کد خبر : 79253
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 تیر 1401- 41: 20

یادداشت/ سیدتقی موسویان:

نمایندگان گیلان به اعضای کمیسیون کشاورزی آدرس صحیح دهند/ لزوم برخورد استاندار با تضییع کنندگان بیت المال

نمایندگان گیلان به اعضای کمیسیون کشاورزی آدرس صحیح دهند/ لزوم برخورد استاندار با تضییع کنندگان بیت المال

.

به گزارش گیلانستان، سیدتقی موسویان در یادداشتی نوشت:
تأمین غذا دغدغه همه دولتها بوده و است! مردم دنیا همیشه با مشکلاتی مثل خشکسالی، سیل، زلزله،تحریم، جنگ و … روبرو می شوند!
به همین دلیل دولتها برای اینکه از شرایط سخت در موقع بحران عبور نمایند برنامه ریزی می کنند تا دچار چالش نشوند که یکی از مواد غذایی مهم موردنیاز پروتئین می باشد.
همه دولتها در جمهوری اسلامی برای تولید دام و طیور اقداماتی نمودند و در دولت نهم وزارت جهاد کشاورزی بخاطر نبود زمین با درنظر گرفتن شرایط زیست محیطی استان گیلان ابلاغ احداث شهرکهای دامپروری را در شهرستانها صادر نمود.
با توجه به تعداد تحصیلکرده های رشته دامپروری و نبود امکان اشتغال در دوایر دولتی، فعالیت مهندسین مربوطه در بخش خصوصی و از طرفی آماده نبودن فضای مناسب پرورش دام و طیور زمینه ایجاد زیر ساخت برای این قشر نیاز بود. مهندسین جوان برای درخواست مجوز واحد تولیدی از جهاد کشاورزی در همان اول راه با موانع زیادی روبرو بودند!
اکثر تحصیلکرده ها زمین مورد نیاز برای یک واحد تولیدی را نداشتند!
پس از دریافت مجوز لازم باید زمینی خریداری یا از امور اراضی درخواست می کردند و از طرفی برای رعایت محیط زیست در تعیین مکان دچار مشکل می شدند و پس از خرید یا دریافت زمین مورد نیاز
برای زیر ساخت آن هزینه گزافی را باید پرداخت می نمودند که همچنان نیز ادامه دارد!
با پیگیری مدیران استانی و شهرستانها، جهادکشاورزی زمین مورد نظر را برای احداث شهرک دامپروری مشخص و پس از طی مراحل قانونی به مناقصه گذاشته،منتهی زیر ساخت آنها (احداث جاده، برق، دیوار، محوطه سازی داخل و…) در بعضی از شهرستانها از پیشرفت بیشتر برخورد بود و می توان گفت حداقل ۵۰درصد کار صورت گرفته بود!
مهندسین رشته دامپروری نیز انتظار می کشیدند با آماده شدن زیر ساخت مکانهای مورد نظر بتوانند با نقش و مشخصاتی که جهاد کشاورزی آماده کرده شروع بکار نمایند.عمر دولت نهم و دهم که به پایان رسید دولت یازدهم بر مسند نشسته و یکباره این پروژه به بهانه های مختلف متوقف گردید!
بعضی از مدیران دولت نهم و دهم برای اینکه در دولت بعد جایگاه خودشان را حفظ کنند پیگیری نکردند و بخشی از امکانات آن پروژه به سرقت و از بین رفت! هرچقدر آدمهای دلسوز فریاد زدند ، دستگاه های امنیتی ،نیروی انتظامی، سپاه پاسداران گزارش دادند گوشی بدهکار نبود! که خبر رسید شهرک های دامپروری تبدیل به گلخانه می شود!
جناب آقای دکتر عباسی استاندار محترم!
نمایندگان محترم استان!
امروز با خوشحالی مطرح می فرمایید در آینده نزدیک شهرک گلخانه ای سیاهکل به بهره برداری می رسد یا نماینده محترم در شهرستان دیگر با حضور کمسیون کشاورزی می فرمایند بزودی در این مکان گلخانه ایجاد میشود؛این همان زمینی است که با خون دل برای شهرک دامپروری تهیه گردیده بود و قرار بر این بود تا جوانان تحصیل کرده به تولید دام شیری اقدام کنند! تولید شیر و گوشت همان اقتصاد مقاومتی و مهمتر از تولید گل و گیاه می باشد ، کشت گل در هر مکانی امکان پذیر است ولی دام و طیور رعایت محیط زیست را می طلبد.
آقای وزیر جهاد کشاورزی
این کار با فرمایش شما مغایرت داره !
در دولت اصلاحات زمین ۴۰۰هکتاری درکیشستان صومعه سرا به شهرک گلخانه ای اختصاص داده شد!
برای گلخانه ۴۰۰هکتاری کیشستان صومعه سرا چه اتفاقی افتاد؟ کارش به کجا رسید؟!
مدیران وزارت کشاورزی و مدیران استان؛ امروز کارخانه های لبنیات گیلان، شیر مورد نیاز خود را از استانهای همجوار تأمین میکنند! اگر چه با بی تدبیری دستگاه های متولی تعدادی از واحدهای لبنیات تعطیل یا باظرفیت پائین تولید می کنند!
مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای(دامه حفاظاته) در سخنرانی نوروز ۱۴۰۱ فرمودند: «جناب آقای رئیسی، رئیس جمهور به یکی از کشورهای سفر نموده و دولت آن کشور به ایشان گفتند شما هر چه خیار، گوجه ، هنداونه و.. کشت کنید ما از شما خریداری می کنیم! آقای رئیس جمهور در جواب فرمودند: شما مگر زمین ندارید کشت کنید و پاسخ شنیدند: ما زمینمان را گندم و ..کشت می کنیم.»
اقتصاد مقاومتی، تأمین مواد اولیه مورد نیاز کشور از قبیل: گندم ،برنج،گوشت قرمز، ماکیان ،آبزیان و… می باشد.
بهتر است فکر نان باشیم که خربزه آب است!
نمایندگان محترم؛ به اعضاء کمیسیون کشاورزی آدرس صحیح بدهید و از آقای دکتر عباسی استاندار محترم انتظار می رود کسانی که به بیت المال بی توجهی کردند و آن همه امکانات به تاراج رفت را به دستگاه های قضایی معرفی نمایند.
سید تقی موسویان
دبیر جامعه اسلامی مدیران استان گیلان
۱۴۰۱/۴/۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار