کد خبر : 45461
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰

جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت؛

نواخته شدن زنگ رشت / کلینیک سیار دندانپزشکی در پیاده راه فرهنگی رشت مستقر می‌شود

نواخته شدن زنگ رشت / کلینیک سیار دندانپزشکی در پیاده راه فرهنگی رشت مستقر می‌شود

در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت از نواخته شدن زنگ رشت در یکی از مدارس شهر هم‌زمان با دوازدهم دی‌ماه مصادف با روز رشت خبر داده شد.

به گزارش گیلانستان رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت شامگاه دوشنبه در یک‌صد و یکمین جلسه این کمیسیون در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با گرامیداشت حماسه نهم دی‌ماه مصادف با روز بصیرت و ولایتمداری اظهار کرد: مردم ولایتمدار گیلانی در دفاع از ارزش‌های انقلاب و ولایت در سرکوبی فتنه گران یک روز زودتر وارد صحنه شدند و امروز نیز در سالروز خلق آن حماسه بزرگ بار دیگر با حضوری پرشور با آرمان‌های انقلاب و رهبری تجدید پیمان کردند.

فاطمه شیرزاد با قدردانی از حضور اعضای هیئت‌مدیره کانون بازنشستگان شهرداری رشت در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت افزود: این کانون از سال ۹۱ فعالیت خود را آغاز کرد و معتقدم باید از تجارب ارزنده نیروهای بازنشسته شهرداری رشت در مدیریت شهری بهره‌مند شویم.

توجه بیشتر دولت به رفع مشکلات معیشتی بازنشستگان

وی به مشکلات پیش روی بازنشستگان اشاره کرد و گفت: مشکلات معیشتی بازنشستگان ازجمله دغدغه‌های به‌حق این قشر است و امیدواریم دولت تدبیر و امید تسهیلات رفاهی و خدماتی بیشتری به این قشر از جامعه معطوف کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با اشاره به اجرای پروژه‌ای باهدف ارتقای کیفیت زندگی سالمندان با همکاری بهزیستی گیلان بیان کرد: گیلان جزو استان‌های سالمند کشور محسوب می‌شود و انتظار می‌رود مرکز خدماتی رفاهی مختص سالمندان در شهر رشت و گیلان احداث شود.

برپایی نمایشگاه عکس و اسناد قدیمی در رشت

شیرزاد به شروع برنامه‌های روز رشت مصادف دوازدهم دی اشاره کرد و گفت: اجرای تئاتر خیابانی در مرکز پیاده راه فرهنگی رشت، ایجاد بازارچه هنر، برپایی نمایشگاه عکس و اسناد قدیمی رشت و غیره ازجمله برنامه‌های هفته رشت سال جاری است.

وی با اشاره به برپایی کلینیک سیار دندانپزشکی در پیاده راه فرهنگی رشت تصریح کرد: این کلینیک در روزهای دهم و یازدهم دی‌ماه و در دو نوبت ۸ الی ۱۲ صبح و عصرها از ساعت ۳ الی ۵ برای دومین بار در پیاده راه فرهنگی رشت دایر و به ارائه خدمات دندانپزشکی به شهروندان می‌پردازد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با بیان اینکه برپایی محفل انس با قرآن کریم در بقعه خواهر امام رشت از دیگر برنامه‌های هفته رشت است، افزود: با توجه به اینکه به‌روزهای مبارک دهه فجر نزدیک می‌شویم نشست خاطره گویی با عنوان نسل ماندگار در روز چهارشنبه هفته جاری در حسینیه هنر رشت با حضور رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برگزار می‌شود.

اجرای طرح شهردار مدرسه

شیرزاد به نواخته شدن زنگ رشت در یکی از مدارس دولتی اشاره کرد و گفت: در روز دوازدهم دی‌ماه ساعت ۸ صبح زنگ روز رشت در مدرسه پیک نور این شهر نواخته می‌شود و متعاقب آن طی تفاهم‌نامه‌ای طرح شهردار مدرسه در مدارس اجرایی می‌شود.

وی نشست با شهرداران اسبق رشت از ابتدای انقلاب تاکنون را از دیگر برنامه‌های هفته رشت اعلام کرد و افزود: رونمایی از سردیس دو چهره ماندگار آذر اندامی و ابریشم چیان جزو برنامه‌های هفته رشت سال جاری است و همچنین با هماهنگی‌های انجام‌شده در یازدهم و دوازدهم دی‌ماه از ساعت ۱۶ عصر، علاقه‌مندان به علم نجوم می‌توانند از طریق تلسکوپ مستقرشده به تماشای آسمان بپردازند.

برپایی همایش زبان مادری در هفته رشت

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با اشاره به برپایی همایش زبان مادری و رشت پژوهی در هفته رشت تصریح کرد: ساعت ۱۱ روز سه‌شنبه نمایشگاه اسناد قدیمی در خانه میرزا کوچک خان جنگلی برپا شده و همچنین طی این هفته با خانواده معزز شهید مدافع امنیت مصطفی رضایی نیز دیداری برگزار می‌شود.

شیرزاد به حضور اعضای هیئت‌مدیره کانون بازنشستگان شهرداری رشت در جلسه کمیسیون اشاره کرد و گفت: به‌زودی نشستی با حضور شهردار رشت و اعضای هیئت‌مدیره کانون بازنشستگان شهرداری به‌منظور بررسی مشکلات بازنشستگان شهرداری رشت برگزار می‌شود.

شیرزاد با تأکید بر اینکه معتقدم هفته‌ای یک روز باید به پایش سلامت بازنشستگان شهرداری رشت اختصاص دهیم، گفت: با توجه به شرایط سنی بازنشستگان و مشکلاتی که ممکن است خدای‌ناکرده برای افراد سالمند بروز کند پیشنهاد می‌کنم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان هفته‌ای یک روز به‌منظور پایش سلامت بازنشستگان شهرداری رشت در کانون بازنشستگان شهرداری اختصاص پیدا کند.

ثبت خاطرات بازنشستگان شهرداری رشت

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت نیز در این جلسه با گرامی داشت حماسه بزرگ نهم دی اظهار کرد: امیدواریم دولتمردان در راستای رفع مشکلات مردم گام‌های اساسی بردارند.

محمدحسن عاقل منش به فعالیت کانون بازنشستگان شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: بازنشستگان شهرداری رشت پس از سال‌ها تلاش و خدمت به این افتخار نائل شدند و شهرداری و شورا موظف هستند به‌منظور تکریم هر چه بیشتر آنان نسبت به ایجاد خدمات رفاهی بیشتر برای این قشر توجه داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه در اجرای برنامه‌ها باید به تکریم بازنشستگان توجه داشته باشیم، تصریح کرد: تمامی کارکنان شهرداری رشت پس از اتمام دوران خدمت به‌افتخار بازنشستگی نائل می‌شوند و معتقدم با اتصال گذشته، حال و آینده می‌توانیم از دغدغه‌های پیرامون این دوران کاسته و در ارائه تسهیلات رفاهی و معیشتی موفق عمل شود.

عاقل منش با اشاره به اجرای برنامه توسط گروه موزیک شهرداری رشت در مقابل ساختمان کانون بازنشستگان شهرداری رشت تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم هر هفته در یک روز و ساعت مشخصی گروه موزیک شهرداری رشت در مقابل ساختمان کانون بازنشستگان شهرداری باهدف ایجاد نشاط و شادابی به اجرای برنامه بپردازد و همچنین با بهره‌مندی از ظرفیت واحد پژوهش و مطالعات شهرداری رشت نسبت به ثبت خاطرات بازنشستگان شهرداری رشت اقدام کنیم.

مشکلات مالی شهرداری برای اجرای برنامه‌های روز رشت

عضو دیگر کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت بازنشستگان شهرداری رشت را پیشکسوتان خانواده بزرگ شهرداری رشت نامید و اظهار کرد: بازنشستگان شهرداری رشت سال‌ها درد و رنج این مجموعه را درک کرده‌اند و امیدوارم دعای خیر آنان همواره بدرقه راهمان باشد.

محمدحسن علیپور با بیان اینکه شهرداری رشت با مشکلات مالی فراوانی مواجه است، افزود: در حال حاضر برای اجرای برنامه‌های روز رشت نیز با مشکلات مالی فراوانی مواجه هستیم.

عضویت ۲۸۰ نفر در کانون بازنشستگان شهرداری رشت

رئیس هیئت‌مدیره کانون بازنشستگان شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سال‌ها در شهرداری رشت خدمت کردیم، اظهار کرد: اگر از وجود بازنشستگان شهرداری به نحو شایسته‌ای استفاده شود می‌توانند در بسیاری از مباحث برای شهرداری رشت مشکل‌گشا باشند.

علی قربانی به راه‌اندازی کانون بازنشستگان شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: باهدف جذب حمایت بیشتر برای بازنشستگان شهرداری رشت نسبت به راه‌اندازی کانون بازنشستگان شهرداری در سال ۹۱ اقدام کردیم.

وی با تأکید به اینکه بر اساس اساسنامه، کانون بازنشستگان شهرداری رشت اجازه انجام فعالیت‌های اقتصادی ندارد، بیان کرد: در حال حاضر ۲۸۰ نفر در کانون بازنشستگان شهرداری رشت عضویت دارند.

علی پور صادق عضو هیئت‌مدیره کانون بازنشستگان شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به برخی از مشکلات پیش رو بازنشستگان اظهار کرد: انتظار داریم نسبت به ارائه خدمات رفاهی به بازنشستگان شهرداری رشت توجه بیشتری معطوف شود.

مراسم تجلیل از مردان شاغل و بازنشسته شهرداری رشت

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه تلاش‌های هیئت‌مدیره کانون بازنشستگان شهرداری رشت شایسته تقدیر است، اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی این افراد شهرداری رشت در سال ۹۱ موفق به ایجاد کانون بازنشستگان شهرداری رشت شد و به‌عنوان یکی از پرسنل شهرداری رشت از این بابت قدردان هیئت‌مدیره کانون بازنشستگان شهرداری رشت هستم و به نشانه احترام دستشان را می‌بوسم.

محمدرضا علیزاده با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر در سالروز میلاد حضرت فاطمه (س) که مصادف با گرامی داشت مقام مادر و روز زن است از زنان شاغل و بازنشسته شهرداری رشت تجلیل می‌شود اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم در روز ولادت باسعادت امام علی (ع) که مصادف با روز پدر است مراسمی به‌منظور تجلیل از مردان شاغل و بازنشسته شهرداری رشت برگزار شود.

وی به پایش سلامت بازنشستگان شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: بازنشستگان شهرداری رشت ازلحاظ فشارخون، دیابت و غیره مورد پایش سلامت قرار می‌گیرند.

مدیر روابط عمومی شهرداری رشت نیز با تأکید به تکریم بازنشستگان شهرداری رشت اظهار کرد: معاشرت و ایجاد ارتباط صمیمانه مابین نیروهای جوان و بازنشسته شهرداری رشت می‌تواند برای آیندگان نیز سرمشق باشد.

علیرضا قانع با بیان اینکه به‌واسطه درگیری با مباحث روزمره برخی مباحث ناخواسته مغفول می‌ماند، افزود: در برنامه‌های همچون روز رشت نیز باید جایگاه ویژه‌ای برای بازنشستگان شهرداری قائل شویم.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار