کد خبر : 46269
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶

نواخته شدن زنگ انقلاب در گلزار شهدای رشت/ افتتاح ۲۲ پروژه مدیریت شهری در دهه فجر

نواخته شدن زنگ انقلاب در گلزار شهدای رشت/ افتتاح ۲۲ پروژه مدیریت شهری در دهه فجر

در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت از نواخته شدن زنگ انقلاب در روز دوازدهم دی‌ماه در گلزار شهدای رشت خبر داده شد.

به گزارش گیلانستان رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت امشب در یک‌صد و چهارمین جلسه این کمیسیون در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه اظهار کرد: در کنار برنامه‌هایی که در ایام فاطمیه توسط دستگاه‌های مربوطه در دست انجام است شهروندان ولایتمدار رشت نیز به‌صورت خودجوش نسبت به برگزاری مراسم عزاداری در این ایام اقدام کرده‌اند.

محوریت برنامه‌های ایام‌الله دهه مبارک فجر با یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
فاطمه شیرزاد به ترور ناجوانمردانه سردار ملی مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی توسط آمریکای جنایتکار اشاره کرد و گفت: با توجه به ‌پیش رو بودن ایام‌الله دهه مبارک فجر و تقارن آن با چهلمین روز از شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اجرای تمامی برنامه‌ها با محوریت یاد این شهید گران‌قدر برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ملت غیور ایران اسلامی در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب  قدرت ایران اسلامی را به رُخ جهانیان می‌کشانند، افزود: به‌طور یقین در روز  ۲۲ بهمن ملت همیشه درصحنه ایران اسلامی بار دیگر اقتدار کشورمان را در سایه ولایت به رخ دنیا می‌کشانند.

اجرای سرودهای انقلابی در پیاده راه فرهنگی رشت
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با اشاره به اقدامات انجام‌شده به‌منظور اجرای برنامه‌های متعدد در این ایام بیان کرد: اجرای سرودهای انقلابی در پیاده راه فرهنگی رشت ازجمله برنامه‌های موردنظر در ایام‌الله دهه مبارک فجر است و به ایجاد فضای نشاط و شادمانی در جامعه تأکیدداریم.

شیرزاد به اجرای ۲۲ برنامه فرهنگی، افتتاح و کلنگ زنی ۲۲ پروژه شهری در رشت اشاره کرد و گفت: در ایام دهه فجر امسال اجرای ۲۲ برنامه فرهنگی توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در دستور کار است و همچنین کلنگ زنی و افتتاح ۲۲ پروژه مدیریت شهری رشت نیز جزو برنامه‌های این ایام مبارک است.

تکریم مادران و همسران شهدا در کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت
وی با بیان اینکه تکریم مادران و همسران شهدا نیز در ایام‌الله دهه فجر در دستور کار کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت قرار دارد، تصریح کرد: سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) بنام  روز تکریم مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده و به‌منظور ارج نهادن به مقام والای مادران و همسران شهدا در این روز برنامه‌ای در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با اشاره به طرح راه‌اندازی کتابخانه در شورای شهر رشت افزود: طرحی مبنی بر ایجاد کتابخانه در شورای رشت به کمیسیون فرهنگی شورت ارائه‌شده است و بنده و دیگر اعضای کمیسیون با اجرای آن موافق هستیم.

جایگاه ویژه برای شهر اولین‌ها 
عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برخی از مباحث به سازمان‌های شهرداری رشت اعلام می‌شود اما متأسفانه کسی پیگیر نیست، اظهار کرد: رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گیلان اعلام کرده که حاضر به همکاری پیرامون احداث برخی از سردیس‌ها و اقدامات این‌چنینی در شهر رشت به‌عنوان مرکز استان گیلان است.

محمدحسن عاقل منش به احداث جایگاهی تحت عنوان جایگاه اولین‌ها در رشت اشاره کرد و گفت: رشت در بسیاری از مباحث شهر اولین‌ها است و باید این مهم در یک جایگاه ویژه در معرض دید عموم و گردشگران قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه با ایجاد کتابخانه در شورای شهر رشت موافق هستم، افزود:  این اقدام باید هر چه سریع‌تر انجام شود.

برگزاری مراسم میهمانی لاله‌ها در گلزار شهدای رشت
معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز در این جلسه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را ابَرمرد مقاومت دانست و اظهار کرد: سردار شهید سلیمانی در جریان برگزاری کنگره  هشت هزار شهید دفاع مقدس گیلان، استان گیلان را  زادگاه دوم خودش معرفی کرد.

محمدرضا داوطلب با بیان اینکه نخستین شهید انقلاب یک گیلانی بود، افزود: برنامه‌های دهه مبارک فجر رأس ساعت ۹ صبح دوازدهم بهمن‌ماه  با نواختن زنگ انقلاب در گلزار شهدای رشت آغاز می‌شود  و همچنین مراسم یادواره شهدای انقلاب نیز روز هفدهم بهمن‌ماه در رشت برگزار می‌شود.

وی به برگزاری مراسم میهمانی لاله‌ها در گلزار شهدای رشت اشاره کرد و گفت: این مراسم نیز هفدهم بهمن‌ماه در رشت برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با اشاره به اینکه بیش از سی سال است که از  تعدادی از وسایل متعلق به شهدا نگهداری می‌کنیم، تصریح کرد: تعدادی وسیله شخصی همچون ساعت و غیره از شهدای گیلان به یادگار مانده است که در صورت تمایل شهرداری رشت می‌توانیم این اقلام را در قالب یک موزه مرکزی در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهیم.

نمایشگاه المان‌های جهادی در پیاده راه فرهنگی رشت
مدیر هنر و ادبیات معاونت فرهنگی سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: در شرایط فعلی آمریکای جنایتکار و همدستانش تمامی برنامه‌های زورگویانه خود را ازجمله تحریم‌ها، ترور و غیره علیه ملت ایران به راه انداخته‌اند.

محسن حامدی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران اسلامی ولایتمداری و تعهد خود را در جریان شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به دنیا نشان دادند، افزود: چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در پیش روداریم  و این مراسم باید با نگرشی پویاتر برگزار شود.

وی با تأکید بر اینکه سپاه قدس گیلان به لحاظ فرهنگی و فضاسازی شهری در ایام‌الله دهه مبارک فجر برنامه‌های متعددی در دست انجام دارد، بیان کرد:  تولیدات هنری و دیجیتالی که توسط مجموعه مرکز آفرینش‌های هنری در دست انجام است ازجمله برنامه‌های این ایام مبارک هستند.

حامدی به رونمایی از کتابی صوتی برای نخستین بار در ایام‌الله دهه مبارک فجر اشاره کرد و گفت: قصد داریم به‌منظور گرامیداشت دهه مبارک فجر  نمایشگاهی با المان‌های جهادی در پیاده راه فرهنگی رشت برگزار کنیم و همچنین اجرای یک برنامه ویژه دانش‌آموزی با عنوان جُنگ انقلاب نیز در دستور کار است.

برپایی نمایشگاه عکس انقلاب در خانه میرزا کوچک جنگلی
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به برنامه‌های دهه فجر سال جاری اظهار کرد: اجرای مسابقات ورزشی در دو بخش بانوان و آقایان در محلات رشت برای این ایام برگزاری شده است که  از دوازدهم بهمن‌ماه در رشته‌هایی ازجمله گل‌کوچک، بسکتبال، تنیس، آمادگی جسمانی و غیره آغاز می‌شود.

حمید محمدی به مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در برگزاری جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت اشاره کرد و گفت: برنامه‌های این جشنواره با همکاری گروه‌های موسیقی،  قرآنی، نمایشی و غیره با محوریت اداره ارشاد شهرستان رشت برگزار می‌شود و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت نیز هرساله سهمی در آن دارد.

وی برپایی نمایشگاه عکس انقلاب در خانه میرزا کوچک جنگلی را از دیگر برنامه‌های ایام‌الله دهه مبارک فجر اعلام کرد و افزود: این نمایشگاه از دوازدهم تا ۲۲ بهمن در معرض دید عموم قرار دارد.

راه‌اندازی کتابخانه در شورای شهر رشت
کارشناس امور فرهنگی شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به طرح راه‌اندازی کتابخانه در شورای شهر رشت اظهار کرد: از حدود سیزده سال پیش فعالیتم در واحد اداری شورای شهر رشت آغاز شد و در آن زمان  متوجه وجود کتب بسیار باارزشی در واحد روابط عمومی شورا شدم.

مریم نعمتی با بیان اینکه پس از نقل‌مکان شورا از میدان صیقلان به خیابان سعدی متوجه وضعیت نامناسب نگهداری این کتب باارزش شدم، افزود: به‌منظور حفظ این میراث باارزش و تسهیل دسترسی به آن، طرح راه‌اندازی کتابخانه در شورای شهر رشت را با همکاری یکی دیگر از فعالین حوزه کتاب به کمیسیون فرهنگی شورای رشت ارسال کردیم و امیدواریم با این طرح موافقت شود.

با طرح راه‌اندازی کتابخانه در شورای شهر رشت در یک‌صد و چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا  موافقت شد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار