کد خبر : 25864
تاریخ انتشار : شنبه 5 خرداد 1397- 37: 17

نمی‌توان به پایبندی اروپایی‌ها در توافق‌نامه برجام اطمینان خاطر داشت

نمی‌توان به پایبندی اروپایی‌ها در توافق‌نامه برجام اطمینان خاطر داشت

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر وجود ریشه‌های عمیق وابستگی کشورهای اروپایی‌ به آمریکا گفت:‌ احتمال خروج اروپایی‌ها از توافقنامه برجام بسیار زیاد است.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله رضا رمضانی گیلانی در گفت‌وگویی اظهار داشت:‌‌ کشورهای اروپایی از دیرباز تاکنون وابستگی بسیار زیادی به آمریکا در ابعاد مختلف داشته‌اند بنابراین با این شرایط نمی‌توان به پایبندی آنان در توافق‌نامه برجام اطمینان خاطر داشت.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری شرایط فعلی پس از خروج آمریکایی‌ها از برجام را وضعیتی ویژه خواند و بیان داشت:‌ خروج یکطرفه آمریکایی‌ها از معاهده برجام و عهدشکنی این کشور در حقیقت بدعتی در مسیر پایبندی به توافقنامه‌های بین‌المللی پدید آورده است.

امام جمعه مسجد و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با اشاره به اینکه این بدعهدی چالشی بزرگ در سایر عهدنامه‌های منعقد شده بین‌المللی ایجاد می‌کند افزود:‌ دستگاه دیپلماسی کشورمان در این شرایط حساس باید توجهی دقیق و عمیق‌تر نسبت به همه جوانب موضوع داشته باشد.

آیت‌الله رمضانی‌گیلانی ارتباط و به هم پیوستگی منافع مشترک اروپایی‌ها و آمریکا را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد:‌ در شرایط موجود عدم پایبندی به تعهدات از سوی کشورهای اروپایی‌ نیز به علت وجود ریشه‌های عمیق وابستگی این کشورها با آمریکا امری محتمل به نظر می‌رسد.

رئیس اتحادیه اروپایی علماء و تئولوگ‌های شیعه با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی باید با نگاهی تردید‌آمیز و عاری از اطمینان به سمت گفت‌و‌گو با اروپایی‌ها برود گفت:‌ قصد و نیت اروپایی‌ها جهت کشاندن مسیر مذاکرات برای گرفتن امتیازات بیشتر از ایران،‌ امری کاملاً واضح است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عمل به توصیه‌ها و سفارشات مقام معظم رهبری در مسیر مذاکره با اروپایی‌ها را راهگشا دانست ‌و ابراز داشت:‌ در گذشته زمانی که توافقنامه برجام در حال شکل‌گیری بود نیز ایشان نکات بسیار تأثیرگذاری را به مسئولان نظام گوشزد می‌کردند.

رئیس آکادمی اسلامی آلمان با تأکید بر این نکته که هرگونه تصمیم‌گیری در شرایط امروز بازتاب‌های داخلی و خارجی را به همراه خواهد داشت اعلام کرد: مسئولان‌ باید با سنجش تمام زوایای امر،‌ قاطعانه و با نگاهی تردید‌آمیز وارد مرحله مذاکره با کشورهای اروپایی‌ شوند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر حفظ هوشیاری از سوی مسئولان خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی به هیچ وجه نباید اجازه دهد گفت‌وگو با اروپایی‌ها بنا به تمایل آن‌ها در مسیر مذاکره در مورد مسائل حساس و مهمی نظیر قدرت دفاعی کشورمان قرار گیرد.

‌انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار