کد خبر : 62292
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 بهمن 1399- 56: 16

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان:

نهمین دوره جشنواره مدرسه انقلاب به‌صورت مجازی در گیلان برگزار می‌شود

نهمین دوره جشنواره مدرسه انقلاب به‌صورت مجازی در گیلان برگزار می‌شود

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گیلان گفت: نهمین دوره جشنواره مدرسه انقلاب امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش گیلانستان، محمد لطیفی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود در کشور و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین تعطیلی مدارس، نهمین دوره جشنواره مدرسه انقلاب با تاکید بر ماموریت اصلی «روایت» و تکیه بر عنصر «مهارت، تولید محتوا و نشر حداکثری» به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گیلان افزود: دهه مبارک فجر فرصتی بی‌بدیل برای مرور و بررسی اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی است و این اتحادیه به‌عنوان یکی‌از متولیان امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان به‌دلیل اهمیت فهم خوانش و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب این جشنواره را براساس چارچوب محتوای بیانیه گام دوم برگزار می‌نماید.

لطیفی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره خاطرنشان کرد: تقویت روحیه انقلابی و انگیزه دانش‌آموزان نسبت به پیگیری آرمان‌های انقلاب، تقویت بینش دانش‌آموزان نسبت به هویت اسلامی و بسترسازی جهت ایجاد گفتمان ملی ایران قوی مبتنی بر بیانیه گام دوم از اهداف برگزاری نهمین دوره جشنواره مدرسه انقلاب است.

وی با بیان اینکه این جشنواره شامل سه بخش می‌باشد افزود: بخش اول با عنوان روایت اول شخص جمع ناظر بر باور‌های اساسی نسبت به محتوای اصلی نمایشگاه یعنی بیانیه گام دوم و ایران قوی و روایت او به‌عنوان گوینده است که در این بخش باید روایت‌ها به‌صورت صحیح در موضوعات مختلف به بهترین قالب فرم هنری و رسانه‌ای منتشر شود.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گیلان گفت: بخش دوم با عنوان روایت دوم شخص جمع مبتنی بر عهد و پیمان‌هایی است که جوانان به آرمان و اهداف انقلاب می‌دهند و در پیشرفت و اقتدار کشور سهیم می‌شوند؛ در این بخش دو مسئله ترور ناجوانمردانه و انتقام سخت نیز مورد هدف است.

لطیفی به روایت بخش سوم نیز اشاره کرد و افزود: روایت این بخش ناظر به مسئولین و دست‌اندرکاران است که از مهم‌ترین موضوعات این بخش بیان دغدغه‌ها ناظر به مسئولیت هرکس در آینده، توجه به آرزوهای واقع‌بینانه و عدم استفاده از منابع موجود کشور است.

وی همچنین قالب‌های جشنواره مدرسه انقلاب را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: رادیو مدرسه انقلاب یکی‌از قالب‌های انتقال و انتشار صوتی محتوای جمع‌آوری و تولید‌شده توسط دانش‌آموزان است که باید حداقل سه‌اثر ۵ تا ۷ دقیقه‌ای شامل بخش‌هایی چون گوینده، شعر، موسیقی، گزارش بوده و این سه‌اثر باید کلیه بخش‌های نمایشگاه را شامل شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار