کد خبر : 65786
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸

مدیر کل انتقال خون گیلان:

نیازمند اهدای همه گروه های خونی در گیلان هستیم

نیازمند اهدای همه گروه های خونی در گیلان هستیم

مدیر کل انتقال خون گیلان با اشاره به ورود به فصل بهار و افزایش بیماری فاویسم در استان، گفت: نیازمند اهدای همه گروه های خونی در گیلان هستیم.

به گزارش گیلانستان، بابک پاکدل ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه استان گیلان همیشه با ورود به فصل بهار و افزایش مصرف باقلا با احتمال ابتلای افراد به بیماری فاویسم مواجه می‌شود، اظهار کرد: از این رو نیازمندی به همه گروه‌های خونی در این فصل افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین راه درمان بیماران مبتلا به فاویسم تزریق خون است، گفت: به همین دلیل از همه شهروندان نیکوکار و خیر گیلانی درخواست می‌شود با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون در امر خداپسندانه اهدای خون مشارکت داشته باشند.

مدیر کل انتقال خون گیلان با اشاره به اینکه در همه مراکز و پایگاه‌های انتقال خون گیلان دستورالعمل‌های بهداشتی به شدت اجرا می‌شود، افزود: اهداکنندگان خون برای مراجعه به این مراکز هیچ نگرانی نداشته باشند.

وی ادامه داد: از همه اهداکنندگان مستمر و همچنین اهدا کنندگان بار اولی که باید در فراینده مستمر ورود کنند به پایگاه‌های انتقال خون برای اهدای خود مراجعه کنند.

پاکدل اضافه کرد: در مراکز انتقال خون شهرهای لاهیجان و رشت آماده دریافت خون اهداکنندگان در دو نوبت صبح و عصر بوده اما بقیه پایگاه‌ها تنها در شیفت صبح دایر هستند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار