقیه بوده است؟! اتفاقا کسی که به این تذکرات گوش نمی دهد، شان و مقام ولی فقیه را تشخیص نمی دهد وگرنه باید به این توصیه های خیرخواهان اعتنایی می کرد.

وی همچنین افزود: سابقه و فداکاری های دوستانی که در قضایای اخیر انتقاداتی داشتند و حرفهایی زدند، آنقدر در انقلاب روشن است که در قد و قواره آقایان نیست که به این افراد خوارج بگویند.

دکتر نامدار در پایان اظهار داشت: مصادیق تخلف به امر ولایت را باید در حاشیه همان افرادی که منسوب به قوم و قبیله هستند، جستجو کرد نه افرادی که از روی خیرخواهی با زبان خاصی نکاتی را گفته باشند.

انتهای پیام/احرارگیل

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار