کد خبر : 24411
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 فروردین 1397- 39: 19

نوروز امسال ۸.۵ میلیون نفر در استان گیلان اقامت کردند

نوروز امسال ۸.۵ میلیون نفر در استان گیلان اقامت کردند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت:‌ ۸ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۱۳۶ نفر تا پیش از پایان تعطیلات نوروزی امسال در گیلان اقامت کردند.

به گزارش گیلانستان، حمیدرضا آذرپور در گفت‌و‌گویی اظهار داشت:‌ تا پایان وقت ۱۲ فروردین تعداد ۸ میلیون و ۵۳۱ هزار و ۱۳۶ نفر در گیلان اقامت کرده‌اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد ۲۶.۵۵ درصدی برخوردار است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری گیلان بیان داشت:‌ بازدید مسافران از بناهای تاریخی،‌‌ موزه‌ها و تفرجگاه‌های گیلان نیز با رشد ۸۱.۶۰ درصدی مواجه است به‌طوری‌که تاکنون یک میلیون و ۷۴۴ هزار و ۴۸۴ نفر از این مراکز بازدید کرده‌اند.

آذرپور به انجام بازدیدهای نظارتی در سطح مراکز خدمات‌رسانی نیز اشاره کرد و افزود:‌ علاوه بر بازدید‌های مستقیم دستگاه‌‌ها، بازدیدهای مشترکی نیز با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان،‌ تعزیرات،‌ علوم پزشکی،‌ دامپزشکی و اماکن نیروی انتظامی انجام شد.

وی با بیان اینکه از آغاز نوروز تاکنون ۲ هزار و ۶۳۷ بازدید نظارتی توسط اداره کل میراث فرهنگی‌ و گردشگری گیلان انجام شده است گفت:‌ بازدیدهای نظارتی انجام شده بازرسان این اداره کل از زمان آغاز نوروز تا ۱۲ فروردین به میزان ۸.۳ درصد رشد داشته است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری گیلان ابراز داشت:‌ نوروز امسال حضور ۸۲۲ نفر گردشگر خارجی در مراکز اقامتی استان گیلان به ثبت رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۷.۵۸ درصد رشد دارد.

آذرپور آمار تردد خودروها در ایام نوروز امسال را نیز برشمرد و عنوان کرد:‌ تا روز ۱۲ فروردین تعداد یک میلیون و ۴۸۶ هزار و ۹۸۸ خودرو ایام نوروز امسال در سطح گیلان تردد کرده‌اند که این آمار به نسبت سال گذشته ۲۴.۲۳ درصد افزایش دارد./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار