کد خبر : 68213
تاریخ انتشار : شنبه 19 تیر 1400- 42: 17

نگاهی به زندگی شهید «مهدی‌ تائب‌»

نگاهی به زندگی شهید «مهدی‌ تائب‌»

شهید «مهدی‌ تائب‌» در بیست‌ و نهم‌ اردیبهشت‌ ۱۳۶۵ در منطقه‌ی‌ مهران‌ به‌ شدت‌ مجروح‌ شد. او را به‌ بیمارستان‌ نمازی‌ شیراز منتقل‌ کردند، اما براثر جراحات‌ شدید وارده‌ در این‌ تاریخ‌ به‌ شهادت‌ رسید و در نهایت در گلزار شهدای‌ فومن‌ به‌ خاک‌ سپرده‌ شد.

به گزارش گیلانستان، شهید «مهدی‌ تائب‌ آلاله‌گورابی‌» فرزند حاج ابراهیم،‌ به‌ سال‌ ۱۳۴۳ در روستای‌ آلاله‌گوراب‌ تولد یافت‌. تحصیلات‌ خود را در زادگاهش‌ آغاز نمود و پس‌ از طی‌ دوره‌ ابتدایی‌، تا سال‌ دوم‌ به‌ ادامه‌ی‌ تحصیل‌ پرداخت‌ و از آن پس، به‌ خاطر کمک‌ به‌ پدرش‌ در کار کشاورزی و تأمین‌ مخارج ‌خانواده،‌ از ادامه‌ی‌ تحصیل‌ باز ماند. مدتی‌ از کار و تلاش‌ او در کنار خانواده‌اش‌ گذشت‌، تا اینکه‌ زمان‌ خدمتش‌ فرارسید و به عنوان‌ مشمول ‌سپاه‌ (سرباز سپاه‌)، به‌ خدمت‌ مقدس‌ سربازی‌ رفت‌. در حین‌ خدمت‌ او که‌ مصادف‌ با اواسط سالهای‌ جنگ ‌ایران‌ با عراق‌ بود، به‌ مناطق‌ جنگی‌ اعزام‌ شد و دلیرانه‌، از مملکت‌ و ناموس‌ خود به‌ دفاع‌ پرداخت‌، تا اینکه‌ در بیست‌ و نهم‌ اردیبهشت‌ ۱۳۶۵ در منطقه‌ی‌ مهران‌ به‌ شدت‌ مجروح‌ شد. او را به‌ بیمارستان‌ نمازی‌ شیراز منتقل‌ کردند، اما براثر جراحات‌ شدید وارده‌ در این‌ تاریخ‌ به‌ شهادت‌ رسید و در نهایت در گلزار شهدای‌ فومن‌ به‌ خاک‌ سپرده‌ شد.

شهید مهدی‌ تائب‌ از نظر اخلاقی‌، فردی‌ مهربان‌ و با محبت‌ بود. کمک‌ به‌ مردم‌ از بارزترین‌ کارهای‌ او در زندگیش‌ بود. از کار و تلاش‌ خسته‌ نمی‌شد و کار را برای‌ خود عیب‌ نمی‌دانست‌. در سختی‌ها صبور بود و به‌ جنگ‌ با مشکلات‌ زندگی‌ می‌رفت‌. بار آخر‌ که‌ به‌ منطقه‌ی‌ جنگی‌ می‌رفت‌، گفت: آخرین ‌باری‌ است‌ که‌ به‌ مرخصی‌ می‌آید و دیگر به‌ مرخصی‌ نخواهد آمد. گفتنی است که خانواده‌ تائب‌، غیر از این‌ شهید، یک‌ جانباز (هادی‌ تائب‌) و یک‌ آزاده‌ (علی‌ تائب‌) نیز تقدیم‌ ایران‌ عزیز نموده‌اند. هادی‌ تائب‌ جانباز ده‌ درصد و برادرش‌ علی‌ که‌ مدت ۲۵ ماه‌ و ۹ روز از عمرش‌ را در زندان‌های‌ عراق‌ گذرانده نیز‌ از آزادگان‌ می‌باشد.

انتهای پیام/نوید شاهد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

محمد یکشنبه , ۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸

سوال ایشان اهل کدام شهرستان هستند؟ واقعاً برای سایت شما این سوال پیش نیآمد.؟ ش ه ر س ت ان ف و م ن

رفتن به نوار ابزار