کد خبر : 57025
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵

فرمانده مرکز تخصص‌های دریایی نداجا رشت:

نیازی به حضور قدرت‌های خارجی در خلیج‌فارس نیست

نیازی به حضور قدرت‌های خارجی در خلیج‌فارس نیست

فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم نداجا در رشت گفت: نیازی به حضور قدرت‌های خارجی در خلیج‌فارس، دریای عمان و آب‌های منطقه نیست.

به گزارش گیلانستان، امیر دریادار دوم مهدی شعبان‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ایام هفته دفاع مقدس هدف نداجا را در منطقه دریایی شمال ایجاد صلح و ثبات پایدار اعلام کرد و اظهار داشت: هیچ نیازی به حضور قدرت‌های خارجی و سلطه در خلیج‌فارس، دریای عمان و آب‌های منطقه نیست.

فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم نداجا در رشت انجام مأموریت‌های ذاتی توسط نیروی دریایی در زمان هشت سال جنگ تحمیلی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیات مروارید در سال ۵۹ و طیف وسیعی از دیگر عملیات‌ها توانست نیروی دریایی رژیم بعث را از بین ببرد.

امیر شعبان‌زاده از بین بردن دو بندر نفتی رژیم بعث و صفر کردن روند صادرات نفت این رژیم را از دیگر اقدامات نیروی دریایی ارتش خواند و تصریح کرد: نیروی دریایی در زمان طاغوت هم از حیث تجهیزات و هم نیروی انسانی وابسته بود اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با شرکت در بسیاری از عملیات‌ها توان دفاعی آن ارتقاء یافت.

وی با بیان اینکه حتی یک روز صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران به واسطه حضور مقتدرانه نیروی دریایی ارتش به وقفه نیفتاد خاطرنشان کرد: با فرمایش مقام معظم رهبری در دهه ۷۰ جهت بومی‌سازی و افزایش توان تجهیزات، نیروی دریایی هم دست به کار شد و در سال ۸۰ نخستین ناوشکن تحت عنوان جماران را طراحی کرد.

فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم نداجا در رشت استقلال نیروی دریایی ارتش در ساخت ناوشکن‌ها را مورد توجه قرار داد و افزود: در بخش ساخت سلاح‌های زیرسطحی و راهبردی هم به این استقلال رسیدیم و زیردریایی‌هایی با برد کوتاه، متوسط و عملیاتی بلند را برای عملیات‌های مختلف در دریا و اقیانوس ساخته شد.

امیر شعبان‌زاده استقلال نیروی راهبردی ارتش در ساخت سلاح‌های موشکی، پهبادها، راداری را متذکر شد و ابراز داشت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری نیروی دریایی را نیرویی راهبردی اعلام کردند امروز با اطمینان اعلام می‌کنیم که در بخش تجهیزات هیچ‌گونه وابستگی نداریم و توانستیم روی پای خودمان بایستیم.

وی با تأکید بر اینکه هم‌اکنون یکی از ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش برای ثابت کردن قدرت کشورمان، انجام گشت اطلاعاتی و رزمی و عبور بی‌خطر کشتی‌های نفت‌کش و تجاری در دریا حضور دارد افزود: نیروی انسانی متعهد، آموزش دیده و کاربر تجهیزات پیشرفته و بومی‌سازی شده یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نداجا محسوب می‌شود.

فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم نداجا در رشت دفاع مقدس را بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری مانند یک دانشگاه برای نیروهای مسلح خواند و اظهار داشت: ریشه توانمندی نیروهای مسلح و نیروی دریایی، دفاع مقدس بود زیرا وقتی به بومی‌سازی در تولید تجهیزات دفاعی رسیدیم دیگر وابستگی به خارج وجود ندارد.

امیر شعبان‌زاده بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری را مورد اشاره قرار داد و با تأکید بر اینکه نیروی دریایی ارتش راهبردهایی را برمبنای این بیانیه اتخاذ کرد گفت: توجه به جوانان، افسران و درجه‌داران و افزایش توانمندی‌های آنان و ارتقاء سطح علمی و پژوهشی راهبردی است که در دستور کار نداجا قرار گرفت.

وی نقش نیروی دریایی ارتش در شعار جهش تولید را نیز برشمرد و با تأکید بر اینکه افزایش دستاوردهای نظامی و دفاعی دریایی به ویژه در شریط تحریم‌ها بسترساز توسعه اقتصادی است عنوان کرد: آمریکا با اینکه از برجام خارج شده و نمی‌تواند تحریم تسهیلاتی جمهوری اسلامی را تمدید کند اما یک‌تنه درصدد اعمال زور به شورای امنیت است.

فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم نداجا در رشت با بیان اینکه سهم زیادی از توانمندی‌های دفاعی کشورمان در زمان اعمال همین تحریم‌ها محقق شده است عنوان کرد: وزارت دفاع علاوه بر سامانه‌های دفاعی در حوزه تولید کارهای بسیار ارزشمند دیگری هم انجام می‌دهد که لازم است در جای خود مورد بحث قرار گیرد.

امیر شعبان‌زاده تفاوت نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی با نیروهای سایر کشورها را تزکیه نیروها و تربیت اسلامی آن‌ها دانست و تصریح کرد: دانشگاه افسری امام علی(ع) نشان تربیتی خود را چند وقت پیش از مقام معظم رهبری گرفتند و این به یک الگو و نمونه برای تمام دانشگاه‌ها و مراکز تبدیل شد.

وی با تأکید بر اینکه نیروی انسانی کارآمد، رزمنده و تربیت‌شده همان نقشی را که رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس داشتند را می‌تواند برای جمهوری اسلامی ایران داشته باشد ابراز داشت: تمام برنامه‌ها و رزمایش‌ها و قراردادهایی که ما در بخش نظامی داریم همه در راستای ایجاد صلح و ثبات پایدار در منطقه دریایی شمال است.

فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم نداجا در رشت با بیان اینکه نیازی به حضور ابر قدرت‌های سلطه در خلیج‌فارس، دریای عمان و آب‌های منطقه نیست اظهار داشت: خود ایران اسلامی و کشورهای منطقه می‌توانند امنیت دریاها، ایجاد ثبات در آن و صیانت از امنیت دریاها را به عهده بگیرند و نیازی به حضور بیگانگان نیست.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار